رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 628115

شروع تابستان و شروع گرانی کولر آبی

خرید کولر آبی در فصل تابستان شاید برای بعضی از افراد کمی سردرگم کننده و پیچیده باشد زیرا برندهای مختلفی در بازار اقدام به تولید می‌کنند که باوجود مشخصات مشابه به هم ممکن است قیمتی چند برابر نسبت به یکدیگر داشته باشیند.

در کنار طرح، برند و قیمت پارامتر فناوری جدید مثل کولرآبی سلولزی یا پلیمیری رو هم به این موضوع اضافه کنید در اینجا برای بعضی افراد که سررشته از قطعات فنی و الکترونیکی ندارند می‌شود همه این ماجرا را به یک فاجعه در تصمیم تصور کرد.

دلیل گران شدن کولر آبی

این یک امر طبیعی است که هر ساله با شروع فصل گرما قیمت کولر ابی کمی افزایش پیدا کند و تقریبا همیشه اتفاق می‌افتد اما مسئله مهم و حائز اهمیت که امسال رخ داده که ممکن است تاثیر زیادی در افزایش قیمت این محصول داشته باشد مصوبه وزارت نیرو است که طبق دستوری که به تولیدکنندگان و کارخانه سازنده الکتروموتور ها داده این قطعه باید به سمت بهینه تر شدن و کاهش جریان مصرفی برق برود زیرا کولر آبی باتوجه به استفاده از آب برای عملکرد خود نیاز به برق هم دارد که اکثر این محصولات با سرانه مصرف و رده ی انرژی E تولید می‌شود که در خوشبینانه ترین حالت، ممکن است افزایش 20درصدی را در سال 1403 داشته باشد.

انتخاب مدل مناسب

در صورتی که قصد خرید و انتخاب کولر ابی را دارید باید درنظر بگیرید که این محصول، مناسب اب و هوای خشک با گرمای حدود 45درجه است زیرا کولرهای آبی با ابرسانی روی پوشال‌ها و مرطوب شدن آن‌ها هوا از این طریق عبور کرده و با تبخیر آب حرارت از فضا جذب و باعث خنک سازی می‌شود که در راستای آن پروانه یا حلزونی هوای خنک شده رو که در داخل کولر ایجاد شده به گردش در می آورد و از طریق کانال به محیط مدنظر و ساختمان هدایت می‌کند.

حالا با علم به این موضوع در ابتدا اگر محیط زندگی شما که قصد نصب و استفاده از این سیستم تهویه مطبوع را دارید بهتر است در آب هوای خشک مانند شهرهایی مثل کرمان، تهران و اصفهان و... باشد و این محصول به هیچ عنوان برای آب وهوای مرطوب و شرجی مثل شما کشور یا آب و هوای بسیار بسیار گرم مثل شهر اهواز که گرمای آن اجازه خنک سازی مطلوب به کولر ابی را نمی دهد و بهتر است از کولرهای گازی برای این محیط ها استفاده شود.

حال اینکه محیط متناسب برای فعالیت این محصول را دارید و تصمیم به انتخاب این سیستم سرمایشی گرفته اید بهتر است قبل از انتخاب نهایی، نگاهی به مدلهای موجود در بازار بیااندازید کولرهای آبی به 3 دسته کلی تقسیم می‌شود.

  • کولر آبی پرتابل یا متحرک
  • کولر آبی دستی یا کوچک
  • کولر آبی پشت بامی

کولر ابی متحرک یا پرتابلی با ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شود که این مدل با طراحی جذاب و شکیل مناسب برای فضاهای اداری و فروشگاهی و قرارگیری در اتاق را دارد که دقیقا همان سیستم تبخیرآب در انها عمل می‌کند اما تفاوت بزرگی که وجود دارد به جای بدنه ی فلزی از بدنه پلاستیکی و به جای پروانه از یک فن با ظاهر متفاوت از حلزونی هوای خنک را به صورت مستقیم به فضا پرتاب می‌کند.

کولر آبی دستی یا کوچک که این محصول یکی از محبوب ترین مدلهای تولید شده بالاخص در برند جنرال می‌باشد که با بدنه فلزی و معمولا با دریچه‌های پلاستیکی عرضه می‌شود که با ظاهری مشابه کولرهای پشت بامی تولید می‌شود و از دیگر نکاتی که باید در توصیف این مدل بپردازیم آبرسانی دستی توسط کاربر آن است که با حفره‌ای که سازنده روی سقف ان ایجاد کرده امکان انجام این کار را فراهم می سازد.

البته در مدل کولر آبی کوچک سازوکاری برای اتصال به شناور ایجاد شده است تا در صورت نیاز کاربر دیگر به آبرسانی دستی به دستگاه نباشد و به صورت مداوم آبرسانی روی پوشال‌ها انجام گیرد این محصول مناسب قرارگیری در پشت پنجره یا روی چهارپایه برای پرتاب مستقیم باد به محیط می‌باشد و با شبکه تنظیم جهت به طرفین کار را بسیار آسان کرده و به هیچ عنوان به کانال متصل نمی‌شود.

کولرهای ابی پشت بامی که با ظرفیت‌های مختلف و طبیعتا با ابعاد متفاوت در دو مدل کلی بالازن که مناسب استفاده در بالکن و دریچه جلو مخصوص پشت بام به فروش می‌رسد که ممکن است در شرایطی که فضا ایجاب می‌کند جای یکدیگر را بگیرند اما در هر مدل ظاهر کاملا شبیه هم است و بدنه فلزی و شناور وجود دارد و تنها تفاوت وجود یک دریچه اضافی در مدل بالازن است که دریچه خروجی هوا در سقف قرار گرفته است و این محصولات با مدل‌های مختلف موتور و پمپ در بازار به فروش می‌رسد.

از کجا کولر آبی بخریم

تقریبا می‌توان گفت در سراسر کشور فروشگاه‌هایی برای خرید این محصول وجود دارد به طوری که به راحتی با مراجعه به نزدیکترین بازار اطراف محل زندگی یا بعضا فروشگاه‌های لوازم خانگی به احتمال زیاد این محصول رو هم داشته باشند اما سوال مهم این است که مدل باظرفیت مناسب و از برندی که در نظر دارید هم موجود داشته باشند یا خیر؟ یا بدتر از آن محصول بی کیفیت و متفرقه توسط برخی افراد سودجو به شما فروخته شود.

پس بنابراین بهتر است از نمایندگی‌های برندهای معروف خریداری کنید یا اگر بدنبال خرید مستقیم کولر آبی از کارخانه هستید تقریبا تمام تولیدکنندگان در مطرح در ایران فروشگاه‌های اینترنتی جهت سفارش مستقیم از خود را برای خریداران محصولات خود راه‌اندازی کرده‌اند.

یکی از برندهای معتبر و معروف در بازار ایران جنرال است که با راه‌اندازی فروشگاه آنلاین حتی برای اون دسته از کسانی که نیاز به راهنمایی دارند فرم تماس با کارشناسان فروش ایجاد کرده است تا به راحتی کولر آبی مناسب و مورد نظر خود را انتخاب و در سراسر کشور تحویل بگیرید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها