رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 631691

چگونه زمان بکاپ UPS صنعتی را محاسبه کنیم؟

مصرف برق تجهیزات یا باری که به سیستم یو پی اس متصل می‌شود را محاسبه کنید

 

برای محاسبه زمان بکاپ یک دستگاه یو پی اس صنعتی (منبع برق بدون وقفه) باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید.

ظرفیت باتری یو پی اس

ظرفیت باتری‌های سیستم UPS را که معمولاً در آمپر ساعت (Ah) یا کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) اندازه گیری می‌شود، تعیین کنید. سازنده UPS معمولاً این اطلاعات را در مورد گزینه‌های افزونگی و تمرکز اصلی سیستم‌های UPS تجاری ارائه می‌دهد. علاوه بر این، مشخصات محصول نیز می‌تواند منبع ارزشمندی برای به دست آوردن چنین اطلاعاتی باشد.

بار مصرفی

مصرف برق تجهیزات یا باری که به سیستم یو پی اس متصل می‌شود را محاسبه کنید. این اطلاعات معمولاً بر حسب وات (W) یا کیلووات (کیلووات) ارائه می‌شود. اگر از بار بر حسب وات آگاه نیستید، می‌توانید با استفاده از مقادیر ولتاژ و جریان، توان مصرفی را محاسبه کنید. می‌توانید از فرمول استفاده کنید:

توان (بر حسب وات) = ولتاژ (بر حسب ولت) x جریان (بر حسب آمپر).

بهره‌وری

کارایی سیستم یو پی اس را در نظر بگیرید. سیستم‌های یو پی اس دارای یک رتبه کارایی هستند که میزان توانی را که از باتری یو پی اس به بار تبدیل می‌کنند را نشان می‌دهد. کارایی معمولاً به صورت درصد بیان می‌شود. به عنوان مثال، هنگامی که یک سیستم یو پی اس دارای راندمان 90٪ است، به این معنی است که 90٪ از نیرویی که از باتری گرفته می‌شود، بار را تغذیه می‌کند، در حالی که 10٪ باقی‌مانده را به عنوان گرما از دست می‌دهد.

عامل کاهش دهنده

عوامل کاهش دهنده یا حاشیه ایمنی توصیه شده توسط سازنده UPS را در نظر بگیرید. عوامل کاهش دهنده ممکن است برای اطمینان از طول عمر و عملکرد مناسب سیستم UPS ضروری باشد. این عوامل معمولاً عواملی مانند قدیمی شدن باتری، دما و سایر متغیرها را در بر می‌گیرند.

هنگامی که این اطلاعات را جمع آوری کردید، می‌توانید از فرمول زیر برای محاسبه زمان بکاپ استفاده کنید:

زمان بکاپ (ساعت) = ظرفیت باتری (Ah یا کیلووات ساعت) x راندمان (%) / بار مصرفی (W یا kW)

زمان بکاپ یک یو پی اس به توان یو پی اس (مصرف برق)، قدرت بار و ظرفیت باتری بستگی دارد. (با این حال، ربطی به رتبه منبع تغذیه اضطراری ندارد. ) منطقی است که باور کنیم هرچه قدرت بار کمتر باشد، زمان بکاپ طولانی تر خواهد بود. به همین ترتیب، هنگامی که قدرت بار ثابت است، هرچه ظرفیت باتری بزرگتر باشد، زمان طولانی تر خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر برق مورد نیاز 1000 وات باشد، یک یو پی اس دارای توان 1500 وات با 12 بلوک باتری نسبت به یک یو پی اس 3000 وات با 6 بلوک باتری زمان اجرا بیشتری را ارائه می‌دهد. بنابراین برای به دست آوردن طولانی‌ترین زمان اجرا برای برنامه مورد نظر خود، بهترین راه‌حل لزوماً انتخاب UPS با بالاترین قدرت در بودجه شما نیست، بلکه انتخاب یک سیستم UPS با زمان بکاپ طولانی تر است که نیازهای بار شما را برآورده می‌کند و باتری‌ها را برای حمایت از آن اضافه می‌کند

نظرات کاربران
  • مهدی
     - ۳ هفته پیش

    فرمول ذکر شده اشتباه است

نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها