رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 607587

توصیه اقتصادی آیت الله سعیدی به دولت/ از نیازهای روزمره مردم غافل نشوید

ساعت24-مهر نوشت:تولیت حرم مطهر بانوی کرامت از کارهای زیرساختی دولت که عموماً دیربازده بوده تقدیر کرد، گفت: دولت در کنار کارهای کلان به نیازهای فوری مردم توجه ویژه کند.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار امیدیان معاون اقتصادی استاندار قم که ظهر دیروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت صورت گرفت، اظهار کرد: کارهای دولت به طور کلی کارهای کلان، زیرساختی و اساسی است که به طور طبیعی هیچ دولتی نمی‌تواند از آن غافل باشد.

وی با بیان اینکه امور زیرساختی زود بازده نیستند و ممکن است نتایج برخی از کارها در زمان تصدی همان دولت اتفاق نیفتد، گفت: اگر کار کلانی از مدت‌ها پیش شروع شده و الان به نتیجه رسیده انصاف اقتضا می‌کند که کسی که الان سر کار است این را بگوید و از هر نوع حاشیه‌ای که شیرینی کار را از بین ببرد پرهیز شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه انصاف حافظ دیانت انسان است و جلوی زخم زبان‌ها و بدگویی‌ها را می‌گیرد، تصریح کرد: برخی از افرادی که از کشور خارج شدند برای خوش آیند بیگانگان به قدری از کشور خود سیاه نمایی می‌کنند که انگار در وجودشان یک جو مردانگی، غیرت و انصاف نیست.

وی با بیان اینکه دولت باید به نیازهای ضروری و فوری مردم توجه ویژه کند، افزود: یک پدر همانطور که به نیازهای اساسی مانند تعمیرات و بازسازی خانه توجه دارد به نیازهای روزمره اهل خانه هم توجه می‌کند، در کشور ما هم نباید به بهانه کارهای کلان و زیرساختی از نیازهای روزمره مردم غافل شد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه کشور مانند یک خانه بزرگ است، گفت: همانطور که در خانه پدر، مادر، برادر و خواهر وجود دارد، کشور هم پدر دارد و آحاد مردم هم برادران و خواهران همدیگر هستند و نباید به بهانه‌های مختلف روی هم برچسب بزنند و با هم به دعوا و درگیری بپردازند.

وی گفت: افرادی که پنجه به صورت برادر خود می کشند و خود را فهمیده‌تر، و دیندارتر از همه می‌دانند کار نادرستی انجام می‌دهند زیرا کشور یک خانه بزرگ است که اگر خطایی صورت می‌گیرد باید بیان شود ولی نباید منجر به حذف یک عده شود بلکه باید جذب حداکثری و حذف حداقلی صورت گیرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پیامبر صلوات الله علیه و آله هم روحیه جذب حداکثری و حذف حداقلی داشتند که حتی برخی مسلمانان آتشین به این روحیه ایشان ایراد می‌گرفتند، افزود: ما نیز باید این روحیه پیامبر را در خود تقویت کنیم و اگر برای خدا این کار را انجام دهیم خداوند به کارهای ما برکت می‌دهد و کارها بهتر پیش می‌رود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها