رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 607523

ابراز نگرانی آمریکا از گسترش و تعمیق روابط روسیه و ایران

ساعت24-آمریکا در تداوم هراس واشنگتن از تعمیق روابط تهران - مسکو از تعمیق روابط این دو کشور بار دیگر ابراز نگرانی کرد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی درباره ادعای روزنامه وال استریت ژورنال درباره همکاری‌های متقابل روسیه و ایران ادعا کرد: تعمیق روابط روسیه با بازیگرانی بدخواه مانند ایران، همچنان نگرانی عمیق است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که سایر کشورها مانند همسایگان روسیه و ایران، باید نگران این روابط باشند.

پاتل در تداوم ادعاها و اتهامات ضد ایرانی واشنگتن ادامه داد: ما شاهد ویرانی‌های ناشی از پهپادهای ساخت ایران در اوکراین بوده‌ایم، جایی که روسیه انرژی و ثبات منطقه را هدف قرار داده است و البته این اقدام یکی از مواردی است که ما به آن توجه داریم.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز دوشنبه به وقت محلی مدعی شد که تهران پس از ارائه پهپاد به روسیه جهت استفاده در اوکراین، قابلیت‌های پیشرفته نظارت سایبری دریافت می‌کند.

این روزنامه آمریکایی ادعا کرد که تهران به دنبال همکاری عمیق‌تر در زمینه جنگ سایبری است و در این راستا روسیه به ایران کمک می‌کند قابلیت‌های پیشرفته نظارت دیجیتالی را به دست آورد. این امر جنبه دیگری به اتحاد نظامی رو به رشد میان ایران و روسیه که آمریکا آن را تهدید می‌بیند، اضافه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها