رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 622915

17 مورد از مهم ترین خواص و مضرات گل کلم برای سلامتی

ساعت 24- گل کلم توانایی کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های متعدد را دارد و در عین حال، به عنوان یک انتخاب عالی برای کمک به کاهش وزن شناخته شده است.

مهم ترین خواص گل کلم ✅ مناسب برای کاهش وزن ✅ ایجاد احساس سیری طولانی ✅ کمک به سم‌زدایی و تصفیه‌ی کبد ✅ پیشگیری و درمان یبوست ✅ جلوگیری از تجمع چربی در کبد ✅ پیشگیری از زخم معده و سرطان روده ✅ کنترل دیابت در دوران بارداری ✅ افزایش رشد مو ✅ پیشگیری از ابتلا به بیماری چربی کبد ✅ حفظ سلامت رگ‌های خونی ✅ کمک به کند کردن رشد سلول‌های سرطانی ✅ کاهش التهاب و ارتقاء سلامت دستگاه گوارش گل کلم برای مبارزه با اضافه وزن به گزارش چی شی، با اینکه گل کلم فقط ۲۷ کالری در هر فنجان دارد، اما حجم بالایی از مواد مغذی را در خود جای داده است. این سبزی کم کالری را می‌توان به راحتی در برنامه غذایی روزانه گنجاند و حتی به عنوان جایگزینی سالم برای مواد غذایی پرکالری مانند آرد یا برنج به کار برد.

فیبر موجود در گل کلم به کند شدن فرآیند هضم کمک کرده و موجب ایجاد احساس سیری طولانی می‌شود. علاوه بر این، محتوای بالای آب در گل کلم به کنترل کالری مصرفی و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کند.

تاثیرات مثبت فیبر گل کلم بر سلامتی فیبر موجود در گل کلم نه تنها به کنترل وزن کمک می‌کند بلکه برای سلامت گوارش نیز بسیار مفید است. هر فنجان از گل کلم خام حاوی ۲ گرم فیبر است که به تغذیه باکتری‌های مفید روده کمک کرده و به کاهش التهاب و ارتقاء سلامت دستگاه گوارش منجر می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها