رفتن به محتوا

اخبار جامعه

  • ساعت 24 - معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با بیان اینکه بیشتر تصادفات به خاطر عدم توجه به جلو است؛ گفت: استفاده از هر چیزی که باعث حواس پرتی راننده شود ممنوع است.

  • ساعت 24 --مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از رفع اختلال و اعزام قطارهای تندرو از ایستگاه گلشهر طبق برنامه زمانبندی خبرداد.

  • ساعت 24 - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش اعلام کرد که فرآیند مشاهده و تایید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از امروز آغاز شده و تا یک هفته نیز ادامه خواهد داشت.

  • ساعت 24 - وزیر کار درباره ادامه پرداخت یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیک گفت: موضوع ادامه دار بودن طرح فجرانه در حال بررسی است که نتیجه به زودی اعلام می‌شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود. وی در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر پرداخت سهام عدالت متولدین امسال هم اظهار کرد: در این خصوص موضوع باید از طریق سخنگوی دولت پیگیری شود. ۲۲۳۲۲۵

  • ساعت 24- دادستان تهران از صدور کیفرخواست پرونده کلاهبرداری در حوزه پیش فروش خودرو در دادسرای تهران خبر داد.

  • ساعت 24- سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در ۱۳ استان همچنین افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در خلیج فارس هشدار داد.

  • ساعت 24- مالک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: «اینکه ما همه کشور را براساس یک ساعت مشخص تحصیلی یا کاری منطبق کنیم، با تدبیر سازگار نیست و دولت می‌تو‌اند اختیار داشته باشد که برحسب شرایط با اعلام قبلی، یعنی طوری که مردم مطلع باشند، یک برنامه‌ریزی متناسب با اقلیم مدنظر داشته باشد و آن را اجرایی کند. این کار کاملاً قابل انجام است و بسیاری از کشور‌های دنیا در حال اجرای این مسئله هستند و اساساً اداره کردن کشور پهناوری مانند ایران نباید به این صورت باشد و ما نباید مانند یک کشور کوچک رفتار کنیم، درحالی‌که یک کشور بزرگ و چهارفصل هستیم.»

  • ساعت 24 - تعرفه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره برای امسال به ازای ارائه هر ۴۵ دقیقه خدمات در مقطع کارشناسی ارشد ۳۲۱ هزار تومان و در مقطع دکتری ۳۷۸ هزار تومان تعیین شده که البته براساس سوابق حرفه‌ای از زمان دریافت پروانه تخصصی، برای افراد با سابقه کار بالای ۱۵ سال، ۱۵ درصد به مبلغ پایه اضافه می‌شود؛

  • ساعت 24- مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه دختران ازدواج کرده می‌توانند در شیفت عصر مدارس دولتی و از راه دور ثبت‌نام کنند گفت: طبق آیین نامه اجرایی، این افراد اجازه دارند با رعایت ملاحظاتی، در مدارس روزانه نیز ادامه تحصیل دهند.

  • ساعت 24- بررسی‌ها نشان می‌دهند که خط فقر در سال‌های ۱۴۰۰ به بعد با افزایش بیشتری نسبت به انتهای دهه ۹۰ مواجه شده، بطوری که دامنه آن نیز غیرفقرا یعنی طبقه متوسط را نیز در برگرفته است. داده‌ها نشان می‌دهند که نرخ خط فقر درسال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۶۸ درصدی مواجه شده و تامین درآمد برای طبقه متوسط و کارگر را سخت کرده است.

تازه‌ترین خبرها