رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 627005

تفریحات زمستانی در آنتالیا

شهر آنتالیا بدون شک یکی از جذاب‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. این شهر جزیره‌ای، به دلیل داشتن سواحل زیبا در فصول تابستان و بهار از تعداد زیادی گردشگران میزبانی می‌کند و آب‌وهوای معتدل و مدیترانه‌ای این جزیره باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود.

شاید با خودتان فکر کنید در فصول سرد سال با پایین آمدن دمای هوا نمی‌توانید از محبوب‌ترین تفریحات آنتالیا لذت ببرید؛ بااین‌حال سفر در زمستان به آنتالیا نه‌تنها ارزان و مقرون‌به‌صرفه است، بلکه امکان لذت بردن از بسیاری از تفریحات جذاب را به شما می‌دهد.

اگر شما نیز قصد سفر زمستانه به آنتالیا را دارید می‌توانید این مقاله را تا انتها بخوانید تا بدانید در این فصل می‌توانید چه تفریحاتی را در این شهر انجام دهید.

آب‌وهوای آنتالیا در زمستان

آنتالیا در کنار دریای مدیترانه قرار دارد و با شروع فصل زمستان بارش‌های مختلفی را تجربه می‌کند و ممکن است حتی تا ۳ روز متوالی نیز در این شهر باران ببارد. دمای هوا در این فصل، یعنی ماه‌های دسامیر، ژانویه و فوریه از ۱۲ درجه بالای صفر تا ۱۰ درجه زیر صفر متغیر است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر آنتالیا در زمستان را دارید، حتماً لباس گرم همراه خود ببرید و آب‌وهوای شهر را در روزهایی که می‌خواهید به آن سفر کنید، از طریق اپلیکیشن­ها و وب‌سایت‌های پیش­بینی هوا بررسی کنید تا بارش باران مانع خروج شما از هتل نشود. با انتخاب روزهای آفتابی آنتالیا در فصل زمستان از تفریحات آن استفاده ببرید.

تفریحات زمستانه آنتالیا

همان‌طور که در ابتدا گفتیم شهر آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی کشور ترکیه است. هم‌جواری این شهر با دریای مدیترانه باعث شده تا افراد زیادی برای استفاده از سواحل زیبای این شهر راهی آنتالیا شود. انجام برخی از تفریحات ساحلی در فصل زمستان کمی محدود می‌شود. بااین‌وجود می‌توانید تفریحات زیر را در فصل زمستان انجام دهید.

بازدید از دریاچه یخ‌زده چیلدیر

اگر دوست دارید یکی از دریاچه‌های زیبایی کشور ترکیه را که در نزدیکی شهر آنتالیا قرار گرفته است، از نزدیک ببینید می‌توانید به سراغ دریاچه چیلدیر بروید. دمای هوای منطقه در فصل زمستان به ۲۶ درجه زیر صفر می‌رسد و می‌توانید این دریاچه را به طور یخ‌زده مشاهده کنید. در این فصل امکان انجام تفریحاتی مانند اسکیت و سورتمه‌سواری روی یخ بر روی این دریاچه وجود دارد.

گشت‌وگذار در سواحل آنتالیا

شهر آنتالیا سواحل بسیار زیبا و جذابی دارد. اگر در فصل بهار یا تابستان به این شهر سفر کنید، ازدحام و شلوغی سواحل برای شما اذیت‌کننده می­شود. اما اگر فصل زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید، می‌توانید با خیال راحت در سواحل این شهر به گشت‌وگذار بپردازید و از زیبایی‌های محیط اطراف نهایت لذت را ببرید. به شرطی که لباس گرم همراه خود داشته باشید و روز بدون بارانی را برای این گشت‌وگذار انتخاب کنید. تفریحات فصل زمستان در سواحل آنتالیا عبارت‌اند از:

  • پیاده‌روی در خط ساحلی
  • تماشای طبیعت اطراف
  • شنا در آب‌های ساحل کنیالتی؛ این ساحل آب نسبتاً گرمی دارد و در فصل زمستان می‌توانید در آن شنا کنید.

بازدید از اماکن تاریخی

اگر جزء آن دسته از گردشگران هستید که بازدید از آثار تاریخی کشورهای دیگر برایتان جذاب است، می‌توانید در سفر زمستانی خود به شهر آنتالیا به دیدن آثار تاریخی این شهر بروید. نام آثار تاریخی این شهر را مشاهده می‌کنید:

  • مسجد ییولی مناره
  • شهر باستانی ترمسوس
  • آمفی‌تئاتر آسپندوس
  • دروازه‌هادریان
  • مسجد تکلی محمد پاشا
  • برج هیدیرلیک
  • حمام رومی

موزه گردی

یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در شهر آنتالیا انجام دهید، موزه گردی است. در این شهر بیش از ۱۰ موزه قرار دارد که در هر کدام از آن‌ها مجموعه‌ای از آثار تاریخی متنوع و جذاب به معرض نمایش درآمده است. از جمله موزه‌های معروف آنتالیا می­توان به موزه باستان‌شناسی آلانیا، موزه قوم‌نگاری آنتالیا، موزه آنتالیا، موزه روزی روزگاری، خانه‌موزه آتاتورک، موزه مولوی خانه، موزه سرزمین شنی، موزه بیولوژی دنیز و موزه اسباب‌بازی اشاره کرد.

بازارگردی

فصل زمستان زمان مناسبی برای گشت‌وگذار در بازارهای شهر استانبول آنتالیا است. در این فصل شما می‌توانید در حراج‌های زمستانه بازارهای آنتالیا شرکت کنید و کالای موردنظرتان را با تخفیف خریداری کنید. در ادامه نام برخی از مراکز خرید مهم آنتالیا را مشاهده می‌کنید:

  • مرکز خرید دیو
  • مرکز خرید شیمال
  • مرکز خرید تراسیتی
  • مرکز خرید مال
  • مرکز خرید اوزدیلک

اسکی سواری در پیست اسکی ساکلیکنت

یکی از تفریحات زمستانه جذابی که می‌توانید در سفرتان به آنتالیا امتحان کنید، اسکی سواری بر روی رشته‌کوه‌های «توروس» است. پیست اسکی «ساکلیکنت» در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار دارد و محل مناسبی برای علاقه‌مندان به ورزش هیجان‌انگیز اسکی است. در این پیست می‌توانید اقامتگاه‌های کوهستانی را نیز رزرو کنید و مدتی را در این منطقه سپری کنید. مسیرهای هیجان انگیزه پیست اسکی «ساکلیکنت» لحظات لذت‌بخش را برای شما به وجود می‌آورد. علاوه بر این می‌توانید تجربه پاراگلایدر سواری را در روزهای آفتابی آنتالیا در این پیست تجربه کنید.

کایاک سواری

یکی از تفریحات هیجان‌انگیزی که می‌توانید در سفرتان به آنتالیا، حتی در فصل زمستان نیز تجربه کنید، کایاک­سواری است. در این ورزش پرهیجان شما بر روی یک قایق می‌نشینید و با پارو زدن در دریای مدیترانه از مناظر زیبای اطراف نهایت لذت را می‌برید.

مشاهده‌ی طبیعت زمستان زیبای آنتالیا

مسافرینی که به دنبال گرفتن آرامش در سفر خود هستند، می‌تواند در فصل زمستان با مشاهده طبیعت زیبای آنتالیا آرامش وصف‌ناپذیری را تجربه کنند. می‌توانید در زمان طلوع و غروب آفتاب در سواحل این جزیره حضور داشته باشد و در کنار دوستان و خانواده‌تان لحظاتی سرشار از آرامش و لذت را توامان تجربه کنید. اگر اهل عکاسی هستید، می‌توانید مناظر خیره‌کننده‌ای را در این شهر پیدا کنید که ارزش قاب عکاسی شما را دارد.

شکم گردی

حتی در سرمای زیر صفر درجه شهر آنتالیا می‌توانید به رستوران‌های این شهر مراجعه کنید و دلی از عزا در بیاورید. در این شهر رستوران‌های مختلفی وجود دارد که انواعی از غذاهای خوش‌مزه نظیر غذاهای محلی ترکی را به مشتریانشان ارائه می‌کنند. در ادامه نام برخی از رستوران‌های مهم شهر آنتالیا را مشاهده می‌کنید:

  • رستوران آرما
  • رستوران لارا بالیک
  • رستوران مهمت ۷
  • رستوران آسمانی
  • رستوران وهاپ اوستا ات
  • رستوران مرمرلی

سفر به آنتالیا در زمستان مناسب چه افرادی است؟

  • اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما خارجی مقرون‌به‌صرفه یا هتل ارزان‌قیمت هستید، فصل زمستان زمان مناسبی برای سفر به شهر آنتالیا است.
  • اگر از شلوغی شهرهای توریستی بیزارید و می‌خواهید زمانی به این شهر سفر کنید که تعداد کمی گردشگر در آن وجود دارد.
  • اگر عاشق برف و سرما هستید و دوست دارید در این فصل به سفر و گشت‌وگذار در شهرهای دیگر بروید.
  • اگر چندین بار است که به آنتالیا سفر کرده‌اید و می‌خواهید زمستان‌های این شهر را نیز از نزدیک ببینید.
  • اگر دوست دارید در فستیوال‌ها و حراجی‌های زمستانه شهر آنتالیا شرکت کنید.
  • اگر عاشق مشاهده جاذبه‌های تاریخی هستید، فصل زمستان زمان مناسبی برای بازدید از جاذبه‌های آنتالیا است.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید از طبیعت زیبای زمستان آنتالیا نهایت لذت را ببرید و به‌دنبال کسب آرامش در سفر به این شهر هستید، فصل زمستان را برای سفرتان انتخاب کنید. در این فصل می‌توانید به سراغ تفریحات مختلفی ازجمله موزه گردی، بازارگردی، شکم گردی بروید یا از آثار تاریخی این شهر دیدن کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که زمان سفرتان را در روزهای آفتابی قرار دهید. با انتخاب فصل زمستان برای سفر به این شهر می‌توانید هزینه‌های سفرتان ازجمله بلیط هواپیما و هتل را کاهش پیدا دهید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها