رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603940

هشدار مهم قالیباف در الجزایر : دولت‌های اسلامی نباید جرات برقراری ارتباط با اسرائیل را داشته باشند

ساعت24-مشرق نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها دولت‌های غربی به دنبال اسلام هراسی و مبارزه با مسلمانان بوده و با آتش زدن قرآن به همه مسلمانان توهین کردند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر روز گذشته (شنبه، ۸ بهمن‌ماه) به منظور شرکت در هفدهمین اجلاس پارلمانی سازمان همکاری های اسلامی وارد الجزیره شده بود، در نخستین ساعات بامداد امروز مورد استقبال رسمی ابراهیم بوغالی رئیس مجلس الجزایر قرار گرفت و گفت و گویی در بدو ورود با وی داشت.

قالیباف در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در الجزایر، گفت: مجموعه مسئولان ایران چه در مجلس و چه دولت و چه مردم ایران نگاهی مثبت و نزدیک نسبت به مردم الجزایر و مسئولان این کشور دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه انقلاب دو کشور باعث قرابت بیشتر ملت ها نیز شد، گفت: امیدواریم گسترش روابط میان دو کشور چه در حوزه دولت و چه در حوزه پارلمان بتواند به گسترش روابط در حوزه های اقتصادی و فرهنگی، همچنین وحدت جهان اسلام و مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین بیانجامد.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از ثمربخشی نتیجه این اجلاس، عنوان کرد: این روزها دولت های غربی به دنبال اسلام هراسی و مبارزه با مسلمانان بوده و با آتش زدن قرآن به همه مسلمانان توهین کردند همچنین فشارهای دولت جدید اسرائیل به مردم فلسطین نیز افزایش یافته است البته فلسطینی ها نیز در این روزها درس بزرگی به آنها دادند لذا امیدواریم این کنفرانس با میزبانی شما کنفرانس مؤثری برای مقابله با طراحی های دشمنان باشد.

قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه قطعا موضوع فلسطین موضوع اول جهان اسلام است، یادآور شد: ما کشورهای اسلامی باید متوجه باشیم که رژیم صهیونیستی به دنبال این است که موضوع فلسطین را از دستورکار جهان اسلام خارج کند. آنها به دنبال این هستند که وحدت میان کشورهای اسلامی را بر هم زده و ارتباط دولت های اسلامی با رژیم صهیونیستی را برقرار و آن را تابوشکنی کنند.

وی افزود: دولت‌های اسلامی و مخصوصا امت ها باید به گونه ای هزینه این کار را بالا ببرند که هیچ دولت اسلامی جرأت برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی را نداشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر از دولت و مجلس الجزایر که در میان کشورهای عربی و اسلامی در حوزه فلسطین پیشتاز هستند، خاطرنشان کرد: امروز:سوریه کشور خط مقدم جبهه مقاومت است از این رو از مواضع شما در این خصوص هم تشکر می کنیم.

رئیس مجلس الجزایر: ما به دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف افتخار کرده و خواهان تقویت روابط هستیم

ابراهیم بوغالی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور دکتر قالیباف برای شرکت در این اجلاس گفت: ما به دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف افتخار کرده و خواهان تقویت روابط میان دو ملت هستیم.

رئیس مجلس کشور الجزایر ادامه داد: ما در سطح پارلمان های دو کشور خواهان تحکیم روابط میان یکدیگر به خصوص در حوزه تجاری هستیم و اینکه مجلس شورای اسلامی و مجلس خلق ملی الجزایر بتوانند بیشتر با هم همکاری کنند.

وی در ادامه آرمان فلسطین را مسأله جوهری و اصلی دانست و افزود: ما در اجلاس اتحادیه عرب که در الجزایر برگزار شد توانستیم این آرمان را به جایگاه اصلی خود به عنوان مسأله اصلی جهان اسلام بازگردانیم.

بوغالی اضافه کرد: الجزایر تلاش می کند تا کشور فلسطین بتواند به عضویت کامل در سازمان ملل دربیاید. در این بین خواسته ما از گروه های فلسطینی این است که با هم متحد باشند که این اتحاد باعث قدرت آنها برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی تجاوزها علیه اسلام و قرآن سوزی اخیر نشان می دهد اسلام عین حق و حقیقت است، گفت: ما با چالش های این چنینی روبرو هستیم و این چالش ها این مسئولیت را برای ما و همه مسلمانان می آورد که با جدیت تصویر درستی از اسلام نشان دهیم، دینی که پر از محبت است و مسلمانان در آن هیچ گاه نگاه خصمانه به غیرمسلمانان ندارند.

رئیس مجلس کشور الجزایر در پایان با بیان اینکه باید سازوکارهایی برای حمایت از دین اسلام که یک دین برحق است بیاندیشیم، ابراز داشت: دشمنان تلاش دارند از ارزش های دین اسلام بکاهند اما موفق نمی شوند لذا باید رهیافتی برای حفاظت از مسلمانان داشته باشیم. مطمئن باشید تا زمانی که ایران و الجزایر برقرار هستند، آرمان فلسطین از دستورکار کشورهای اسلامی حذف نخواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها