رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 330734

دستور قاضی انگلیسی برای تخریب مسجدی در لندن

ساعت 24- به دستور یک قاضی انگلیسی قرار است مسجدی در شرق لندن که هر هفته دو هزار نفر در آنجا نماز می‌گزارند، تخریب شود.

div>

به گزارش العربیه، رسانه های خبری گزارش دادند قاضی دادگاهی در انگلیس دستور تخریب مسجدی در شرق لندن را داده است که هر هفته دو هزار نفر در آنجا نماز می‌گزارند. طبق اعلام رسانه ها، این حکم به این علت صادر شده است که این مسجد در زمینی ساخته شده که شهرداری آن را برای کاری دیگر اختصاص داده بود.

طبق اعلام روزنامه تایمز انگلیس، مسجد آبِی میلز (Abbey Mills) که به نام مسجد الیاس نیز شناخته می شود و در نزدیکی پارک المپیک ملکه الیزابت در استراتفورد واقع در شرق لندن است، به عنوان یک مرکز اسلامی موقت در محل یک کارخانه شیمیایی ساخته شده بود که در سال 1996 بوسیله یک گروه از مبلغین اسلامی به نام «جمعیة التبلیغ» خریداری شده بود. این گروه در دهه بیست قرن گذشته میلادی در هند تأسیس شد تا دعوت اسلامی را به مردم جهان ابلاغ کند.

طبق اعلام روزنامه تایمز، این گروه اسلامی که اقدام به ساخت مسجد کرده، از زمان ساخت، قصد توسعه آن را داشته است؛ اما شورای منطقه نیوهام با اعطای مجوز برای توسعه این مسجد 18 هزار متری مخالفت کرده و گفته بود این زمین بطور کلی برای پروژه های تجاری و مسکونی در نظر گرفته شده است. در سال 2015 با مخالفت رسمی با توسعه مسجد، به این جمعیت اسلامی که مالک این زمین بودند سه ماه مهلت داده شد تا از اختصاص این مکان به مسجد منصرف شوند. اکنون صاحبان زمین این مسجد تنها تا 16 فوریه فرصت درخواست تجدید نظر را دارند وگرنه این مسجد تخریب خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها