رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632798

واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان پنج کشته و ۹ زخمی بر جا گذاشت

خروج یک اتوبوس ایرانی از جاده در جنوب ارمنستان، روز یک‌شنبه منجر به جان باختن پنج ایرانی و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

سازمان امداد و نجات وزارت کشور ارمنستان اعلام کرد که این اتوبوس، روز یک‌شنبه، ۹ اردیبهشت، در محور گوریس-قاپان در حوالی روستای ورین خوتانان استان سیونیک ارمنستان، از جاده خارج شد و به داخل دره غلتید.

بنا بر گزارش‌ها، این اتوبوس حامل مسافران ایرانی بود که از ایروان به ایران بازمی‌گشتند و رافائل گریگوریان، بخشدار خوتانان، اعلام کرد که برخی از گزارش‌ها از وجود نقص فنی ترمز اتوبوس حکایت دارد.

در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در ایران در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند بیشتر در این باره: واژگونی اتوبوس در گردنهٔ حیران پنج کشته و ۱۸ مصدوم داشت او افزود که مجروحان حادثه به مرکز درمانی کاپان منتقل شدند و امدادگران کماکان در صحنه تصادف حضور دارند.

چند روز پیش از این، واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس در گردنهٔ حیران در جادهٔ نمین به آستارا در شمال غرب ایران منجر به کشته شدن پنج نفر و مصدوم شدن ۱۸ نفر شده بود.

ایران یکی از بالاترین آمارهای مرگ‌ و میر جاده‌ای در جهان را دارد.

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس، چهارم فروردین‌ماه امسال اعلام کرد: «مرگ‌ و میر سالانه ناشی از حوادث رانندگی ایران برابر با کل تلفات رانندگی ۲۷ کشور اروپایی است.»

بر اساس اعلام پلیس راه کشور از آمار پزشکی قانونی، در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در ایران در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته حسن مومنی، رئیس پلیس راه کشور، در بیش از ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای چهار عامل اصلی شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی نقش دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها