رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587656

طعم خوش غذاهای دریایی در تور تایلند، تور استانبول و تور آنتالیا

ساعت24-سفر همیشه مجموعه‌ای از تجارب جذاب را برای ما به ارمغان می‌آورد که بخشی از آن گشت و گذار و تفریح اختصاص دارد و قسمتی از آن به تجربه فرهنگ غذایی آن مقصد برمی‌گردد. فرهنگ غذایی نیز رابطه مستقیمی با ناحیه و شرایط محیطی دارد. در ادامه شما را به تور غذای دریایی در سه مقصد برتر انتخابی می‌بریم.

html>

تور تایلند، سفر به سرزمین غذاهای لوکس دریایی

تور تایلند سرزمینی با صدها جزیره و جزیرک زیبا و دیدنی است که با ماسه‌های طلایی و جنگلی سبز ترئین شده‌اند. وجود شهرهای ساحلی و جزیره‌های توریستی باعث شده تا غذاهای دریایی به شدت در این کشور محبوب شده و بخش مهمی از فرهنگ غذایی آن‌ها باشد. یعنی شما حتی اگر به جایی مثل چیانگ مای هم بروید که اصلا ساحلی نیست اما صید تازه به آن می‌رسد و حتی آنجا می‌توانید غذاهای دریایی خوشمزه‌ای نوش جان کنید. تایلند به سبک جنوب شرقی آسیا غذاهای دریایی فوق‌العاده‌ای دارد که با تاپینگ‌ها و مکمل‌های مختلفی سرو می‌شوند که می‌توانید در بهترین رستوران‌های لوکس و شناخته شده و یا غرفه‌های غذاهای خیابانی در بازارها آن‌ها را سفارش دهید و نوش جان کنید.

تور تایلند

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای تایلندی که به ذائقه اکثر توریست‌ها خوش می‌آید میگوی کبابی است که با سس معمولب و کمی تند سرو می‌شود و بیشتر در آیوتایا یافت می‌شود تا جاهای دیگر. همچنین یکی دیگر از غذاهای تایلندی دریایی که هر کسی در سفر به این کشور باید امتحان کند ماهی باس سرخ شده است که با سس ماهی و یا گیاهان معطر سرو می‌شود. اگرچه برای خیلی‌ها در تایلند پیدا کردن غذایی که تند نباشد الویت داشته باشد یکی از این غذاهای دریایی غیرتند کاری خرچنگ است که نه دریا از کاری‌های محبوب و مهم شناخته می‌شود هم اینکه تند نیست و برای خارجی‌هایی که به این ادویه‌ها عادت ندارد خوردن آن راحت است. غذاهایی مثل املت صدف، سوپ ماهی و سالاد یام و خیلی نام‌های دیگر واقع انتخاب غذاهای دریایی را برای شما سخت می‌کنند.

رستوران‌ها و غرفه‌های غذاهای خیابانی در تور تایلند بسیار فراوانند برای مثال شما می‌توانید در رستوران مجلل و شیک "خانه شیشه‌ای پاتایا" در محیطی لوکس، زیبا و منحصر به فرد از خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی تیلندی نوش جان کنید و یا در رستوران ساحلی ریم تای از استیک‌های خوشمزه و غذاهای دریایی سفارش دهید. همچنین خلیج و ساحل پاتونگ در پوکت پر از انواع رستوران‌هایی است که غذاهای خوشمزه دریایی و بین‌المللی سرو می‌کنند یکی از این رستوران‌ها که باید غذاهای دریایی آن را بچشید رستوران Kan Eang@Pier در لبه ساحل با نمایی دیدنی است. همچنین رستوران اچ بیسترو در سامویی با آن دکوراسیون و غذاهای عالی از رستوران‌های برتری است که باید به آن سر بزنید.

تور استانبول؛ سفری به شهر خوشمزه‌های ارزان

تور استانبول شهری زیبا و همه چیز تمام با بی‌نهایت جاذبه سحرانگیز و سرگرم کننده ایت که به واسطه تنگه بسفر به دو نیم تقسیم شده است. اگرچه ماجراجویی غذایی با طعمهای مختلفی در استانبول ادامه دارد اما شاید آنقدری که همه جا حرف از کباب و دونر باشد حرف غذاهای دریایی به میان نیاید حالی که حتما باید به این غذاها در طول سفرتان هم توجه کنید.

تور تایلند

یکی از این غذاهای دریایی که اتفاقا به ذائقه توریست‌ها هم خوش می‌آید هامسی یا همان ماهی کولی سرخ شده است که در ظرف‌های چینی منظم و مرتب می‌چینند. اما اگر اهل غذاهای دریایی هستید به دنبال طعمی تازه می‌گردید حتما باید میدیه (دلمه صدف ترکی) را امتحان کنید که طعمی بهشتی دارد. به عنوان غذای خیابانی با قیمتی مقرون به صرفه ساندویچ ماهی را توصیه می‌کنیم که طعمی عالی دارد و با ماهی بدون استخوان، همراه خیارشور و سبزی سرو می‌شود.

غذاهای دریایی در استانبول متنوع هستند اما از آن بهتر این که شما می‌توانید این غذاها را در رستوران‌های فوق‌العاده‌ای با طعم‌های عالی و به یادماندنی نوش جان کنید. یکی از این رستوران‌ها، رستوران ماوی بالیک با قدمتی طولانی است که از ۱۹۹۵ در لبه بسفر زیبا غذاهای خوشمزه‌ای ارائه می‌دهد. اما اگر در محله سلطان احمد هستید رفتن به رستوران آهیرکاپی بالیکچیسی را از دست ندهید که به خاطر غذاهای دریایی خوشمزه و دسرهایش بین مردم شهرت دارد اگرچه خیلی از توریست‌ها دون این که بدانند از امتحان کردن غذاهایش غافل می‌شوند. کافه رستوران حرم استانبول، ارک فلورا، الئوس و بالیکچی صاباحاتین از رستوران‌ها معروف دیگر شهر هستند که می‌توانید غذاهایی عالی در آن امتحان کنید.

تور آنتالیا؛ طعم غذاهای دریایی کنار ساحل

تور آنتالیا به عنوان معروف‌ترین مقصد ساحلی در ترکیه یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین تورهای این کشور است که تابستان‌ها مسافران آن به حداکثر می‌رسد. آنتالیا که در حاشیه دریای مدیترانه واقع شده نه تنها با تفریحات آبی بلکه با تجارب دیگری مثل غذاهای دریایی حسابی فرهنگ زندگی ساحلی را منعکس می‌کند. خوردن غذاهای دریایی در رستوران‌های این شهر از کارهای رایجی است که می‌توانید مانند دیگر توریست‌ها انجام دهید.

تور آنتالیا

در استانبول ماهی کولی سرخ شده از بهترین غذاهای دریایی است که در آنتالیا می‌توان به عنوان جایگزین ماهی لوفر سرخ شده را پیشنهاد کرد که از ماهی‌های صید شده مدیترانه‌ای محسوب می‌شود. خوراک صدف و ماهی شکم‌پر از محبوب‌ترین غذاهای هستند ه می‌توانید در آنتالیا سفارش دهید. البته اشاره کنیم که بخش مهمی از غذاهای دریایی خوشمزه به شیوه پخت و ادویه‌های آن دارد. غذا خوردن در رستوران‌های شناخته شده دریایی به شما این اطمینان را می‌دهد که غذاهایی که سرو می‌شوند از طعم خوب و کیفیتی بالا برخوردار هستند.

یکی از این رستوران‌های برجسته که طیفی از غذاهای خوشمزه و همچنین منوی دریایی ارائه می‌دهد رستوران سون مهمت است که با دو فضای داخلی و بیرونی و با نمای دریا انتخاب‌های وسیعی به شما می‌دهد. برای گروه‌های بزرگی که هر کسی چیزی متفاوت سفارش می‌دهد انتخاب این رستوران عالی است. همچنین رستوران سراسر با غذاهای دریایی و انواع سوشی و پاستا جایی مناسب برای هر سلیقه‌ای است. اگر در شهر قدیمی آنتالیا هستید یکی از رستوران‌هایی که باید به آن بروید رستوران وانیلا لانژ است که در چند قدمی دروازه هادریا واقع شده و با غذاهای بومی و اصیل، غذاهای مدیترانه‌ای و غذاهای دریایی در محیطی لوکس و دنج از شما مسافران تور آنتالیا پذیرایی می‌کند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها