رفتن به محتوا

اخبار اقتصادی

  • ساعت 24- با ادامه‌ی نوسانات نرخ ارز و کاهش قدرت خرید، بازار موبایل در رکودی طولانی فرو رفته و تقاضا برای تعمیر موبایل بیشتر از همیشه است.

  • ساعت 24- این روزها موضوع بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳مجلس، افزایش ۵۹ درصدی بودجه صداوسیما را یادآور می‌شود؛ رقمی که هر بار توسط رسانه‌ها اعلام می‌شود، بحث‌برانگیز است.

  • ساعت 24 - رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اینکه گفته‌اند مزد در مجلس به جای شورای عالی کار تعیین شود، مورد تایید ما فعالان کارگری و کارگران و بازنشستگان کشور نیست و در مقابل آن خواهیم ایستاد.

  • ساعت24 - رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸ میلیارد تومان بوده اظهار نامه ندهند.

  • ساعت 24 - رابطه مثلثی میان ایالات متحده، چین و مکزیک در میان صاحبان کسب و کار در مکزیک به عنوان «نزدیک سپاری» توصیف می‌شود. مان وا یکی از بی‌شمار شرکت‌های چینی است که در سال‌های اخیر به پارک‌های صنعتی شمال مکزیک نقل مکان کرده‌اند تا تولید را به بازار ایالات متحده نزدیک‌تر کنند.

  • ساعت 24 - مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف گذاری و برنامه ریزی انجام شده، امیدواریم تا پایان امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهیهای خود را از طریق بورس بپردازیم. .

  • ساعت 24 - شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) با افت ۲۰۱۴۴ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید. به گزارش خبرنگار مهر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) با افت ۲۰۱۴۴ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

  • تازه ترین آمارهای ارایه شده از سوی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد ایران در سال گذشته میلادی روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه صادر کرده است که نسبت به سال پیش از آن ۵۰۰ هزار بشکه افزایش داشته است. بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده است، بخش نفت در اقتصاد ایران در سال گذشته میلادی رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را ثبت کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها،به گزارش خبرگزاری‌ها،رشد بخش نفتی اقتصاد ایران در دوره فعالیت دولت سیزدهم دو رقمی بوده؛ این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرده است. بر اساس آمارهای صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال پیش از آن روزانه ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است و به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسید؛ درعین‌حال، پیش‌بینی می‌شود تولید نفت این کشور در سال ۲۰۲۴ هم با افزایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌، به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز برسد. تولید گاز ایران از روزانه معادل ۴.۸ میلیون بشکه نفت در سال ۲۰۲۲، به معادل روزانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ رسیده است و بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز خواهد رسید. بر اساس این گزارش، ایران روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به پارسال افزایش داشته است و انتظار می‌رود امسال هم با افزایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه‌، به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسد. ایران در سال ۲۰۲۳ روزانه به‌طور میانگین معادل ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام، گاز طبیعی صادر کرده است که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ هم تکرار شود.

  • ساعت 24 - در حالی وزیر صمت اعلام کرده بود که ۵۰ هزار خودروی وارداتی در گمرکات موجود است که رییس سازمان توسعه تجارت ایران این عدد را بین ۱۲ تا ۱۳ هزار دستگاه اعلام کرده است.

  • ساعت 24 -با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج - چالوس، این محور به مدت سه روز بسته است.

تازه‌ترین خبرها