رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 611652

رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق تهران انتخاب شدند

ساعت 24 - در نخستین نشست رسمی هیات نمایندگان در دور دهم، در یک انتخابات رقابتی، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق تهران انتخاب شدند. محمود نجفی عرب به عنوان رئیس، مهدی صادقی نیارکی و شهاب جوانمردی به عنوان نواب‌رئیس، عباس آرگون به سمت خزانه‌دار و فرزین فردیس به عنوان منشی هیات رئیسه برگزیده شدند.

اتاق
dir="RTL" style="text-align:right">در اولین جلسه رسمی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در دوره دهم که صبح یکشنبه هفتم خردادماه برگزار شد، پنج عضو هیات رئیسه اتاق تهران با آرای نمایندگان بخش‌خصوصی و دولتی انتخاب شدند.به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این جلسه و طبق آئین‌نامه انتخاب هیات رئیسه، ابتدا هیات رئیسه سنی برای اداره جلسه انتخابات، از میان اعضای هیات نمایندگان انتخاب شدند و بر این اساس، محمدرضا بهرامن ریاست سنی این هیات را برعهده گرفت و پیام باقری، عطالله اشرفی اصفهانی و مریم تاج‌آبادی نیز به ترتیب به عنوان دو ناظر و منشی هیات رئیسه سنی معرفی شدند.در ادامه، با اعلام نامزدی کرسی ریاست اتاق تهران از سوی محمود نجفی‌عرب، روند انتخاب اعضای هیات رئیسه دوره دهم آغاز شد و با حضور 51 عضو از نمایندگان بخش خصوصی و دولت، محمود نجفی‌عرب با کسب 32 رای به ریاست اتاق تهران در دوره دهم انتخاب شد. 18 رأی سفید و یک رأی باطله نیز به گلدان انداخته شد.نجفی‌عرب که در چهار سال آتی ریاست اتاق تهران را برعهده دارد، در دوره‌های هشتم و نهم هیات نمایندگان اتاق تهران حضور داشت و رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت بود.همچنین، برای کسب دو کرسی نواب رئیس نیز شهاب جوانمردی، فریال مستوفی و مهدی صادقی نیارکی نامزد شدند که با آرای اعضای هیات نمایندگان، مهدی صادقی نیارکی با 29 رأی نایب‌رئیس اول و شهاب جوانمردی با 27 رأی به عنوان نایب‌رئیس دوم انتخاب شدند. هم‌چنین فریال مستوفی نیز 24 رأی کسب کرد تا در یک رقابت نزدیک از کسب کرسی و حضور در هیات رئیسه جا بماند.

مهدی صادقی نیارکی که سابقه قابل توجهی به عنوان نماینده دولت در ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران دارد، در حال حاضر عضو موظف هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده دولت معرفی شده بود. شهاب جوانمردی نیز که سابقه حضور در دوره نهم هیات نمایندگان را دارد، مدیرعامل هلدینگ فناپ و از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.در ادامه انتخابات هیات رئیسه اتاق تهران، با اضافه شدن یک عضو دیگر هیات نمایندگان، تعداد حاضران و صاحبان رای در این جلسه به 52 عضو رسید و اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران با 46 رای، عباس آرگون را به عنوان خزانه‌دار هیات رئیسه انتخاب کردند. برای کسب این کرسی، عباس آرگون و هرویک یاریجانیان نامزد شده بودند.همچنین، فرزین فردیس با 31 رای به عنوان منشی هیات رئیسه دوره دهم اتاق تهران انتخاب شد. برای کسب این کرسی، مجید موافق قدیرلی، نماینده دولت در هیات نمایندگان نیز نامزد شده بود که 19 رای کسب کرد و 2 رای نیز سفید به گلدان انداخته شد.

تاکید خوانساری بر تعامل اتاق و دولت در دوره دهم

در ابتدای این جلسه و پیش از شروع فرآیند انتخابات هیات رئیسه دوره دهم، مسعود خوانساری رئیس دوره‌های هشتم و نهم هیات نمایندگان اتاق تهران در سخنانی، تعامل و هم‌فکری اتاق بازرگانی با دولت در مقطع کنونی را گره‌گشای حل‌وفصل سریع و هوشمندانه مشکلات اقتصادی کشور و مسائل پیش‌روی بنگاه‌های کسب‌وکار عنوان کرد و یادآور شد که دولت برای دستیابی به رشد اقتصادی، نیاز جدی به همراهی و همکاری بخش خصوصی دارد و بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی نیز بدون تعامل با دولت و دستگاه‌های اجرایی توان حل مسائل و مشکلات پیش‌روی خود را نخواهند داشت.

خوانساری در ادامه، با تقدیر از هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران، انجمن نظارت بر انتخابات و شورای‌عالی نظارت، در برگزاری انتخابات 20 اسفندماه سال گذشته، از سرپرست وزارت صمت و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برای معرفی به موقع نمایندگان دولت در اتاق تهران تقدیر کرد. او پیش از ترک جلسه برای هیات رئیسه منتخب و هیات نمایندگان در ایفای مسئولیت خود در پارلمان بخش خصوصی پایتخت آرزوی موفقیت کرد.

اتاق، سخنگوی توانمند برای بخش خصوصی

در ادامه این جلسه، و پس از پایان رای‌گیری، هیات رئیسه منتخب در جایگاه خود قرار گرفته و طی سخنانی به اهداف و برنامه‌های خود اشاره کردند. محمود نجفی عرب که با رای اعضای هیات نمایندگان بر کرسی ریاست اتاق تهران تکیه زده است، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بخش خصوصی در دوره پیش‌رو، رابط و سخنگوی توانمندی برای بخش خصوصی باشد، ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در تعامل با دولت، مجلس و قوه قضاییه، دست‌کم بخشی از مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی را برطرف کنیم که البته بزرگ‌ترین ماموریت اتاق بازرگانی نیز همین است.

او در ادامه ضمن قدردانی از سرپرستان دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی در معرفی نمایندگان دولت در اتاق تهران، بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال 1402 را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان در فرمایشات خود نسبت به مهار تورم و رشد تولید تاکید کردند. دو مساله‌ای که نقش اساسی در اقتصاد ملی دارد. رهبر معظم انقلاب به صراحت بیان داشتند که دولت از حوزه تولید خارج شده و تنها به حوزه‌هایی ورود کند که بخش خصوصی اقبالی به آنها نشان نمی‌دهد. اگر هدف را تحقق همین چند نکته قرار دهیم، دستاوردهای بزرگی حاصل خواهد شد.نجفی عرب در ادامه با تاکید بر اینکه اتاق دهم مطالبه‌گر و کنش‌گر خواهد بود، گفت: ما دستمان را برای تعامل و تسهیل امور بخش خصوصی به سوی دولت دراز می‌کنیم و امیدواریم که دولت نیز این درخواست ما را اجابت کند.رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه از تدوین و ارائه برنامه چهارساله اتاق تهران طی جلسات آینده هیات نمایندگان خبر داد و گفت: این سند، نقشه راه هیات رئیسه طی چهار سال آینده را ترسیم خواهد کرد.

باید منافع همه فعالان بخش خصوصی را در نظر بگیریم

در ادامه این جلسه، شهاب جوانمردی، نایب‌رئیس اتاق تهران، اعضای هیات نمایندگان را نماینده ده‌ها هزار بنگاه عضو و غیرعضو در اتاق تهران توصیف کرد و گفت: در تصمیم‌گیری‌ها باید منافع همه آنها را در نظر بگیریم.او در ادامه گفت: برای آنکه اتاق دهم، یک تفاوت اساسی با دوره‌های قبل داشته باشد، باید همه اعضای هیات نمایندگان، وظیفه‌ای را برعهده بگیرند و هیات رئیسه نیز وظیفه هماهنگی را عهده‌دار شود. به بیان دیگر، قرار نیست که هیات رئیسه به جای 60 نفر یا 60 تفکر تصمیم بگیرد و اجرا کند.مهدی صادقی نیارکی، نایب‌رئیس اول اتاق تهران نیز در سخنانی، برنده انتخابات روز 7 خرداد ماه در اتاق تهران را بخش خصوصی و دولت دانست و تصریح کرد که به دنبال این انتخابات، هم‌افزایی و تعامل اتاق بازرگانی و دولت تقویت خواهد شد. وی خاطرنشان کرد که اتاق بازرگانی باید برنامه‌محور، کنشگر، اهل تعامل و با اخلاق باشد.عباس آرگون، عضو هیات رئیسه و خزانه‌دار اتاق تهران نیز تعامل و هم‌فکری دولت و بخش ‌خصوصی را گامی بلند در مسیر توسعه‌یابی اقتصاد کشور عنوان کرد و یادآور شد که در دوره دهم، با هم‌فکری این دو بخش، امکان کاهش مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی فراهم خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها