رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603607

کمیسیون ورزشکاران؛ قهرمانانی با وعده‌های پوشالی!

ساعت24-با وجود گذشت ۱۴ ماه از فعالیت کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، فعالیت‌های این کمیسیون هیچ خروجی خاصی نداشته است.

به گزارش ایسنا، کمیسیون ورزشکاران که یکی از مهمترین کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک محسوب می‌شود، نتوانسته انتظارات را برآورده کند و بعد از گذشت یک سال و دوماه از زمان انتخابات، هیچ خروجی خاصی نداشته و هیچ وعده‌ای را به سرانجام نرسانده است.

طبق آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران حداقل هر سه ماه یک بار باید به صورت حضوری، تل‌کنفرانس و یا ویدئوکنفرانس تشکیل جلسه بدهد اما ماه‌ها بود که هیچ خبری از کمیسیون ورزشکاران به گوش نمی‌رسید. این کمیسیون از ابتدای سال تاکنون تنها یک جلسه، آن هم روز گذشته برگزار کرد که شش نفر به صورت حضوری و پنج نفر هم به صورت آنلاین حضور داشتند! مشخص نیست مصوباتی که سال گذشته قرار پیگیر شود، به کجا رسید؟

در این میان سجاد گنج زاده، رییس کمیسیون هم استعفا داده است و کمیسیون بدون رییس اداره می‌شود. همچنین تکلیف نفراتی مانند حسن یزدانی، محمدرضا گرایی و ندا شهسواری که در هیچ یک از جلسات نبوده‌اند، نامشخص است. از طرفی تست دوپینگ حسین ساوه‌شمشکی هم مثبت اعلام شد که براساس آیین‌نامه دیگر نمی‌تواند عضو کمیسیون باشد و جایگزینی هم برای او معرفی نشده است. همچنین برخی نفرات مانند عباسعلی، بوداغی و عابدینی ساکن ایران نیستند و اگر مسئله‌ای نیاز به پیگیری حضوری داشته باشد، چگونه قرار است این کار را انجام دهند؟

کمیسیون ورزشگاران از زمان برگزاری انتخابات و مشخص شدن ترکیب اعضا، فقط با حاشیه درگیر بوده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز تنها یک جلسه برگزار کرده است. نکته مهم این است که هیچ وقت تمام اعضای کمیسیون به صورت حضوری در جلسات نبودند تا به طور جدی انتظارهای قشر ورزشکار را پیگیر کنند. در واقع در ۱۴ ماه گذشته بیشتر شاهد دودستگی و اختلاف در این کمیسیون بودیم تا به نتیجه رسیدن وعده ها!

وعده‌هایی که رها شدند

در زمان انتخابات کمیسیون، برخی از منتخب‌ها وعده‌های عجیب و غریبی مانند ساخت مسکن برای ورزشکاران را ارائه کردند! از این وعده‌های نه چندان عملی که بگذریم، حتی مواردی که در جلسات رسمی تصویب شده بود هم به هیچ جایی نرسید.

آخرین جلسه ی کمیسیون ورزشکاران در دی ۱۴۰۰ برگزار شد و قرار بود بیمه ورزشکاران پیگیری شود. هم‌چنین کارگروهی تشکیل شود تا افراد علاقه‌مند در حوزه مدیریت ورزش از طریق این کارگروه بتوانند در دوره‌های کمیته ملی المپیک شرکت کنند و با ارائه برنامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک، بودجه‌ای برای کمیسیون ورزشکاران اخذ شود.

همچنین قرار بود برای پیگیری امورات پیشکسوتان و ورزشکاران در صندوق حمایت از ورزشکاران و قهرمانان، نشستی با رییس صندوق برگزار شود. از دیگر وعده‌های این کمیسیون برگزاری نشست با وزیر ورزش بود که آن هم محقق نشد.

اکنون این سوال وجود دارد که این کمیسیون در ۱۴ ماهی که از عمرش می گذرد، کدام مورد را به سرانجام رسانده است و چه گزارش عملکردی داشته است؟ از طرفی چرا باید ماه‌ها در تعطیلی به سر ببرد و اگر قرار باشد باز هم این تعطیلی‌ها یا اختلاف‌ها ادامه داشته باشد، این کمیسیون چه منفعتی برای قشر ورزشکار دارد؟

در ادامه نگاهی به وضعیت جلسات برگزار شده توسط کمیسیون ورزشکاران از ابتدای تشکیل تاکنون داریم:

انتخابات کمیسیون ۲۱ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد و سجاد گنج‌زاده، حسن یزدانی، ذبیح‌الله پورشیب، احسان حدادی، بهداد سلیمی، امین بوداغی، شهربانو منصوریان، مجتبی عابدینی، زهرا نعمتی، فرزانه فصیحی، حمیده عباسعلی، مصطفی نودهی، محمدرضا گرایی، نجمه خدمتی و حسین ساوه‌شمشکی در انتخابات رای آوردند.

محمد بیداریان، ندا شهسواری، ثریا آقایی و محمد باقری‌معتمد طبق آیین نامه، انتصاب شدند و هادی ساعی نیز با توجه به حضور در کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا، عضو کمیسیون ورزشکاران شد. با توجه به حضور چهره‌های شاخص در این کمیسیون، تصور می‌شد که قرار است اتفاقات ویژه‌ای رخ دهد اما تاکنون حرکت خاصی مشاهده نشده است.

پس از انتخابات، اولین جنجال در این کمیسیون را کشتی رقم رد و علیرضا دبیر رییس فدراسیون نسبت به اینکه هیچ کشتی‌گیری در بین نفرات انتصابی نبود، اعتراض کرد و اجازه نداد حسن یزدانی و محمدرضا گرایی هم در جلسات کمیسیون شرکت کنند.

*۷ آذر ۱۴۰۰: جلسه معارفه و دعوا بر سر انتخاب رییس و نایب‌رییس

در جلسه اول کیسیون ورزشکاران، اعضا برای نخستین مرتبه دور یک میز کنار هم جمع شدند که ابتدا با متلک و کنایه از خجالت هم در آمدند و سپس بر سر انتخاب رییس و نایب رییس کمیسیون دعوا شد. پس از اینکه سجاد گنج زاده و نجمه خدمتی به عنوان رییس و نایب رییس انتخاب شدند، حدادی و منصوریان عنوان کردند که قرار نبوده در این جلسه انتخابات انجام شود و نسبت به برگزاری انتخابات داخلی معترض شدند. در اولین نشست ندا شهسواری، حسن یزدانی و محمدرضا گرایی شرکت نکردند.

*۱۴ آذر ۱۴۰۰: از غیبت ۹ عضو در دومین نشست تا نشست خبری مخالفان

دومین نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک نیز با غیبت ۹ نفر از اعضا برگزار شد. در آن نشست، نماینده کمیسیون در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و شش ورزشکار حاضر در مجمع کمیته ملی المپیک انتخاب شدند.

سجاد گنج زاده، محمد باقری‌معتمد، بهداد سلیمی، حسین ساوه‌شمشکی، مصطفی نودهی، نجمه خدمتی، مجتبی عابدینی، محمد بیداریان، ثریا آقایی، زهرا نعمتی و حمیده عباسعلی در جلسه شرکت کردند و حسن یزدانی، ذبیح‌الله پورشیب، احسان حدادی، امین بوداغی، شهربانو منصوریان، هادی ساعی، فرزانه فصیحی، محمدرضا گرایی و ندا شهسواری غیبت داشتند.

پس از آن هم برخی نفراتی که کمیسیون ورزشکاران را تحریم کرده بودند، نشستی خبری در فدراسیون کشتی برگزار کردند و معتقد بودند که کارهای غیرقانونی انجام می‌شود. در این نشست خبری حسن یزدانی، احسان حدادی، هادی ساعی، محمدرضا گرایی و شهربانو منصوریان حضور داشتند.

*۱۸ دی ۱۴۰۰: دو نفر از معترضان به کمیسیون برگشتند

در سومین جلسه کمیسیون ورزشکاران ورق کمی برگشت هادی ساعی و شهربانو منصوریان که قبل‌تر جزو معترضان بودند، در جلسه شرکت کردند. سومین جلسه هم غایبان زیادی داشت و احسان حدادی، فرزانه فصیحی، ندا شهسواری، حسن یزدانی، محمدرضا گرایی، حسین ساوه شمشکی، نجمه خدمتی، ذبیح پورشیب و محمد باقری معتمد حضور نداشتند. در این جلسه هم تنها چند مورد عنوان شد که قرار است پیگیری شود اما در حد همان وعده باقی ماند.

کمیسیون ورزشکاران پیش از این سه جلسه برگزار کرد اما در هیچ جلسه‌ای تمام اعضا به طور کامل حضور نداشتند و مشخص نیست که اگر قرار بود اعضا در جلسات نباشند، پس چرا در زمان انتخابات، تلاش کردند رای بیاوند!

جنجال دوباره در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک

این کمیسیون از دی سال ۱۴۰۰ به حالت تعطیلی درآمد تا اینکه در تابستان ۱۴۰۱ و در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک، برای معرفی شش ورزشکار حاضر در مجمع انتخاباتی دوباره شاهد زبانه کشیدن اختلاف‌ها بودیم.

شش نماینده منتخب کمیسیون برای حضور در مجمع کمیته ملی المپیک در آذر ۱۴۰۰ انتخاب شده بودند و آنها در مجمع عمومی و فوق‌العاده کمیته ملی المپیک در اسفند و خرداد شرکت کردند. قرار بود این شش نفر در مجمع انتخاباتی ششم شهریور هم حاضر شوند و حتی دعوت‌نامه هم از سوی کمیته ملی المپیک دریافت کرده بودند اما ناگهان تعدادی از اعضای کمیسیون با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک اعلام کرده‌اند که می‌خواهند جلسه‌ای برگزار کنند و تغییراتی در اسامی داشته باشند که در نهایت پس از چند هفته کش‌مکش، اسامی تغییر نکرد.

با توجه به اینکه در سال کسب سهمیه المپیک و بازی‌های آسیایی هستیم، کمیسیون ورزشکاران باید فعال‌تر ظاهر شود و مهمتر از همه خروجی داشته باشد؛ در غیر این صورت ورزشکاران نسبت به این کمیسیون بی‌اعتمادتر می‌شوند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها