رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 604639

هر چیزی که برای حمل و نقل در استانبول باید بدانید!

اگر شما هم عاشق استانبول هستید و دوست دارید به استانبول سفر کنید احتمالا برای بازدید از مناطق دیدنی و گردشگری استانبول می بایست از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

اگر شما هم عاشق استانبول هستید و دوست دارید به استانبول سفر کنید احتمالا برای بازدید از مناطق دیدنی و گردشگری استانبول می بایست از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. پین تاتی برای یک سفر دلچسب، در کنار شماست و در این مقاله به معرفی وسایل حمل و نقل استانبول خواهد پرداخت و شما را با خطوط مترو، مترو بوس و اتوبوس آشنا خواهد کرد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بسیاری از گردشگرانی که به استانبول سفر می کنند برای دیدن مراکز تفریحی، تاریخی و گردشگری می بایست از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنند. اما آشنایی با انواع وسایل حمل و نقل عمومی به مسافران کمک خواهد کرد تا از گم شدن در خطوط و ایستگاه های مترو در امان باشند و در شهری به بزرگی استانبول به راحتی بتوانند به مقصد مورد نظرشان برسند.

به موازات حضور پررنگ و پرشور گردشگران در استانبول، وسایل حمل و نقل دارای کیفیت مناسبی بوده و توریست ها به راحتی می توانند به جای جای این شهر دیدنی رفت و آمد داشته باشند.

مترو استانبول

گشت و گذار با مترو استانبول

مترو استانبول یکی از به صرفه ترین وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول می باشد که به سادگی می توان با آن تمام شهر را گشت و از سفر لذت برد. هزینه سفرهای درون شهری با مترو بسیار مقرون به صرفه بوده و به همین خاطر اکثر توریست ها برای رفتن به مناطق مختلف ترجیح می دهند از مترو، متروبوس و اتوبوس استفاده کنند.

استانبول یک شهر بزرگ، شلوغ و پر رفت و آمد است. حتما اگر بدانید که چگونه باید به جاهای دیگر بروید، بیشتر از سفرتان لذت می‌برید. گزینه برای انتخاب زیاد است. غیر از اتوبوس و مترو و تاکسی، متروبوس، دلموش، تراموا، فری، تله کابین و دوچرخه هم هست.

برای آشنایی بیشتر با خطوط مترو استانبول کلیک کنید.

تابلوی مترو استانبول

تابلوی مترو شهر استانبول دایره‌ای با رنگ آبی و قرمز است که حرف M وسط آن قرار دارد. از این تابلوها در استانبول زیاد می‌بینیم، چون این شهر در حال حاضر شش خط مترو و حدود 80 ایستگاه مترو دارد که این تعداد در آینده بیشتر خواهد شد.

زمان کار مترو استانبول

زمان شروع کار مترو: 06:00 صبح

زمان پایان کار مترو: 12 شب

اپلیکیشن مترو استانبول

یکی از بهترین امکاناتی که در اختیار گردشگران قرار دارد، اپلیکیشن مترو استانبول می باشد. با استفاده از این اپلیکیشن و انتخاب مبدا و مقصد سفر،‌ می توانید از خطوط مترو، ساعات حرکت و احیانا تغییر خط برای رسیدن به مقصد مطلع شوید.

مترو بوس:

متروبوس در واقع چیزی شبیه به خطوط ویژه اتوبوس یاه همان بی آر تی خودمان است. خطوط ویژه متروبوس در استانبول یکی از ارزانترین و سریعترین وسایل حمل ونقل است که بیشتر مردم از آن ها استفاده می کنند. البته با توجه به استفاده همگان از متروبوس معمولا در ساعات اولیه صبح و عصرها در زمان تعطیلی ادارات، دانشگاه ها و مدارس به طبع شلوغتر خواهند بود.

تراموا:

یکی دیگر از وسایل حمل ونقل عمومی در استانبول که بسیار محبوب است ترامواست. ترامواهای استانبول با ناوگان مدرن و پیشرفته ای که دارند در طول روز مسافران را به مکان های مورد نظرشان می رسانند.

تراموا در استانبول

فونیکولار:

فونیکولار یکی دیگر از انواع مترو است که معمولا مسیرهای کوتاه تری را طی می کنند و رابط بین ۲ خط اصلی مترو هستد.

تله‌ کابین استانبول

استانبول در حال حاضر دو خط تله کابین دارد که جزیی از وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می‌شوند. یعنی صرفا کاربرد تفریحی ندارند و برای انتقال مسافر استفاده می‌شوند. این خط‌ها در نقشه حمل و نقل عمومی استانبول با TF مشخص شده‌اند: TF1 و TF2

فری:

به خاطر قرارگیری استانبول در میان دریای سیاه، دریای مرمره و تنگه بسفر، فری یا کشتی های مسافر بری، در ساعت های مختلف مسافران را بین بخش های آسیایی و اروپایی استانبول جابجا می کنند. تجربه سوار شدن بر کشتی های مسافربری که از اسکله امینونو و کاباتاش به سمت بخش های آسیایی نظیر اسکودار می آیند بسیار دلچسب است.

اتوبوس هاوایست:

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول اتوبوس های است که به آن هاوایست می گویند. این اتوبوس ها از ایستگاه ها و مراکز شهر به سمت فرودگاه استانبول به صورت رفت و برگشت در طی شبانه روز در حرکتند و گردشگران می توانند از این اتوبوس ها به جای تاکسی استفاده کنند و هزینه کمتری هم بپردازند.

اتوبوس هاوایست استانبول

دلموش:

دلموش نیز شبیه به ون های خودمان در ایران است با این تفاوت که بجای ون به آن ها دلموش می گویند. هزینه دلموش را باید به صورت نقدی به راننده پرداخت کنید و داشتن استانبول کارت در هنگام سوار شدن به دلموش به کار شما نخواهد آمد. معمولا هزینه دلموش چیزی در حدود ۵ لیر است.

تاکسی:

ملاک محاسبه هزینه تاکسی در ستانبول بر اساس تاکسی متر می باشد. در هنگام سوار شدن به تاکسی یک هزینه ورودی محاسبه و در ادامه متناسب با مسافتی که طی می شود و بر حسب کیلومتر هزینه سفر محاسبه و به شما اعلام خواهد شد. استفاده از تاکسی در استانبول به صرفه نبوده و برای همین بسیاری از گردشگران مترو، تراموا و متروبوس را به تاکسی ترجیح می دهند.

بهتر است مسیری که قرار است به آن جا بروید را بر روی گوگل مپ مشخص کنید تا راننده شما را از مسیرهای فرعی و طولانی تر به مقصد نرسانند.

اگر در زمان خروج از هتل به اینترنت دسترسی ندارید بهتر است نقشه استانبول را بر روی گوشی دانلود کنید و یا از دکه های روزنامه فروشی خریداری کنید. با این روش شما در ایستگاه های مترو دچار سردرگمی نخواهید شد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها