رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 608299

راز زندگی تا ۱۰۰ سالگی را بدانید

ساعت24-افراد ۱۰۰ ساله ممکن است تا حدودی به لطف سیستم ایمنی مقاوم‌تر و سازگارتر، ۱۰۰ سال یا بیشتر زندگی کنند.

خبر
محققان اعلام کردند که آزمایش خون هفت فرد صد ساله میانگین سنی ۱۰۶ سال نشان داد که آن‌ها دارای سیستم ایمنی بسیار عملکردی هستند که به راحتی با عفونت‌ها و بیماری‌ها سازگار می‌شود.

«استفانو مونتی»، یکی از محققان از دانشگاه بوستون، گفت: آنچه که ما اساساً دریافتیم این است که افراد صد ساله سابقه مواجهه با ایمونوژن‌های طبیعی محیطی را نشان می‌دهند که آن‌ها را در برابر عوامل مضر بالقوه انعطاف‌پذیرتر و مقاوم‌تر می‌کند.

برای این مطالعه، محققان آنالیزهای ژنتیکی را روی دسته وسیعی از سلول‌های ایمنی که در جریان خون در گردش هستند، انجام دادند.

آن‌ها سپس سلول‌های این افراد صد ساله را با تجزیه و تحلیل ژنتیکی سلول‌های ایمنی هفت فرد صد ساله دیگر و همچنین ۵۲ فرد دیگر در محدوده سنی ۲۰ تا ۸۹ سال بود، مقایسه کردند.

تکنیک‌های محاسباتی پیشرفته به محققان این امکان را می‌دهد که به دنبال تفاوت‌هایی بین صدساله‌ها و سایر افراد باشند.

مونتی گفت: این روند تقریباً شبیه یک داستان کارآگاهی است، زیرا از طریق تجزیه و تحلیل سیستم ایمنی بدن می‌توان نتیجه گرفت که آن‌ها در معرض چندین عفونت و منابع متعدد آسیب قرار گرفته‌اند و سیستم ایمنی آن‌ها قادر به پاسخگویی مؤثر بوده است؛ و در نتیجه، به آن‌ها اجازه می‌دهد طولانی‌تر زندگی کنند، اما همچنین سیستم ایمنی مؤثرتری ایجاد می‌کنند تا انعطاف‌پذیرتر شوند و احتمال بیشتری برای زندگی طولانی‌تر داشته باشند.

محققان دریافتند که مشخصات سیستم ایمنی صد ساله‌ها مسیر مرتبط با پیری طبیعی را دنبال نمی‌کند.

محققان همچنین نشانه‌های نوعی سلول خاص برای طول عمر استثنایی، از جمله افزایش بیان ژنی که در پاسخ بدن به DNA آسیب‌دیده نقش دارد، شناسایی کردند.

به گفته مونتی، نمی توان گفت که آیا این تفاوت‌ها ناشی از ژنتیک، سبک زندگی، اتفاق یا ترکیبی از عوامل است. اما این نوع تجزیه و تحلیل برای کشف چگونگی اعطای مزایای طول عمر به افراد بیشتری لازم است.

منبع: مدیسن نت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها