رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600681

بازار طلای جهانی به صعود ادامه خواهد داد؟

ساعت24-قیمت طلا در معاملات اولیه امروز (چهارشنبه) در تلاش برای رشد است، در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال سرنخ‌هایی در مورد سرعت افزایش نرخ بهره جلسه سیاست‌گذاری هفته آینده فدرال رزرو ایالات‌متحده در نشست هفته آینده بودند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۷۷۲ دلار رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۷۷۳ دلار رسید.

نرخ‌های بهره بالا بر وضعیت سنتی طلا به‌عنوان پوششی در برابر تورم و سایر عدم قطعیت‌ها در سال جاری تأثیر گذاشته است زیرا به هزینه فرصت بالاتر برای نگهداری این فلز غیر بازده تبدیل می‌شود.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۰۶.۰۶ تن رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: طلا هنوز زیر سطح ۱۸۰۰ دلار است و به نظر می‌رسد احتمالاً در نزدیک منطقه ۱۷۶۰ دلار تثبیت خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، کسری تجاری ایالات‌متحده در ماه اکتبر به شدت افزایش یافت زیرا کاهش تقاضای جهانی و دلار قوی، صادرات کالاها را به پایین‌ترین حد در هفت ماه گذشته رساند که نشان می‌دهد در صورت تداوم این روند، تجارت می‌تواند رشد اقتصادی این سه ماهه را با مشکل مواجه کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۲.۲۱ دلار رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۹۰ دلار و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۸۵۵ دلار و ۱۵ سنت رسید.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها