رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 607593

پایان اولین نشست مخالفان و اعضای دولت نتانیاهو بدون اعلام نتیجه‌ای درباره طرح اصلاحات قضایی

ساعت24-رسانه‌های عبری گزارش دادند، خانه اسحاق هرتزوگ میزبان اولین نشست مخالفان و مسوولان دولتی اسرائیل برای رایزنی جهت دستیابی به راه حلی میانه در زمینه طرح اصلاحات قضایی بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ۱۲ اسرائیل، نخستین نشست بین ائتلاف دولتی و مخالفان اسرائیل عصر سه‌شنبه بدون اعلام دستیابی به راه حلی برای طرح جنجالی «اصلاحات قضایی» پایان یافت.

براساس گزارش این شبکه، در این نشست که در منزل اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل برگزار شد و حدود ۹۰ دقیقه بود، نمایندگان حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شرکت کردند.

طبق گزارش این شبکه، از بین گروه‌های اپوزیسیون نیز حزب «آینده‌ای هست» به رهبری یائیر لاپید و حزب «اردوگاه اصلی» به رهبری بنی گانتس، وزیر جنگ سابق حضور داشتند.

بعد از نشست هیئت حزب مخالف «آینده‌ای هست» گفت: ما توضیح دادیم که انتظار داریم لایحه‌ای که شبانه به کنست (پارلمان اسرائیل) ارائه شده، لغو شود تا روی یک صفحه سفید رایزنی‌ها را آغاز کنیم.

به رغم اینکه نتانیاهو تعلیق طرح اصلاحات قضایی را اعلام کرده پیشتر در روز سه‌شنبه اعلام شد لایحه تغییر تشکیل کمیته انتخاب قضات روی میز کنست قرار گرفته تا در شور دوم و سوم به رای گذاشته شود.

حزب آینده‌ای هست گفت: ما تمام مبانی مورد توافق در نشست را مهم می‌دانیم و در سطح وسیعی‌ از نمایندگان کنست روی آنها توافق خواهیم کرد و این مساله منعکس کننده اجماع ملی خواهد بود.

در عین حال نمایندگان اردوگاه اصلی در پایان نشست گفتند: اصول چارچوب کاری خود را ارائه کردیم و با قلبی باز به این نشست آمدیم و تمام تلاش خود را برای موفقیت طرح ملی پیشنهادی که درصدد تحقق آن هستیم، به کار خواهیم گرفت.

این حزب در بیانیه‌ای افزود: موفقیت ماموریت بررسی قوانین قضایی دو رکن اصلی دارد: «حفظ دموکراسی اسرائیل و حفظ وحدت مردم».

دو طرف در عین حال فاش نکردند نتایج نشست چه شد. شبکه ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داد، قرار است رئیس اسرائیل به زودی ظرف روزهای آینده با دیگر احزاب از ائتلاف دولتی و مخالفان نشست داشته باشد.

قبل از این در روز سه‌شنبه سایت ایتنرنتی «واللا» گزارش داده بود، هرتزوگ مذاکرات گسترده‌ای با بنیامین نتانیاهو و یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل و بنی گانتس درباره اهمیت تعویق طرح قانون اصلاحات قضایی برگزار کرد.

رئیس اسرائیل از آغاز روند مذاکرات فوری که تحت نظارت دفتر ریاست اسرائیل برگزار خواهد شد، استقبال کرد. این نشست با هدف دستیابی به توافقی گسترده پیرامون طرح اصلاحات قضایی برگزار می‌شود. رئیس اسرائیل خواستار تشکیل کارگروهی برای خروج از بحران و دستیابی به نتایجی رضایت بخش برای این مساله شده است.

این در حالی است که برخی سازمان‌های مخالف طرح اصلاحات نظیر «پرچم‌های سیاه» و «کرایم منیستر» از لاپید و گانتس به دلیل آمادگی‌شان برای انجام مذاکرات توهم آمیز با نتانیاهو انتقاد کردند.

آنها تاکید کردند: ما هرگز فریب نمی‌خوریم و با تمام توان به مبارزه ادامه می‌دهیم.

قرار بود طرح اصلاحات قضایی طی دوره زمستانه کنست که دوم آوریل آینده خاتمه می‌یابد، تصویب شود؛ اما بعد از تصمیم نتانیاهو برای تعلیق این طرح بررسی آن به دوره تابستانه پارلمان موکول شد که از ۳۰ آوریل آغاز می‌شود و سه ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها