رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632916

شمخانی زیر تیغ جوان‌های پرحاشیه فامیل و خانواده

ساعت 24 - در روزهای اخیر بار دیگر نام علی شمخانی، دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در فضای رسانه‌ای کشور با حواشی متعددی مطرح شد. اخباری که در آن نه گزارشی از پرونده هسته‌ای ایران بود و نه مناسبات تهران و عربستان. بلکه آنچه بیش از همه نام شمخانی را مجددا در رسانه‌ها به رخ کشید، مناسبات خانوادگی و حواشی پیرامون آن بود.

بعد از نقد چهره‌هایی چون رائفی‌پور و برخی دیگر از تندروها، حتی صدای نزدیک‌ترین دوستان او نیز بلند شد تا این چهره نظامی دامنه اعتراضات را در یاران نزدیک خود هم مشاهده کند. به طوری‌که یدالله حبیبی، نماینده پیشین ولی فقیه در وزارت دفاع بعد از انبوهی تمجید از این چهره نظامی و حتی دفاع از فعالیت اقتصادی فرزندانش، نوشت: «برای مردم قابل پذیرش نیست وقتی چندین دهک تا پایان عمر امکان تهیه مسکن ندارند، بیش از 60 میلیون نفر یارانه‌بگیر هستند، مشکلات اقتصادی از جمله پاشنه آشیل‌های نظام است، سن ازدواج بالا رفته است و ده‌ها مشکل و آسیب ذهن مردم را مشغول کرده است مشاور بالاترین فرد کشور مجلس عروسی خود را در هتل کذایی برگزار و ما را در پاسخگویی به این مقولات ناگزیر به نوشتن این نصیحت نامه کند. » برادرزاده اختلاسگر و پرونده‌ای دیگر بالاخره خبر منتشر شده در فضای مجازی توسط رسانه‌های رسمی نیز تایید و اعلام شد که موعود شمخانی، معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند، و برادرزاده علی شمخانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ایران، بازداشت شده است.خبرگزاری تسنیم، اتهام موعود شمخانی را «دریافت رشوه و فساد مالی» در آبادان اعلام کرده است.موعود شمخانی که خبر بازداشت او نهم اردیبهشت رسانه‌ای شد، در سال ۱۳۹۴ به سمت «معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند» منصوب شده بود. او پس از آن به این سمت منصوب شد که علی شمخانی، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، در دی‌ماه سال ۱۳۹۲ به عنوان عضو هیات مدیره منطقه آزاد اروند منصوب شد. ویلای داماد، کشتی پسران

علی شمخانی در تمام چهار دهه فعالیت نظامی و سیاسی خود تلاش کرده بیشتر مرد پشت پرده باشد، اما حواشی اطرافیان و خانواده‌اش این پرده‌نشینی رو تحت تاثیر قرار داده است. در سال 1399 ویلای داماد او جنجال عجیبی برپا کرد. در حالیکه رای قطعی تخریب اضافه طبقات ملک آقای حسن میرمحمدعلی در لواسان، با حضور نمایندگان شهرداری، دادستانی و... در آستانه‌ی اجرا بود که نمایندگان مالک با ارائه یک دستور موقت توقف عملیات اجرایی از سوی دیوان عدالت اداری مانع اجرای این حکم شدند. این خبر موجب اعتراض شدید برخی گروه‌های سیاسی شد. اعتراض‌ها در نهایت جواب داد و با حضور امام جمعه لواسان، بخشی از این ویلا تخریب شد. توقیف کشتی پسران شمخانی هم پای تکذیب و شکایت را به عرصه رسانه باز کرد. ایلنا در خبری اعلام کرده بود که دادگاهی در هند یک کشتی متعلق به شرکت «آدمیرال» با مالکیت فرزندان علی شمخانی، در بندری در این کشور توقیف کرده است. این خبر در حالی منتشر شد که آن روزها او در قامت مخالف برجام مواضع زیادی می‌گرفت و تحریم‌ها مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم به وجود آورده بود.

هرچند پسران شمخانی گفتند که اصل خبر کذب است و از رسانه منتشر کننده خبر شکایت می‌کنند اما قرار منع تعقیب دادگاه حقایق دیگری را روشن کرد.

روزنامه توسعه ایرانی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها