رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 340248

پاکستان، درخواست آمریکا را رد کرد

ساعت 24- یک پایگاه پاکستانی نوشته است که در جریان اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای ایران، آمریکا از پاکستان خواسته بود اجازه دهد چند نفر از مرز این کشور وارد ایران شوند، اما اسلام‌آباد با این درخواست مخالفت کرده است.

style="text-align:justify"> پایگاه «پاکستان تریبون» روز پنج‌شنبه به نقل از یک دیپلمات پاکستانی مدعی شد که در جریان ناآرامی‌های دی ماه در برخی شهرهای ایران، دولت آمریکا از مقام‌های پاکستانی خواسته بودند اجازه دهند چند نفر از طریق اراضی و مرز این کشور وارد ایران شوند.

بنا بر این گزارش، این افراد مأموریت داشته‌اند تا ناآرامی‌ها را تشدید کرده و از آن‌ها علیه نظام ایران بهره گیرند. دیپلمات مورد استناد پاکستان تریبون می‌گوید اسلام‌آباد این درخواست را «قاطعانه» رد کرده است.

بنا بر این گزارش، سفیر آمریکا در پاکستان این درخواست را به نمایندگی از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به مقام‌های پاکستانی منتقل کرده، اما این دیپلمات می‌گوید روابط با تهران برای اسلام‌آباد حائز اهمیت راهبردی است و پاکستان نمی‌خواهد با چنین اقداماتی این رابطه را تضعیف کند، علاوه بر اینکه اسلام‌آباد نمی‌خواهد در امور داخلی کشورهای همسایه خود دخالت کند.

دیپلمات مورد استناد پاکستان تریبون می‌گوید اطلاع ندارد که آیا درخواست مشابهی از دیگر کشورهای همجوار ایران هم شده بوده یا نه.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها