رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 300517

تاثیر انبه بر قند خون و فشار خون | فواید معجزه آسای انبه برای بدن

انبه فواید زیادی برای بدن خصوصا مبتلایان به قند خون دارد که به تازگی برای ما اشکار شده است در این مطلب قصد داریم هر آنچه میخواهیداز فواید آن بدانید گردآوری کنیم.

دسر انبه
html>

رابطه انبه با فشارخون

تا کنون مطالب زیادی درباره خواص انبه شنیده اید. در این قسمت نیز مطالبی مفید درباره رابطه انبه و فشار خون و همچنین تاثیر آن بر قند خون را مشاهده خواهید کرد.

یک رژیم سالم داشته باشید! داشتن یک رژیم غذایی غنی از انواع دانه ها، میوه ها، سبزیجات و محصولات لبنی کم چرب و اسپیپ ها در مورد چربی اشباع شده و کلسترول می تواند فشار خون شما را تا 14 میلی متر جیوه کاهش دهد. این برنامه غذایی به عنوان رویکردهای غذایی برای متوقف کردن فشار خون بالا شناخته شده است. حال به این رژیم قوی، انبه را نیز اضافه کنید. یکی دیگر از میوه های فوق العاده انبه با قدرت بالا و سرشار از مواد مغذی است که می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

انبه و دیابت

درباره انبه بیشتر بدانیم

انبه ها یک میوه گرمسیری از خانواده آلویی هستند. این بدان معنی است که آنها یک دانه یا سنگ بزرگ در وسط دارند. انبه گاهی اوقات "شاه میوه" نامیده می شود و همچنین این میوه یکی از میوه های پر مصرف در جهان است. انبه ها نه تنها خوشمزه اند، بلکه همچنین مغذی هم هستند. با این حال، همانند اغلب غذاها، اعتدال، کلید است و نباید بیش از اندازه مصرف کرد. بعضی از میوه ها مانند انبه می توانند مقدار زیادی شکر داشته باشند. اما شکر میوه متفاوت از شکر فرآوری شده است زیرا آن را توسط فیبر و مقداری مواد مغذی برای بدن متعادل شده است.

چندین مطالعه آینده نگر و اپیدمیولوژیک نشان داده اند که مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص و سایر بیماری های مزمن را کاهش می دهد. وجود آنتی اکسیدان ها در میوه ها و سبزیجات ممکن است در این اثرات محافظتی نقش داشته باشد.

تاثیر انبه بر فشار خون

انبه مقادیر بسیار خوبی از انواع:

فیبر منیزیم
ویتامین K آهن
فسفر ویتامین ث

را شامل می شود. تحقیقات نشان داده است که مقدار منیزیم و پتاسیم بالا به طور قابل توجهی باعث کاهش فشار خون می شود. و این موضوع فایده مهم انبه را برای ما نمایان میکند. از آنجا که انبه دارای پتاسیم بالا است، می تواند به صورت جدی در تنظیم فشار خون کمک کند. بنابراین، خوردن انبه به طور مرتب می تواند به کاهش فشار خون کمک شایان توجهی کند و ما را از خوردن انواع قرص ها و مواد شیمیایی بی نیاز کند.

انبه را افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید با احتیاط بیشتری مصرف کنند، این موضوع به این دلیل است که خوردن انبه باعث میشود که بیمار دیابتی به انسولین بیشتری نیاز پیدا کنند.

تاثر انبه بر قند خون

در مورد انبه و دیابت بیشتر بدانید:

انبه و تاثیر آن بر دیابت چیست؟ افراد مبتلا به پیش دیابت هستن، خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سکته مغزی را بیشتر حس میکنند. در مطالعات اخیر دانشمندان، اثرات رژیم غذایی شامل انبه بر کاهش قند خون در مبتلایان به دیابت، مورد بررسی قرار گرفت. در یک آزمایش اثیر قند و همچنین انبه را بر روی موش های آزمایشگاهی بررسی کردند. در پایان مطالعه، محققان دریافتند که موش هایی که انبه تغذیه کرده اند درصد کمتری چربی بدن، سطح کلسترول خون پایین و سطح قند خون پایین تری را دارند. تأثیر انبه در بحث قند خون به اندازه اثرات تولید شده توسط داروهای شیمیایی مشابه بود.

انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین C است که هر دو به تولید پروتئین کلاژن درون بدن کمک می کند. کلاژن برای محافظت از رگ های خونی و بافت همبند بدن کمک می کند، بنابراین روند پیری طبیعی پوست کاهش می یابد. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت از خوردن میوه پرهیز می کنند، زیرا آنها نگران محتوای قند موجود در بیشتر میوه ها هستند. اما انبه ها منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر هستند؛ همچنین انبه ها می توانند به شکل خام و رسیده مصرف شوند.

در این مقاله با فواید بسیار بالای انبه و مطالب مهمی در مورد انبه و دیابت آشنا شدیم. سعی کنیم مقدار مصرف این میوه بسیار مفید را در زندگی روزمره خود افزایش دهیم.

مضرات انبه

افرادی هستند که دچار آلرژی به شیره گیاهان هستند این افراد باید در مصرف انبه احتیاط داشته باشند.امکان دارد موجب خارش و یا دمل گردد.افرادی که از مشکل کلیه رنج می برند و نمی توانند پتاسیم را دفع نمایند بهتر از برای جلوگیری از مشکلات برای بدنشان از خوردن این میوه اجتناب نمایند این میوه حاوی مقادیر زیاد کلسیم می باشد .اگر مشک هضم غذا دارید این میوه دیر هضم است همچنین بسیار نفاخ است متخصصان طب سنتی پیشنهاد می کنند انبه را به همراه زنجبیل میل نمائید این میوه به علت دارا بودن طبع گرم برای افرادی که طبع گرم دارند مناسب نمی باشد و بسیار ضرر دارد افرادی که دچار درد معده هستند بهتر است ترشی انبه را بعد از غذا یا ین سرو غذا میل نمایند تا دچار درد شدید معده نگردند.در آخر این نکته را ذکر می کنیم که حتما پوست انبه را جدا نمائید چرا که پوست این میوه حساسیت آور است.

انبه در طب سنتی

لیست مشکلات بهداشتی که در منطقه آسیا با مواد فعال میوه انبه و سایر قسمت های درخت انبه درمان می شوند بسیار طولانی است.

از گلهای قرمز روشن به عنوان مثال برای درمان اسهال و اسهال خونی و همچنین عفونت های مزمن مثانه استفاده می شود . پوست آن اثر قابض دارد و برای روماتیسم ، دیفتری ، برونشیت و به عنوان مقوی معده استفاده می شود. بیماری های پوستی قارچی با شیره درخت صمغی بهبود می یابند.

با کمک شاخه ها و برگ ها از بیماری های دندانی مانند پریودنتیت پیشگیری می شود. از چای تهیه شده از برگ به عنوان غرغره برای آنژین ، برونشیت و آسم و خاکستر برگ برای سوختگی استفاده می شود. از طرف دیگر ، هسته پودر شده انبه برای روماتیسم ، اسهال و کرم ها مفید است.

تاثیر انبه بر قند خون و فشار خون | فواید معجزه آسای انبه برای بدن

خواص ضد سرطانی انبه

یکی از معدود مطالعاتی که به طور خاص روی انبه انجام شد نشان داد که آب انبه در شرایط آزمایشگاهی اثر ضد سرطانی روی سلول ها دارد. با این حال، مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این خواص پس از هضم یا جذب آب توسط بدن انسان باقی می مانند یا خیر، مورد نیاز است. به طور کلی، اثر ضد سرطانی انبه با محتوای پلی فنول آنها توضیح داده می شود. علاوه بر این، به نظر می رسد گونه های هادن و آتاولفو دارای یک فعالیت پیشگیرانه برتر از سایرین هستند.

انبه سرشار از پلی فنول

انبه مانند گواوا و لیچی با محتوای بالای پلی فنل (یا ترکیبات فنلی) از سایر میوه های استوایی متمایز می شود. ترکیبات فنلی در غذاهای با منشا گیاهی یافت می شود. ظرفیت آنتی اکسیدانی آنها از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. آنها خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش می دهند. فراوانی و ترکیب آنها بسته به تنوع متفاوت است. به عنوان مثال، حاوی پلی فنل، ویتامین C و بتاکاروتن بیشتری است و ظرفیت آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به گونه های تامی اتکینز، هادن، کنت و کیت دارد.

غلظت ترکیبات فنلی نیز می تواند بین میوه های هم نوع، از یک محصول و برای درجه بلوغ یکسان بسیار متفاوت باشد. پلی فنول اصلی در انبه رسیده اسید گالیک است.

انبه همچنین حاوی منگیفرین و گالوتانین و همچنین تانن است. با این حال، این 3 ترکیب به نسبت های بسیار بیشتری در حفره و پوست میوه وجود دارد. عمدتا از عصاره پوست درخت انبه مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات خواص مفید آن را در برابر دیابت، التهاب، استرس اکسیداتیو و هیپرکلسترولمی نسبت می دهند. با این حال، انبه حاوی 400 برابر کمتر از پوست آن منگیفرین است که برای ایجاد اثرات مشاهده شده کافی نیست.

انبه منبع عالی کاروتنوئیدها

کاروتنوئیدهای اصلی موجود در انبه بتاکاروتن و ویولاکسانتین هستند. این رنگدانه ها با خاصیت آنتی اکسیدانی، رنگ نارنجی مایل به قرمز را به غذاهایی که حاوی مقدار زیادی از آنها هستند مانند انبه می دهند. در برخی از انواع انبه، بتاکاروتن 20 تا 100 درصد کل کاروتنوئیدها را تشکیل می دهد. بتاکاروتن پیش ساز مهم ویتامین A در بدن است. اما انواع مختلف انبه و همچنین مرحله رسیدن به میزان زیادی بر میزان این کاروتنوئیدها تاثیر می گذارد. یک مطالعه نشان داده است که انبه رسیده فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به میوه های نارس دارد. انبه همچنین حاوی انواع دیگری از کاروتنوئیدها مانند بتا کریپتوکسانتین است، اما در مقادیر کمتر.

انبه سرشار از فیبر محلول

قسمت خوراکی انبه حاوی فیبر است که نیمی از آن فیبر محلول است. نسبت آنها با رسیدن میوه افزایش می یابد. فیبر محلول به دلیل توانایی آن در کاهش کلسترول خون به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. بیشتر فیبر محلول در انبه به شکل پکتین است، به مقدار قابل مقایسه با سیب یا موز، 2 میوه ای که به دلیل محتوای پکتین بالا شناخته می شوند.

انبه برای سلامت مغز مفید است

انبه سرشار از ویتامین B6 است که آن را به یک غذای عالی برای سلامت مغز تبدیل می کند. در واقع، این ویتامین نقش مهمی در حفظ عملکرد مغز ایفا می کند و حتی می تواند آن را بهبود بخشد: ویتامین B6 (و سایر ویتامین های B) انتقال دهنده های عصبی را به درستی کار می کنند. به مدیریت خلق و خو و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

موارد منع مصرف انبه و آلرژی

موارد منع مصرف کمی برای مصرف انبه وجود دارد، اما در افراد حساس می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. بنابراین توصیه می شود در صورت کوچکترین شک مشورت کنید. علاوه بر این، انبه می تواند باعث درماتیت تماسی در برخی افراد شود و ممکن است با درمان های دارویی خاصی تداخل داشته باشد.

حساسیت به انبه

موارد کمی از حساسیت به انبه در متون علمی گزارش شده است. با این حال، فراوانی واقعی این آلرژی ممکن است به دلیل مصرف کم این میوه در کشورهای شمالی دست کم گرفته شود. آلرژی به میوه های استوایی اغلب در افرادی که به لاتکس حساس هستند تشخیص داده می شود. این پدیده "سندرم لاتکس میوه" نامیده می شود. بنابراین، افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس ممکن است به برخی از میوه های استوایی از جمله انبه حساسیت داشته باشند.

آسیب های دهان و گلو شایع ترین عواقب است، اما علائم جدی تری مانند واکنش های آنافیلاکتیک نیز ممکن است رخ دهد. بنابراین، افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس باید در مصرف این غذاها با توجه به شدت بالقوه واکنش ها احتیاط کنند. توصیه می شود برای تعیین علت واکنش به برخی غذاها و درک بهتر اقدامات احتیاطی در مصرف، با متخصص آلرژی مشورت کنید.

مشخص شده است که افرادی که به انبه آلرژی دارند می توانند از طریق واکنش متقابل به غذاها یا ترکیبات دیگر واکنش نشان دهند. در واقع، فردی که به انبه حساسیت دارد می تواند به کرفس، هویج و همچنین گرده غان و انبه واکنش نشان دهد. برخی از آنتی ژن های رایج این پدیده را توضیح می دهند منون با این حال، این فعل و انفعالات را نمی توان با هیچ رابطه گیاه شناسی توضیح داد زیرا این غذاها یا ترکیبات بخشی از یک خانواده نیستند.

درماتیت تماسی

در برخی از افراد حساس، تماس پوست با قسمت های مختلف گیاه می تواند باعث واکنش التهابی شود. مواردی از درماتیت تماسی به دنبال تماس با درخت انبه (شیره، برگ یا ساقه) یا پوست میوه گزارش شده است. به طور کلی قسمت خوراکی انبه (پالپ) برای ایجاد این نوع واکنش شناخته شده نیست. اما احتیاط لازم است. برخی از افراد مبتلا به این مشکل به اشتباه بر این باورند که اگر پوست توسط فرد دیگری پوست کنده شود، برای خوردن ایمن کافی است، محققان اکنون دریافته اند که پالپ بلافاصله زیر سطح پوست انبه ممکن است حاوی آنتی ژن کافی برای ایجاد واکنش باشد. تا حد امکان مراقب باشیم،

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها