رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600765

ند پرایس: روسیه همچنان به دنبال تسلیحات کره‌شمالی برای استفاده در اوکراین است

ساعت24-سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که روسیه همچنان به دنبال تامین تسلیحاتی از کره‌شمالی و ایران است تا از آنها در جنگ اوکراین استفاده کند.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه همچنین کره‌شمالی را "جدی‌ترین تهدید" در هند - پاسیفیک خواند و در صحبت‌هایش به تازه‌ترین پرتاب‌های موشک‌های بالستیک آن اشاره داشت.

ند پرایس در کنفرانس خبری خود گفت: می‌دانیم که حمله وحشیانه روسیه به اوکراین، روسیه را وادار کرده است تا مقادیر نسبتاً کم سلاح‌های خود از جمله موشک‌های بالستیک را گسترش دهد. بنابراین این نگرانی باقی مانده است که روسیه ممکن است به سایر کشورها، از جمله ایران، مراجعه کند تا کمک کند انبار موشک‌های بالستیک خود را دوباره پر کند، درست همانطور که ما همچنان نگران این هستیم که روسیه به دنبال کره‌شمالی باشد تا برای جنگ غیرقانونی خودش علیه اوکراین انواع دیگری از کمک را بگیرد.

پیش از این آمریکا گفته بود که کره‌شمالی در صدد انتقال مخفیانه "میلیون‌ها" گلوله توپخانه به روسیه است. با این حال جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور ارتباطات استراتژیک می‌گوید که مشخص نیست آیا ارسال این محموله‌های تسلیحاتی کره‌شمالی به روسیه انجام شده است یا خیر.

ند پرایس همچنین گفت که آمریکا به همکاری با متحدانش در این منطقه ادامه خواهد داد تا با هرگونه چالش امنیتی ناشی از کره‌شمالی مقابله کند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بنابراین تردیدی نیست که شمال شرق آسیا به یک نقطه خطرناک‌تر تبدیل شده و بسیاری از تهدیدات وجود دارد که می‌تواند به آن منجر شود اما هیچکدام تا الان به شدت آنچه ما از سمت کره‌شمالی دیده‌ایم، نبوده است.

ند پرایس همچنین گفته است که پیونگ‌یانگ ممکن است هر آن آزمایش هسته‌ای انجام دهد و به نظر می‌رسد که این کشور تمام آماده‌سازی‌های مربوط به هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها