رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 608410

فهرست عجیب بهترین‌های دنیای فوتبال به انتخاب هوش مصنوعی!

ساعت24-هوش مصنوعی ChatGPT فهرستی از بهترین‌های دنیای فوتبال را انتخاب کرد که شگفتی‌های زیادی دارد.

خبر
div class="row baznashr-body">

استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT این روزها به یکی از تفریحات جالب مردم دنیا تبدیل شده، از حل تمرین تا کمک در نوشتن مقاله و...، اما این هوش مصنوعی که روزبه روز فراگیرتر می‌شود و حتی عده‌ای نگران هستند با توسعه اش بسیاری از مشاغل به خطر بیفتد، فهرست بهترین بازیکنان قرن بیست و یکم را انتخاب کرد؛ فهرستی که هم ترتیب آن نکات جالبی دارد، هم نفرات غایبش. مسی، رونالدو، اینیستا، ژاوی، نیمار، زیدان، رونالدینیو، کاکا، توتی و مالدینی ۱۰ نفر این فهرست هستند.

یکی دیگر از انتخاب‌های جالب هوش مصنوعی ChatGPT هم انتخاب بهترین مربی‌های تاریخ بود که فرگوسن، رینوس میشل، آریگو ساکی و پپ گواردیولا عنوان‌های اول تا چهارم را کسب کردند. خب فوتبال دوستان می‌دانند آریگو ساکی که با ایتالیا نایب قهرمان جام جهانی شد آن چنان مربی بزرگی نیست. در فهرست بهترین بازیکنان هم نام مالدینی درحالی که بیشترین درخشش او به قبل از سال ۲۰۰۰ برمی گشت یا نبود نام رونالدوی برزیلی از نقاط ضعف بود. در ادامه مروری داریم بر ۱۰ بازیکنی که هوش مصنوعی ChatGPT انتخاب کرده است و البته بعد از آن مروری خواهیم داشت بر چهره‌هایی که در این فهرست نیستند.

۱) لیونل مسی - نیازی به بحث نیست

مسی به انتخاب ChatGPT، عنوان بهترین بازیکن قرن بیست و یکم از سال ۲۰۰۰ تا امروز را کسب کرده. خب بازیکنی که هفت بار برنده عنوان بازیکن سال شده و به نوعی کمابیش در یک سوم این سال‌ها بهترین بوده است، نیازی به تعریف ندارد و برازنده چنین عنوانی است.

۲) کریس رونالدو - فوق ستاره‌ای برای همیشه

کریس رونالدو یکی از انتخاب‌های ChatGPT برای فهرست بهترین‌های تمام تاریخ هم بود و عجیب نیست برای قرن بیست و یکم عنوان نفر دوم را کسب کند. این ستاره پرتغالی رکوردهای زیادی را جابه جا کرده و در آستانه این است که به عنوان اولین بازیکن از رکورد ۲۰۰ بازی ملی هم بگذرد.

۳) اینیستا - حقش بود؟

اینیستا گل قهرمانی اسپانیا را در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ به ثمر رساند و یکی از ارکان مهم تیم بارسای گواردیولا هم بود، اما این که او در جایگاه سوم و بالاتر از ژاوی، نیمار و به خصوص زیدان باشد جای تعجب دارد. به خصوص این که در تمام این سال‌ها او عنوان بازیکن سال جهان را کسب نکرد.

۴) ژاوی - فرمانده فوتبال نوین

ژاوی بازیکنی باهوش بود که در تغییر سبک بازی بارسا و اسپانیا نقشی اساسی داشت. او ستون اصلی تیم ملی اسپانیا بود که سه تورنمنت مهم یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ را با اقتدار کسب کردند. بازی چشم نواز او چیزی نیست که به راحتی فراموش شود و حضورش در این فهرست جای تعجب ندارد.

۵) نیمار - آشوب تمام عیار

نیمار بازیکنی است که با دو پا شوت می‌زند، دریبل زن قهاری است و تکنیک ناب برزیلی دارد؛ اما برای فوق ستاره شدن یک چیز کم دارد؛ ذهن حرفه ای. نیمار را باید یک آشوب تمام عیار دانست. بازیکنی که برخلاف مسی و رونالدو دنبال آمار نیست و می‌خواهد از فوتبال لذت ببرد. او به اندازه‌ای که خوب است به حقش در فوتبال نرسیده. اما این که نامش بالاتر از نام زیدان باشد هم از آن شوخی‌های جالب ChatGPT بود.

۶) زیدان - پرتره قرن بیست و یکم


زیدان فقط ۶ سال در قرن ۲۱ بازی کرد و مهم‌ترین اتفاق فوتبالی اش یعنی اخراج در فینال را هم در آخرین بازی اش رقم زد. فوتبال او مثل یک اثر هنری چشم نواز پر از زیبایی و جذابیت بود. مستندی که درباره هنر ساق‌های او با دوربین‌های پیشرفته ساخته شد «پرتره قرن ۲۱» نام داشت که اشاره‌ای به همان بازی بی بدیل زیزو بود. اما او استحقاق این را داشت که در جایگاه سوم قرار بگیرد.

۷) رونالدینیو - شاعر فوتبال

شاید بتوان او را تکنیکی‌ترین بازیکن چند دهه اخیر دانست، اما فوتبالش فراز و فرود زیادی داشت. رونالدینیو فوتبال را از یک ورزش تبدیل به یک شعر کرد و با خلق لحظه‌های به یاد ماندنی جزو بهترین‌های تاریخ شد. پس بی شک باید به حضورش در این فهرست احترام گذاشت.

۸) کاکا - پسر خوش تیپ میلان

کاکا نه در تیم ملی برزیل و نه در زمان حضورش در رئال، به اندازه‌ای که با میلان درخشید موثر نبود. او آخرین بازیکنی بود که قبل از آغاز پادشاهی مسی و رونالدو، عنوان بهترین بازیکن جهان را کسب کرده بود. هافبکی تهاجمی و خوش تکنیک که فوتبالش مثل ظاهرش زیبا بود.

۹) توتی - الهه رُم

توتی بازیکن وفادار و دوست داشتنی که با تیم ملی ایتالیا چندان ندرخشید، هرچند به دلیل حضور مستمر در باشگاه رم ایتالیا و پشت کردن به درآمد بیشتر همیشه محبوب بود، اما این موضوع را که چرا در فهرست حضور دارد در حالی که نام‌های بزرگی مثل آنری، مودریچ، بنزما و ... نیستند باید از خود ChatGPT بپرسیم.

۱۰) مالدینی - تنها مدافع این فهرست

مالدینی نیازی به معرفی ندارد؛ بهترین دفاع چپی که دنیای فوتبال به خودش دیده و تنها مدافع حاضر در این فهرست. اما یک نکته مهم درباره او وجود دارد. اوج درخشش مالدینی دهه ۹۰ میلادی بود. او تا سال ۲۰۰۲ در تیم ملی حضور داشت و در قرن ۲۱ به دلیل سن زیاد از روزهای اوج خارج بود. شاید ChatGPT جذب کاریزما و مهربانی این بازیکن دوست داشتنی شده و با پارتی بازی او را اضافه کرده باشد.

جای چه کسانی خالی است؟

بالطبع وقتی با یک فهرست ۱۰ نفره طرف باشیم همیشه ستاره‌های زیادی از فهرست جا می‌مانند و این عجیب نیست، اما بنا به سلیقه متفاوت و شاید با معیارهای دیگر این فوتبالیست‌ها هم می‌توانستند در این فهرست باشند: رونالدوی برزیلی و ریوالدو فاتحان جام جهانی ۲۰۰۲ بودند که همیشه جزو بهترین‌ها هستند. فیگو کاپیتان تیم ملی پرتغال، شوچنکو فوق ستاره اوکراین، مایکل اوون مهاجم دوست داشتنی تیم ملی انگلستان، روبرتو کارلوس مدافع چپ رئال با شوت‌های مهیب، الیور کان که یک تنه آلمان را تا فینال ۲۰۰۲ بالا برد، بوفون که یکی از بهترین‌های تاریخ است و قهرمان ۲۰۰۶ هم شده، تیری آنری که با تیم ملی فرانسه و آرسنال سال‌ها درخشید، کاناوارو که بهترین بازیکن جام ۲۰۰۶ شد، لوکا مودریچ هافبک تمام نشدنی رئال، لواندوفسکی که پست مهاجم نوک و هدف را در فوتبال مدرن زنده کرد، کریم بنزما که هنوز در سن بالا می‌درخشد، آندره پیرلو با آن ضربات ایستگاهی خاطره انگیزش، زالاتان که سلطان گل‌های به یاد ماندنی است، کاسیاس دروازه بانی که سه جام را متوالی با تیم ملی اسپانیا بالای سر برد.

روزنامه خراسان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها