رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 303244

الجبیر: اگر بتوانیم رفتار قطر را تغییر دهیم، میتوانیم با ایران مقابله کنیم

ساعت 24- وزیر خارجه سعودی گفت که اگر ما بتوانیم رفتار قطر را تغییر دهیم، می‌توانیم با ایران مقابله کنیم.

عادل الجبیر
style="text-align:justify">به گزارش روسیاالیوم، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی گفت که قطر برای این کشور مسأله بزرگی نیست.

وی طی سخنانی در یک کنفرانس در لندن گفت: قطر مسأله مهمی نیست، مسأله کوچکی است و ما باید بر سر موضوعات دیگری متمرکز شویم.

الجبیر گفت: برخی مسائل بسیار مهمتری وجود دارند که عربستان باید با آن تعامل کند و از جمله این مسائل ایران، سوریه و یمن است.

وزیر خارجه سعودی اخبار رسانه‌های حامی قطر درباره عربستان و مواضع آن‌ها در قبال بحران کنونی خلیج فارس را کذب دانست و گفت: عربستان برای جلوگیری از تامین بودجه تروریسم تلاش می‌کند و اینکه برخی از رسانه‌ها، به دنبال توجیه انفجاری تروریستی هستند، غیرقابل است.

الجبیر گفت: قطر قبل از هرچیزی باید اعتراف کند که مشکل دارد و بعدا باید آن را حل کند. ما در عربستان مشکل داشتیم و اعتراف کردیم و آن را تغییر دادیم و تلاش در زمینه آموزش و بانک‌ها و سایر مسائل را آغاز کردیم.

وی در ادامه افزود: قطر باید گام‌های مشخصی بردارد و عملکرد خود را که تلاش‌های ما را از بین می‌برد، تغییر دهد.

الجبیر گفت: اگر بتوانیم رفتار قطر را تغییر دهیم، در شورای همکاری خلیج فارس قوی خواهیم بود و می‌توانیم با ایران و تروریسم مقابله کنیم.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن (15 خرداد) روابط خود را با قطر قطع و تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی و نزدیکی روابط با ایران اعمال کردند.

این چهار کشور درخواست هایی را برای عادی سازی روابط با قطر از جمله کاهش روابط سطح با ایران و بستن شبکه الجزیره مطرح کرده‌اند.

قطر از ابتدای این بحران تاکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد ساختن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها