رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 611669

بررسی دربی ۱۰۱ با پیشکسوت سرخابی‌ها:

هر تیمی که بازیکنانش گردن‌کلفت‌تر باشند برنده دربی است!/هم طرفدار استقلال هستم هم پرسپولیس!

ساعت24-چهارشنبه هفته جاری دربی سنتی پایتخت برگزار می‌شود و دو تیم پرسپولیس و استقلال این‌بار در فینال جام حذفی به مصاف یکدیگر می‌روند. پرسپولیس قهرمان لیگ برای دبل کردن در این فصل انگیزه فراوانی دارد و در طرف مقابل استقلالی‌ها نمی‌خواهند فصل را بدون جام به پایان برسانند.

خبر
به گزارش «اعتماد»، چهارشنبه هفته جاری دربی سنتی پایتخت برگزار می‌شود و دو تیم پرسپولیس و استقلال این‌بار در فینال جام حذفی به مصاف یکدیگر می‌روند. پرسپولیس قهرمان لیگ برای دبل کردن در این فصل انگیزه فراوانی دارد و در طرف مقابل استقلالی‌ها نمی‌خواهند فصل را بدون جام به پایان برسانند. برای همین هم دربی صد و یکم اهمیت فراوانی برای هر دو تیم دارد. برای بررسی دربی روز چهارشنبه با سعید عزیزیان گفت‌وگویی ترتیب دادیم. عزیزیان به عنوان بازیکن و مربی سابقه کار کردن با هر دو تیم را دارد و از این حیث یک استثنا در فوتبال ما محسوب می‌شود! در ادامه چکیده‌ای از گفت‌وگوی خبرنگار «اعتماد» با پیشکسوت سرخابی‌ها را می‌خوانید.

‌برای شروع بگویید، شما را پرسپولیسی معرفی کنیم یا استقلالی؟!
به عنوان بازیکن ۴ سال در جوانان پرسپولیس بودم اما با بزرگسالان این تیم تمرین می‌کردم. بعد از سربازی به استقلال پیوستم و بعد دوباره پرسپولیسی شدم! سابقه حضور در کادرفنی هر دو تیم را هم ‌دارم. در دوره قطبی و دوره اول حضور گل‌محمدی مربی گلرهای این تیم بودم و در حدود دو یا سه سال پیش هم مربی گلرهای استقلال شدم و یک سال در آنجا کار کردم. یکی از دوستان به من گفتند یک استثنا هستی چون تا حالا سابقه نداشته فردی هم به عنوان مربی و هم بازیکن برای این دو تیم کار کرده باشد. برای همین طرفدار جفت تیم‌ها هستم! برای من هر دو تیم مقدس هستند و اگر سعید عزیزیان شدم به خاطر وجود این دو تیم بود.
‌ درخصوص وضعیت پرسپولیس بگویید. در این فصل شرایط این تیم را چطور دیدید؟
خوب بودند اما یک جاهایی دچار نواسان شدند. در سال جدید باز هم ‌شرایط خوبی را تجربه کردند و بعد از شکست در مقابل سپاهان یک‌دل شدند و همه تیم‌ها را بردند و توانستند قهرمان شوند.
‌وضعیت استقلال چطور بود؟
استقلال هم تیم ‌خوبی دارد و بازیکنان خوبی در این تیم حضور دارند ‌اما مربی این تیم از لحاظ اخلاقی حاشیه دارد. ساپینتو با کارهایی که انجام می‌دهد می‌خواهد به تیمش انگیزه دهد اما به تیم لطمه می‌خورد.
‌فکر می‌کنید شرایط کدام تیم در فینال بهتر است؟
دربی همیشه یک بازی مشکل است. این بازی یک بازی درگیرانه است و بحث فنی ندارد! بازیکنان هر تیمی که گردن کلفت‌تر باشند برنده می‌شوند.
‌شما هم دروازه‌بان بودید و هم مربی دروازه‌بانان هستید. شرایط دروازه‌بان دو تیم را چطور می ‌بینید؟
هم بیرانوند و هم حسینی به لحاظ اخلاقی و فنی خوب هستند اما حسینی در فصل قبل خیلی بهتر از امسال کار کرد و به تیم ملی هم دعوت شد. الان هم شرایطش زیاد بد نیست. فکر می‌کنم این بازی به پنالتی کشیده می‌شود و پنالتی هم که پنجاه پنجاه است. هم بیرانوند پنالتی‌گیر است و به لحاظ روحی هم می‌تواند به تیمش کمک کند و حسینی هم بارها پنالتی گرفته. درنهایت امیدوارم تیمی که لیاقتش را دارد قهرمان شود.
‌نقاط ضعف گلرهای دو تیم چیست؟
یک مقدار حسینی از لحاظ بازی با پا از بیرانوند کمتر است و شاید روی شوت‌ها هم گاهی ضعیف کار کند و گاهی هم شوت‌هایی را مهار کرده که هیچ‌کس باور نمی‌کند. زیاد دوست ندارم قبل از بازی حساس به نقاط ضعف گلرها بپردازم اما از حسینی گفتم در آن طرف هم از بیرانوند بگویم‌که بازی با پای بیرانوند خیلی خوب است اما همین هم ‌ممکن است کار دستش دهد! بعضی وقت‌ها با توپ خیلی کار ‌می‌کند. بازیکنی مثل مطهری منتظر است که توپ را از دروازه‌بان بگیرد. در تیم امید دیدم که او منتظر فرصت اشتباه گلرها است. بیرانوند یک جاهایی ‌نباید زیاد پا به توپ شود.
‌سابقه کار کردن با یحیی را دارید. او چطور در قبل از بازی‌های مهم به تیمش انگیزه می‌دهد؟
یحیی بعضی وقت‌ها زود عصبی می‌شد اما الان سنش بالاتر رفته و پخته‌تر شده و می‌داند با بازیکنانش چطور رفتار کند تا حرفش را بخوانند. مربیان کنار دست و خارجی با تجربه‌ای دارند که می‌توانند به او کمک‌کنند. یحیی قبل از بازی آرام اما مثبت صحبت می‌کند و انگیزه لازم را به تیمش می‌دهد.
‌از آن طرف ساپینتو پر از هیاهو است!
بله. ساپینتو هم با پرهیجان بودن به بازیکنانش انگیزه می‌دهد اما بیش از حد هیجان دادن حکایت از آن طرف بوم افتادن است! نباید استرس به تیمش وارد کند.
‌سوال آخر درباره داوری است. فکر می‌کنید برای دربی باید از داور خارجی استفاده شود؟
نه. ما داوران خیلی خوبی داریم‌ و نباید به آنها فشار وارد کرد. خودمان را جای داور بگذاریم، داور در لحظه باید تصمیم‌ بگیرد. کارشناسان در تلویزیون برای دیدن یک صحنه چند بار درخواست می‌کنند تا از دوربین‌های مختلف صحنه داوری را ببینند و قضاوت کنند اما داور در زمین مسابقه یک بار می‌بیند و ممکن است اشتباه کند. داوران ما باشرف هستند و نباید روی آنها فشار وارد شود. ماندم چرا داور در وسط زمین هم سوت می‌زند بازیکنان ‌اعتراض می‌کنند. نباید این ‌اتفاقات رخ دهد.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها