رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 593120

اعزام زائران ایرانی به عراق متوقف شد

ساعت24-ایسنا نوشت: مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج و زیارت از توقف اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق در پی ناآرامی‌های داخل این کشور، خبر داد.

html>

حمیدرضا محمدی درباره وضعیت اعزام زائران به عراق با توجه ناآرامی‌ها در داخل این کشور و همچنین شرایط زائرانی که هم اینک در این کشور به سر می‌برند، توضیح داد: اعزام کاروان‌ها فعلا لغو شده است. زائران ایرانی در عراق نیز در صحت و سلامت هستند و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

او همچنین گفت: برای برگشت زائران به کشور نیز ان‌شاء‌الله تدبیر لازم انجام خواهد شد.

عراق از ظهر روز دوشنبه، پس از انتشار بیانیه مقتدی صدر که از دنیای سیاست خداحافظی و اعلام کرد که همه دفاتر وابسته به خود، جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را مسدود می‌کند، منطقه سبز عراق شاهد افزایش تنش و تحرکات هواداران مقتدی صدر و تشدید تدابیر امنیتی شد.

همزمان، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد که در همه استان‌ها و مناطق این کشور از ساعت ۱۹ عصر دوشنبه (به وقت محلی) تا اطلاع ثانوی، قانون منع تردد برقرار می‌شود.

وزارت کشور و ستاد اربعین نیز از زائران اربعین درخواست کردند تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند. همچنین اعلام شد که مرزهای زمینی و هوایی ایران و عراق بسته شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها