رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 607613

دستگیری عوامل کلاهبرداری از 100 شهروند تهرانی/ فروش ارزان قیمت لوازم خانگی ترفند مجرمان سایبری

ساعت24-رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمانی خبر داد که در پوشش فروش لوازم خانگی ارزان قیمت در سایت‌های درج آگهی از بیش از ۱۰۰ شهروند کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش فارس، رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری متهمانی خبر داد که تحت عنوان فروش لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد که افرادی ناشناس از طریق درج آگهی در سایت‌های واسط فروش اجناس اقدام به کلاهبرداری از وی کرده اند.

شاکی گفت: در فضای مجازی به دنبال خرید یک دستگاه تلویزیون بوده که یک آگهی با قیمت مناسب و نسبتا پایین را مشاهده و مبلغ 30 میلیون ریال جهت خرید تلویزیون واریز کرده است اما بلافاصله پس از واریز وجه وی را بلاک کرده و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکرد و هیچگونه کالایی نیز برای وی ارسال نشد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند تصریح کرد: ماموران پلیس فتا پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی سرانجام متهمان را که دو نفر بودند شناسایی کرده و پس از تشریفات قضایی آنها را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان این پرونده مجموعا بیش از سی میلیارد ریال از بیش از ۱۰۰ شهروند کلاهبرداری کرده بودند افزود: متهمان پس از حضور در پلیس فتا اعتراف کردند که با درج آگهی در سایت‌های مختلف از جمله دیوار و شیپور و ... به بهانه فروش لوازم خانگی مثل یخچال و تلویزیون و یا گوشی تلفن همراه و .... با قیمت بسیار مناسب، مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا و اطمینان از اصالت و تطابق داشتن با خرید خود مبلغی به عنوان بیعانه و یا پیش پرداخت برای شخص آگهی دهنده واریز نکنند.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا شماره تلفن 096380 مرکز فوریت های سایبری گزارش دهند.

پایان پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها