رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 594706

چگونه ویزای آلمان بگیریم؟

ساعت24-آلمان از کشورهای اروپایی است که به دلیل داشتن شرایط اقتصادی قوی و پایین بودن نرخ بیکاری در آن و همچنین وجود برترین دانشگاه‌ها در آن بسیار مورد توجه مهاجران سایر کشورها قرار گرفته است. متقاضیان زیادی با هدف سرمایه گذاری و کار و یا تحصیل به این کشور سفر می‌کنند؛ همچنین افرادی که از تمکن مالی بالایی برخوردارند برای زندگی و سکونت در آلمان اقدام به مهاجرت به این کشور می‌کنند. علاوه بر این‌ها آلمان جاذبه‌های گردشگری متنوعی نیز دارد که سالانه توریست‌های بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

html>

در همه این موارد و با هر هدفی متقاضیان سفر به آلمان باید ویزای این کشور را دریافت کنند. در این مقاله شرایط و مراحل دریافت ویزای آلمان را به طور کامل شرح می‌دهیم.

شرایط اخذ ویزای آلمان

از طریق راه های مختلفی می توان اقدام به اخذ ویزای آلمان کرد که هر یک از این روش ها نیاز به شرایط و مدارک خاصی هستند که متقاضی باید واجد شرایط باشد. کسانی که می خواهند به کشور آلمان مهاجرت کنند بهتر است کمی با زبان آلمانی آشنا شوند تا بتوانند راحت تر با افراد در این کشور ارتباط برقرار کنند. البته داشتن مدرک زبان آلمانی می تواند روند اخذ ویزای آلمان را سرعت ببخشد. در ادامه به برخی از شرایط دریافت ویزا آلمان اشاره می کنیم.

1.تمکن مالی: متقاضیان برای اثبات تمکن مالی خود به کشور آلمان باید حداقل 200 میلیون تومان پول نقد در حساب شان داشته باشند؛ همچنین باید برگه تمکن مالی توسط شعبه صادر کننده مهر و امضا شود. در صورتی که تمکن مالی فرد متقاضی کمتر از 200 میلیون تومان باشد درخواست ویزای آلمان رد می شود.

2.گردش حساب: برگه گردش حساب باید مربوط به تراکنش های سه ماه اخیر متقاضی باشد و با نامه تمکن مالی یکسان باشد.

3.ارائه دعوت‌نامه: داشتن دعوتنامه از کارفرما یا یکی از اعضای خانواده و دوستان می تواند روند اخذ ویزای آلمان را تسریع کند. مدت زمان و محل اقامت و اطلاعات هویتی متقاضی باید در متن دعوتنامه قید شده باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای آلمان

در زمان ارائه مدارک به سفارت باید اصل اسناد و مدارک تحویل مسئول مربوطه شود و نیازی به ترجمه آن ها نیست.

v تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای آلمان

v ارائه پاسپورت فعلی به همراه کلیه ویزاها و گذرنامه‌های قبلی متقاضی

v رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای آلمان

v ارائه سند ازدواج برای متاهلین

v ارائه کلیه اسناد ملکی

v ارائه بیمه نامه سفر

v ارائه گواهی اشتغال به کار برای کارمندان

v گواهی اشتغال به تحصیل برای افراد محصلین

v ارائه نامه گردش حساب ۳ ماه اخیر و برگه تمکن مالی

v ارائه پرینت رزرو بلیط رفت و برگشت و واچر هتل

v ارائه دعوت نامه معتبر در صورت وجود

هزینه اخذ ویزای آلمان

طبق قوانین جدید که در چند ماه اخیر تصویب شده است باید متقاضی هنگام تعیین وقت سفارت آلمان هزینه ای را باید به شرکت کارگزاری پرداخت کند. علت دریافت این هزینه این است که متقاضی در موعد مقرر برای درخواست ویزا به سفارت مراجعه کند. در سفارت نیز هزینه ای بابت بررسی پرونده باید پرداخت شود؛ این هزینه مبلغ 125 یورو است که برای متقاضیان در سنین مختلف متفاوت خواهد بود و باید به صورت نقدی پرداخت گردد. برای درخواست ویزا کودکان زیر شش سال نیازی به پرداخت هزینه نیست، برای کودکان بین شش تا دوازده سال نصف هزینه یک فرد بزرگسال پرداخت می شود و هزینه درخواست ویزا برای بزرگسالان باید کامل پرداخت گردد.

انواع ویزای آلمان
تعیین هدف و برنامه از سفر به یک کشور خارجی از مهم ترین عوامل برای اخذ ویزا است. با توجه به اهداف مختلف از مهاجرت به سایر کشورها انواع ویزا شامل کوتاه ترین ویزا نوع A و بلندترین ویزا نوع D برای متقاضیان صادر می شود. بیشترین درخواست ویزای آلمان برای کار، تحصیل و با هدف توریستی انجام می شود در ادامه به بررسی هر یک از این ویزاها می پردازیم.

۱. ویزای توریستی آلمان

با داشتن ویزای توریستی متقاضیان می توانند در شش ماه به مدت نود روز در این کشور اقامت کنند. این ویزا مخصوص افرادی است که به قصد بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری آلمان به این کشور سفر می کنند. در حال حاضر به دلیل وجود تعداد زیادی پناهندگان ایرانی در آلمان اعطای ویزای آلمان با شرایط سختی مواجه است. ارائه هدف سفر و دعوتنامه معتبر و داشتن گردش حساب و تمکن مالی بالا می تواند اخذ ویزای توریستی را راحت تر کند.

۲. ویزای تحصیلی آلمان

به دلیل وجود دانشگاه های معتبر جهانی در کشور آلمان بسیاری از دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در این کشور هستند. برای اخذ ویزای آلمان باید متقاضی از سوی دانشگاه، موسسه آموزشی یا مدرسه ای در آلمان دعوتنامه دریافت کند. بعد از فارغ التحصیلی متقاضی در صورتی که نتواند در آن کشور مشغول به کار شود باید خاک آلمان را ترک کند. در صورتی که کاری پیدا کند باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل نماید.

3.ویزای تلنت آلمان

این نوع ویزا مخصوص روزنامه نگاران و هنرمندانی بوده که هدف شان از مهاجرت به برلین زندگی و کار است. برای این ویزای کار خاص مراحلی باید طی شود تا مشخص شود که متقاضی واقعا هنرمند است. برای اخذ ویزای تلنت مدارک زیر مورد نیاز است:

v تاییدیه محل زندگی متقاضی در آلمان

v بیمه سلامت

v Cover Letter و CV نمونه کارهای هنری متقاضی

v پیشنهادات کار در آلمان برای متقاضی

v اثبات تمکن مالی هنرمند و روزنامه نگار

v طرح تامین مالی و درآمد احتمالی

v گذرنامه و عکس بیومتریک متقاضی

v مدرک تحصیلی هنرمند

4. ویزای کاری آلمان:

برای دریافت ویزای کار آلمان باید متقاضی از شرکت یا کارفرما در آلمان دعوتنامه داشته باشد که در این دعوتنامه بایستی مدت زمان اعتبار ویزا، درخواست کارفرما و تاریخ آن نوشته شده باشد. علاوه بر این می توان از اقدام به دریافت ویزای جستجوی کار آلمان کرد؛ این نوع ویزا برای متخصصینی که دارای سابقه کار هستند به مدت شش ماه صادر می شود تا بتوانند فرصت شغلی مناسبی را در این کشور پیدا کنند.

جمع بندی

در مورد اخذ ویزای آلمان باید تمام نکات کوچک و بزرگ را مدنظر داشت تا بتوان مراحل اخذ ویزا و سفر به این کشور را با مشکلات کمتری طی کرد. در این خصوص آماده کردن تمام مدارک لازم و داشتن شرایط اخذ ویزا از موارد ضروری هستند. مبلغ تمکن مالی که 200 میلیون تومان باید باشد توسط کشور آلمان بلوکه می شود و متقاضی بعد از مهاجرت به این کشور می تواند به طور ماهانه از آن برداشت کند. نکته دیگر در مورد اخذ ویزای آلمان داشتن هدف مشخص از سفر به این کشور و ارائه بیمه نامه مسافر است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها