رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340922

برکناری مدیر امنیتی فیس بوک به علت انتشار اطلاعات دروغین

ساعت24-الکس استاموس مدیرامنیتی ارشد فیس بوک به علت اختلاف نظر بر سر نحوه جلوگیری از گسترش اطلاعات دروغین و سوءاستفاده از داده های کاربران این شرکت را ترک می کند.

خبر6

به گزارش ورج، قرار است این تحول مدیریتی تا قبل از پایان سال 2018 اتفاق بیفتد. فیس بوک همچنین به دنبال تغییراتی در گروه امنیتی خود و بازطراحی این گروه است. حدود 120 نفر نقش های تازه ای را در گروه های زیرساخت و محصولات در فیس بوک بر عهده گرفته اند و مشخص نیست چه تغییراتی دیگری در بخش های امنیتی این شبکه اجتماعی در راه است.

این تغییر مدیریتی در شرایطی که اخبار متنوعی در مورد دخالت روس ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به نفع ترامپ از طریق شبکه های اجتماعی و به خصوص فیس بوک شنیده می شود و پس از افشای سواستفاده کمبریج آنالیتیکس و چند موسسه تحقیقاتی دیگر از اطلاعات خصوصی کاربران فیس بوک برای بررسی میزان حمایت از ترامپ بحث انگیز شده است.

ظاهرا استاموس تلاش داشته تا در حوزه امنیتی برخوردهای بازتری نسبت به دیگر مدیران ارشد فیس بوک داشته باشد و در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری کند. وی تحقیقات در مورد دخالت های روسیه را هم از جولای سال 2016 آغاز کرد و حتی برای برخورد شفاف تر با این موضوع فیس بوک را هم تحت فشار قرار داد. اما در نهایت به جایی نرسید و سایر مدیران فیس بوک از او خواستند به جای برخورد باز و شفاف در این زمینه بیشتر سکوت کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها