رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 611637

اردلان آشتیانی در گفت‌وگو با «اعتماد»:

در دربی پرسپولیس تیم برتر است و آبیها شانس کمی دارند/اینکه استقلالیها داور خارجی میخواهند شوآف است!

ساعت24-به گزارش «اعتماد» در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی، پرسپولیس از سد هوادار گذشت تا رقیب استقلال در فینال شود.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در شروع بازی حملات زیادی روی دروازه میزبان انجام دادند و در ده دقیقه اول دو گل هم به ثمر رساندند اما از اواسط نیمه اول این هوادار بود که بر توپ و میدان مسلط شد و در نیمه دوم توانستند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند، هرچند یک پنالتی را هم از دست ‌دادند تا اینکه روی یک ضد حمله عیسی آل کثیر تیر خلاص را شلیک کرد. سرخپوشان توانستند با برتری دو گل اختلاف را حفظ کنند و اکنون برای دبل کردن در این فصل باید به مصاف استقلال بروند. آبی‌ها روز پنجشنبه با ۴ گل از سد نساجی گذشتند و تقابل سرخابی‌ها که در اوج به‌سر می‌برند، می‌تواند یکی از زیباترین نبردهای این دو تیم در سال‌های اخیر باشد. دربی حساسی که هنوز شروع نشده حساسیت‌های آن سر به فلک کشیده است! اما برای بررسی بیشتر و آنالیز بازی پرسپولیس و هوادار با اردلان آشتیانی یکی از بازیکنان اسبق پرسپولیس تماس گرفتیم. فرزند مرحوم ابراهیم آشتیانی یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس نگران غرور بیش از حد پرسپولیسی‌ها در دربی است. ماحصل گفت‌وگوی «اعتماد» با آشتیانی را در ادامه می‌خوانید.

بازی پرسپولیس مقابل هوادار چطور بود؟
قابل پیش‌بینی بود که پرسپولیس این بازی را می‌برد چون پرسپولیس به لحاظ کیفیت فنی از هوادار خیلی بهتر است‌.
هوادار خیلی زود گل خورد.
بله. مدافعان هوادار خیلی پر اشتباه ظاهر شدند به خصوص پورقاز که روز خوبی را پشت سر نگذاشت.
پرسپولیس چطور بود؟‌
اتفاق مهم‌ بازی این بود که چندتا از بازیکنان پرسپولیس در شرایط خوبی نبودند. شاید به خاطر خستگی در لیگ برتر بود که شرایط خوب لیگ برتر را در مقابل هوادار نداشتند. البته امیری و عیسی کیفیت صددرصدی از خودشان به نمایش گذاشتند، سرلک و گولسیانی هم خوب بودند.
چرا پرسپولیس بعد از به ثمر رساندن دو گل عقب‌نشینی کرد؟
فکر می‌کنم‌ می‌خواستند بازی را کنترل کنند و ریسک نمی‌کردند. بک‌های چپ و راست اصلا نفوذ نمی‌کردند و منطقه پرس را به عقب‌تر آورده بودند برای همین هوادار بهتر می‌توانست حفظ توپ کند. امیری اگر در زمین نبود بعد از اینکه بازی ۲بر یک شد خیلی برای پرسپولیس خطرناک‌ می‌شد و امکان داشت پرسپولیس دچار دردسر شود.
به بازی خوب چند بازیکن پرسپولیس اشاره کردید. فکر می‌کنید بقیه خوب نبودند؟
بعضی‌ها خوب کار نکردند، به خصوص ترابی که از او انتظارات زیادی می‌رود و سروش و اسماعیلی‌فر نسبت به هفته قبل متفاوت بودند همین مساله هم باعث‌ شد که وسط زمین دراختیار هوادار باشد.
پرسپولیس در فینال به مصاف استقلال می‌رود. با این شرایط کار برای پرسپولیس سخت است؟
نه. پرسپولیس تیم‌ خیلی خوبی است، دربی را هم نمی‌شود پیش‌بینی کرد چون نمی‌دانیم استراتژی مربیان چیست اما با روحیاتی که از ساپینتو سراغ داریم شاید جلوی پرسپولیس بخواهد بازی کند آن وقت کار برای‌شان سخت می‌شود چون پرسپولیسی‌ها در ضدحملات خطرناک هستند. با این حال دربی قابل پیش‌بینی نیست و به نتایج این دو تیم ‌در بازی‌های قبلی ربطی پیدا نمی‌کند. با این حال فکر می‌کنم پرسپولیس بالانس‌تر است و به لحاظ فنی بهتر از استقلال است. ‌من برای استقلالی‌ها شانس کمی قائلم.
پرسپولیس در لیگ‌ قهرمان شد آیا ممکن است در فینال با غرور به میدان بیاید؟
بله. از این اتفاقات می‌افتد. بعد از قهرمانی طبیعی است. بازیکن هم‌ انسان است و برای کنترل آن مربی می‌تواند کمک کند و تفکر بازیکنان هم ‌مهم ‌است.
اما غرور بیش از اندازه می‌تواند کار را برای پرسپولیس سخت کند.
دقیقا همین‌طور است. در بازی با هوادار هم مشخص بود بعضی از بازیکنان انگار مغرور شده بودند. از آن طرف استقلال با انگیزه به میدان می‌آید چون هم لیگ قهرمانان را از دست دادند و هم لیگ برتر و دربی را و اگر حذفی را هم از دست بدهند دیگر واقعا فصل بدی برای‌شان می‌شود.
سوال آخر، نظر شما درخصوص داوری‌ها چیست؟
داوری‌ها که افتضاح بود به‌خصوص در این نیم فصل که فاجعه بود! کمیته‌ داوران هرکی را که توانستند آوردند به لیگ برتر تا برایش سابقه شود و دلیلش را هم ‌نمی‌دانم! فکر می‌کنم برای فصل بعد ۷ تا ۸ داور بیاورند تا فقط از آنها استفاده کنند. اینکه می‌گویند داور خارجی باشد برای زمان گذشته بود و الان از این کارها در هیچ‌ کجای دنیا نمی‌کنند و بیشتر شوآف است برای فشار گذاشتن روی داور دربی‌. امسال داورها برای همه تیم‌ها بد سوت زدند، فکر می‌کنم به لحاظ روحی و روانی به‌هم ریختند. هیچ جوری هم درست نمی‌شود فقط باید var بیاورند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها