رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 609954

۵ مورد از عجایب طبیعت در جهان که شما را شگفت زده میکند! + تصاویر

ساعت24-طبیعتِ زیبای زمین در بسیاری از مناطق جغرافیایی جهان ما را شگفت‌زده می‌کند، پدیده‌هایی که باور وجودشان تقریبا ناممکن است.

خبر
div class="row baznashr-body">

امروز قصد داریم تا پرده از عجیب ترین جاذبه های طبیعی این کره خاکی برداریم و شما را شگفت زده کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چشم زمین در کرواسی

چشم آبی (Modro oko به زبان کروات و به زبان انگلیسی Blue Eye) ️سرچشمه فیروزه‌ای رود ستینا (Cetina River) با مخلوط رنگ های فیروزه ای، لاجوردی، سبز آبی سبز و زمرد در دامنه کوه دینارا (Dinara Mountains) واقع در مرز میان کرواسی و بوسنی و هرزگوین است.

چشم زمین

آب صاف و شفاف این چشمه از حفره زیرزمینی به عمق ۱۰۰ متری به سطح زمین می آید و به وسیله رود ستینا به دریای آدریاتیک می‌ریزد. این چشمه بخاطر آب شفاف و فیروزه ای رنگش و ظاهر فوق العاده اش که شبیه چشم انسان می باشد به چشمه چشم آبی به زبان کروات Modro oko و به زبان انگلیسی Blue Eye یا چشم زمین در جهان مشهور شده است.

جزیره جمجمه (شکاف) در استرالیا
جزیره اسکال راک در استرالیا یک جزیره گرانیتی کوچک و سنگلاخی از مجموعه جزایر آنسر در جنوب به غرب ویلسونز پرومونتوری ایالت ویکتوریا می‌باشد. خود جزیره در داخل پارک ملی ویلسونز پرومونتوری قرار دارد. اهمیت این جزیره نمادین بخاطر پرورش پرندگان دریایی می‌باشد و به همین دلیل نیز جزیره اسکال راک توسط بیردلایف اینترنشنال (انجمن بین المللی پرندگان) به عنوان جزیره پرندگان محسوب می‌شود. اما دلیل نامگذاری این جزیره به عنوان اسکال راک یا صخره جمجمه‌ای به خاطر این است که این جزیره توسط امواج قدیمی توخالی شده و باعث ایجاد غااری به طول ۶۰ متر و عرض ۱۳۰ متر شده است.

جزیره جمجمه

فقط ۹ نفر به داخل این غار بزرگ رفته اند و در آنجا گلوله‌های توپ‌های قدیمی برجامانده از کشتی‌های عبوری را دیده اند که ظاهرا این غار را به عنوان هدف زده اند. ماجراجویان برای رفتن به این غار ابتداء بایستی توسط هلی کوپتر به بالای صخره رفته و سپس با طناب به غار برسند. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره کشور استرالیا و یا شروع فرآیند مهاجرتی خود به این کشور شما عزیزان می‌توانید با مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشید.

آبشار زیر آب در اقیانوس هند

موریس، جزیره‌ای در جنوب غربی اقیانوس هند است که در حدود ۹۰۰ کیلومتری از شرق ماداگاسکار واقع شده است. این جزیره را پرتغالی ها در سال ۱۵۰۵ میلادی کشف کردند. سپس در سال ۱۶۳۸ به مستعمره هلندیان تبدیل شد و به افتخار شاهزاده موریس ناساو، هلندی ها این جزیره را موریس نامگذاری کردند.

آبشار زیر آب در اقیانوس هند

آبشاری در زیر دریا آبشاری در زیر دریا تصویر این بخش از اقیانوس به قدری واقعی به نظر می رسد که نمی توان عدم وجود آن را باور کرد. حتی در نقشه های گوگل و تصاویری که از ماهواره های ایستگاه فضایی گرفته شده اند نیز این فرورفتگی کاملا محسوس است.

این پدیده جادویی در نتیجه نشست گل و لای و ماسه های اقیانوس است که به اطراف منطقه مورد بحث پخش شده و باعث می‌شوند تا رنگ آب تغییر کرده و این طور به نظر برسد که آبشاری در دل اقیانوس به سمت ناکجا جریان دارد.

دروازه بهشت در تایلند

استان کرابی یکی از استان‌های تایلند است و مساحتی معادل ۴۷۰۹ کیلومترمربع دارد. این استان از نظر تقسیمات کشوری بخشی از ناحیه جنوب تایلند محسوب می‌شود و مرکز آن شهر کرابی است. کرابی به دلیل قرار گرفتن در قسمت جنوبی تایلند و خط ساحلی مالاکا، زیبایی‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است.

دروازه بهشت در تایلند

زیبایی های طبیعی از قبیل؛ جزایر حیرت انگیز، کوهستان های دلربا و سواحل آرامش بخش، فقط بخشی از زیبایی های کرابی را تشکیل می‌دهند.

آبشار باشکوه سالیالندزفاس در ایسلند

آبشار سلیالاندفوس (به ایسلندی: Seljalandsfoss) یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور ایسلند است که در جنوب آن کشور واقع شده است.

آبشار باشکوه سالیالندزفاس در ایسلند

این آبشار که بلندترین نقطه ریزشگاه آن به ۶۰ متر می‌رسد، سالانه گردشگران و عکاسان زیادی را به خود جذب می‌کند و می‌توان آن را یکی از زیباترین مناطق دیدنی جهان نامید. موقعیت این آبشار مابین شهر سلفوس و آبشار اسکگوافوس است. گردشگران می‌توانند درون غار کوچکی در پشت آبشار قدم زده و صحنه زیبای ریزش آبشار را از پشت آن مشاهده کنند.

منبع: سایت طلا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها