رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591589

این 7 نکته را پیش از سفر با بلیط چارتر بدانید!

ساعت24-اگرچه تهیه بلیط چارتر بهترین روش برای سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. اما بهتر است قبل از خرید این نوع بلیط با تمام ویژگی‌های مختلف شامل مزایا و معایب آن آشنا باشید. در این صورت می‌توانید هزینه‌های سفر را به شکل مناسب‌تری مدیریت کنید. در ادامه قصد دارم 7 نکته مهم درباره بلیط چارتر را در قالب چند سوال بررسی کنم که اهمیت بسیار زیادی در خرید این بلیط دارند.

html>

این 7 نکته را پیش از سفر با بلیط چارتر بدانید!

اگرچه تهیه بلیط چارتر بهترین روش برای سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. اما بهتر است قبل از خرید این نوع بلیط با تمام ویژگی‌های مختلف شامل مزایا و معایب آن آشنا باشید. در این صورت می‌توانید هزینه‌های سفر را به شکل مناسب‌تری مدیریت کنید. در ادامه قصد دارم 7 نکته مهم درباره بلیط چارتر را در قالب چند سوال بررسی کنم که اهمیت بسیار زیادی در خرید این بلیط دارند.

آیا با کودک خردسالتان به سفر می‌روید؟

بله کاملا درست است، اگر به دنبال سفر هوایی ارزان‌تری هستید، بهتر است از خرید بلیط چارتر برای کودک خردسال خود صرف‌نظر کنید. حقیقت این است که این نوع بلیط از نظر قیمتی برای همه افرا د یکسان است و تفاوتی بین مسافران از نظر کودک، نوزاد یا بزرگسال وجود ندارد.

این در حالی است که در بلیط سیستمی نرخ خرید بلیط برای کودکان و نوزادان ارزان‌تر تمام می‌شود. با توجه به این موضوع اگر قصد سفر خانوادگی همراه با کودکتان را دارید، پیشنهاد اقتصادی این است که با بلیط سیستمی سفر کنید تا هزینه‌ها به شکل بهتری مدیریت شود.

این 7 نکته را پیش از سفر با بلیط چارتر بدانید!

علاوه بر آن بلیط سیستمی به این شکل است که از مدت‌ها قبل می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید. همچنین این بلیط در سه رده سنی مختلف صادر می‌شود و نرخ هرکدام متفاوت است. اما بلیط های چارتر هیچ‌یک از این ویژگی‌ها را ندارد و قیمت آن برای همه رده‌های سنی یکسان است.

آیا حتماً قصد سفر دارید؟

اگر هنوز هم مردد هستید که در تاریخ بلیط به سفر می‌روید یا خیر، بهتر است بلیط چارتر تهیه نکنید. به‌عبارت‌دیگر این بلیط امکان کنسلی ندارد. علاوه بر آن نمی‌توانید تاریخ و روز پرواز را تغییر دهید. بنابراین درصورتی‌که این بلیط را برای سفر تهیه کردید، حتماً خودتان را به پرواز و فرودگاه برسانید؛ در غیر این صورت تمام هزینه‌ای که برای تهیه بلیط پرداخت کردید، از بین خواهد رفت. همچنین امکان بازپرداخت پول بلیط وجود ندارد.

آیا در روزهای شلوغ به سفر می‌روید؟

نکته مهم دیگر این است که در چه ایامی از سال قصد مسافرت دارید؟ آیا می‌خواهید در روزهای شلوغ و پیک مسافرت از پرواز چارتر استفاده کنید؟ پیشنهاد مناسب این است که در روزهای شلوغ نیازی به خرید بلیط چارتر نیست. این نوع بلیط در روزهای کم ترافیک قیمت ارزان‌تری دارد. اما در تعطیلات قیمت آن مانند بلیط سیستمی است و حتی گاهی اوقات برای شما گران‌تر تمام می‌شود. برای رزرو بلیط اتوبوس و اطلاع از قیمت بلیط هواپیما های مختلف به سایت علی بابا مراجعه نمایید.

بلیط چارتر برای چه مسیرهایی مناسب است؟

این نوع بلیط عموما برای همه مسیرها وجود دارد؛ اما معمولا برای مسیرهای شلوغ و پرترافیک بلیط چارتر بیشتر ارائه می‌شود. بنابراین اگر شما هم قصد دارید به شهرهایی مانند مشهد، شیراز یا کیش بروید، بلیط چارتری به میزان بیشتری برای آن وجود دارد.

چه زمانی بلیط هواپیمایی چارتر بخریم؟

حقیقت این است که بلیط های چارتر که توسط آژانس‌های هواپیمایی فروخته می‌شوند، دارای ظرفیت محدودی هستند. به همین دلیل اگر برنامه‌ریزی کاملی برای سفر در نظر گرفتید و حتماً قصد سفر دارید، بهتر است وب سایتهای معتبر در این زمینه را رصد کنید و بلیط خود را بخرید.

توجه داشته باشید که هرچه به زمان سفر و پرواز نزدیک می‌شویم، قیمت بلیط چارتر ارزان‌تر می‌شود و گزینه خوبی برای آغاز سفری اقتصادی خواهد بود. البته این در صورتی است که قبل از سفر به‌طور کامل وب سایتهای معتبر فروشنده بلیط و آژانس‌های هواپیمایی را زیر نظر بگیرید تا از تخفیف‌ها و قیمت‌های ارزان جا نمانید.

آیا هر بلیط چارتری معتبر است؟

توصیه بهتر این است که برای خرید این نوع بلیط، به آژانس‌های هواپیمایی معتبر مراجعه کنید. در این صورت می‌توانید از داشتن سفری امن و راحت آسوده‌خاطر باشید و مشکلاتی مانند جعلی بودن بلیط و مواردی ازاین‌دست ایجاد نخواهد شد.

این 7 نکته را پیش از سفر با بلیط چارتر بدانید!

چرا قیمت بلیط های چارتر ثابت نیست؟

اگر شما مسافرت‌های زیادی به‌صورت هوایی انجام دهید، به‌خوبی می‌دانید که قیمت بلیط سیستمی تقریبا یکسان است. اما قیمت بلیط چارتر با توجه به میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که قیمت آن دائما در حال تغییر باشد.

علاوه بر آن شرکت‌های چارتر کننده قیمت بلیت‌های چارتر را تعیین می‌کنند. به همین دلیل برای کسب بالاترین سود، قیمت‌ها را زودبه‌زود تغییر می‌دهند. همچنین چارترکننده‌ها در روزهای شلوغ و پرتردد معمولا قیمت بیشتری برای بلیت‌ها در نظر می‌گیرند، زیرا تقاضا برای آن زیاد است.

کلام آخر

بلیط چارتری انتخاب بسیار خوبی برای شروع سفری ارزان‌تر است؛ اما در کنار تمام مزایای مختلفی که دارد، گزینه خوبی برای همه افراد و همه زمان‌ها نیست. بنابراین درصورتی‌که قصد سفر خانوادگی با کودکان خود دارید و یا اینکه در روزهای شلوغ قصد سفر دارید، بهتر است بلیط سیستمی را برای سفری ارزان‌تر انتخاب کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها