رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 611478

گوشت مرغ دوباره بر مدار گرانی

ساغت 24 - کاهش میزان عرضه مرغ در نخستین ماه از سال‌ جاری رکورد زد. آمارها نشان می‌دهد طی یک سال اخیر به طور میانگین هر ماه حدود ۴.۵ هزار تن از میزان عرضه مرغ به بازار کاسته شده است.

کاهش میزان عرضه مرغ در فروردین امسال‌ رکورد زد. بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، در فروردین امسال بیش از ۷۸.۷ میلیون قطعه انواع طیور زنده به وزن ۱۹۴.۳ هزار تن به کشتارگاه‌های کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.از این تعداد انواع طیوری که در فروردین وارد کشتارگاه‌های کشور شده، حدود ۷۸ میلیون قطعه لاشه به وزن ۱۴۷ هزار تن قابل استفاده بوده که سهم قابلی توجهی از آن مربوط به ماکیان (مرغ و خروس) است.

از مجموع گوشت انواع طیور قابل مصرفی که در فروردین ماه امسال به بازار عرضه شده سهم ماکیان (مرغ و خروس) معادل ۹۶.۸ درصد، سهم بوقلمون ۰.۱۵ درصد و سهم بلدرچین معادل ۰.۴ درصد است.

آمارها نشان می‌دهد میزان مرغ عرضه شده به بازار در فروردین ماه امسال با کاهش قابل تاملی مواجه شده که دست کم طی دو سال اخیر بی‌سابقه بوده است.در فروردین امسال حدود ۱۴۳ هزار تن «مرغ و خروس» به بازار عرضه شده که نسبت به موقعیت مشابه خود در سال گذشته بیش از ۲۷ درصد کاهش داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها