رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 611006

بلوای آماری به روش احمدی نژاد

ساعت 24 - آنهایی که اطلاعات تاریخ دولت احمدی نژاد را به یاد دارند می دانند درحالی که بانک مرکزی آمارهایی از سقوط تولیداات صنعت ایران در 6 ماه فعالیت دولت نهم را ارایه کرده بود مرکز آمار به کمک خواسته شد تا بانک مرکزی تنبیه شودو دیگر امارهایی برخلاف خواست دولت وقت ندهد. حالا ودردولت سیزده به ریاست سید ابراهیم رییسی همان اتفاق واین بار درباره نرخ تورم رخ داده است.

محمود
dir="RTL" style="text-align:right">شهروندان ایرانی بدوت نیاز به امارهای ارایه شده از سوی بانک مرکزی یا مرکز امارایران زیر بار رشد شتابان تورم دارند له می شوند وهرروز قدرت خریدشان کم وکمترمی شود اما دولت بلوای آماری راه انداخته است .به گزارش اکوایران دولت با استناد به تورم 55 درصدی مرکز آمار در فروردین ماه، برآورد 68 درصدی اکوایران را از تورم نقطه به نقطه در نخستین ماه 1402 را رد کرده است. این در حالیست که گزارش اکوایران بر پایه آمار یک منبع مطلع از ارقام بانک مرکزی بوده اما دولت این گزارش را با استفاده از داده های مرکز آمار تکذیب کرده است.اکوایران طی گزارشی بنا به منابع آگاه اعلام کرده بود که بانک مرکزی تورم ماهانه فروردین ماه را 5.2 درصد برآورد کرده، محاسبات نشان می دهد چنانچه تورم ماهانه فروردین 5.2 درصد باشد، تورم نقطه به نقطه در نخستین ماه امسال به حدود 68 درصد خواهد رسید.

پایگاه اطلاع رسانی دولت با انتشار گزارش مرکز آمار تورم نقطه ای 70 درصدی یا همان 68 درصدی را تکذیب کرده است.طی سال های گذشته همواره بین آمار های مرکز آمار و بانک مرکزی اختلاف وجود داشته است، به عنوان مثال حتی برخی از سال ها رشد اقتصادی از سمت یکی از این سازمان ها مثبت و از سوی ارگان دیگر منفی اعلام می شد. در همین سال گذشته بانک مرکزی رشد اقتصادی بخش کشاورزی را مثبت اعلام کرده، این در حالیست که مرکز آمار رشد همنی بخش را در سال گذشته منفی برآورد کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها