رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 301590

از حسرت نان سنگک تا داشتن 10 هزارکارگر

بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر: من فرزند فقر هستم

محمدعلی توحید

ساعت24-دیروز در اتاق بازرگانی تهران پرویز فتاح به نمایندگی از تهیدستان ایرانی که برای گذران عمر خود نیازمند کمک های بنیاد امام خمینی (ره ) هستند نکات جذابی را بیان کرد و رسانه ها با توجه به گرایش هایی که دارند بخش هایی از سخنان اورا برجسته کردند. در نشست دیروز اتاق تهران اما دو صاحب صنعت که از نامدارترین تولیدکنندگان ایرانی در زمینه مواد غذایی هستند نیز حاضر بودند . ایندو نفر با افتخار بیان کردند که در کودکی با فقر و تنگدستی خانواده هایشان رو به رو بوده و با تهیدتی بزرگ شده اند

951569+
style="text-align:justify">مرتضی سلطانی، بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر،یکی از این دو نفر بود که پشت تریبون قرار گرفت تا در باب ضرورت توجه به مسئولیت های اجتماعی بنگاه ها سخنانی را ایراد کند. او در خود را این گونه توصیف کرد:« من فرزند فقر هستم.» و سپس از فقر دوران کودکی خود در محله «قلعه مبارک آباد قم» سخن گفت که حتی حسرت خرید نان سنگک را داشته است. اما سلطانی گفت که اکنون، در بنگاه اقتصادی او با برند زر، 10 هزار نفر اشتغال مستقیم دارند و 14 الی 15 شرکت در این گروه صنعتی ایجاد شده است.سلطانی در ادامه، با اشاره به وجود انواع آسیب های اجتماعی در کشور از جمله اعتیاد گفت:« همه این آسیب ها دارای راه حل است و نهادهایی نظیر کمیته امداد هیچ گاه سراغ کارآفرینان برای جلب همکاری به منظور کاهش فقر نیامده اند.»
نان‌آوری پس از فقر
بنیانگذار گروه صنعتی نان سحر نیز در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، پس از آنکه سرگذشت زندگی و شروع به کار خود را در دقایق کوتاهی تشریح کرد، گفت: شروع فعالیت اقتصادی نان سحر به مانند سایر کسب‌وکارهای موفق و بزرگ امروز، از مکانی محقر و کوچک با تعداد پرسنل محدود آغاز شد و امروز پس از گذشت بیش از 40 سال از عمر این مجموعه بزرگ تولیدی کشور، علاوه بر تولید انواع نان به در تولید ماشین‌آلات صنعت نان کشور نیز فعالیت داریم و ایجاد دانشگاه علمی کاربردی و توسعه آموزشی در این بخش را نیز در پیش گرفته‌ایم.خان‌محمدی سپس به رفع فقر و معضلات اجتماعی در کشور را در گرو توسعه اشتغال دانست و گفت: گداپروری در کشور را باید کنار گذاشت و به جای آن، همه دستگاه های کشور برای ایجاد اشتغال و به کارگیری افراد ناتوان جامعه همت کنند. وی افزود: اشتغال و تولید در کشور با سود بالای بانکی ایجاد نخواهد شد.
ریشه کنی بنیادی فقر
به نظر می رسد افرادی نظیر مرتضی سلطانی و خان محمدی و سایر کسانی که با تلاش خستگی ناپذیر خود و با انگیزه های نیرومند توانسته اند روزهای دشوار تنگدستی را به روزهای شرین تبدیل کنند و با استفاده از نیروی انگیزه نیرومند شدن و بدون تخلف از قانون برای هزاران نفر را در بنگاههای خود شغل ایجادکرده اند را باید به شهروندان به ویژه جوانان ایرانی معرفی کرد . ریشه کنی فقر در جامعه و رساندن سطح رفاه مادی شهروندان به اندازه قابل قبول زمانی ممکن است که راههای رسیدن به درآمد بالتر مسدود نشود و ثروتمندان که بدون تخلف از قانون به درامد بالا دست یافته اند در جامعه به عنوان الگو معرفی شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها