رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 311453

خواص ظروف مسی | خواندنی هایی در مورد ظروف مسی

خواص ظروف مسی | آیا پختن غذا در ظروف مسی ضرر دارد؟ | این غذا ها در ظروف مسی طبخ نشوند | روش تشخیص ظروف مسی اصل

an style="color:#0000ff">خواص مس

میزان مس در بدن یک انسان سالم 100 تا 150 میلی گرم میباشد.کمبود مس در بدن صحیح نیست و سبب احساس رخوت و خواب آلودگی و کسل شدن میشود.این کمبود در نوزادانی از شیر گاو تغذیه کردند،در بیمارانی که نارسایی کلیوی دارند،افراد مبتلا به ویلسون و افراد مبتلا به سوء تغذیه ی پروتئین وجود دارد.

مس فواید بسیاری دارد مانند کمک به رشد مناسب،جلوگیری از پیر شدن زود رس،تولید انر‍ژی،منظم کردن ریتم قلبی،افزایش تشکیل گلبول های قرمز و بهبود سریع تر زخم.

جالب است بدانید که هیچ یک از شرکت ها و کارخانه های تولید دارو نمیتوانند مس تولید کنند و آنچه به عنوان قرص آن مصرف میشود تنها شامل مولکول آهن میباشد که هیچ سودی برتی بدن ندار و به علاوه استفاده از آن در دوران بارداری باعث خنگ شدن و ژیش فعالی کودک خواهد شد.استفاده آن برای دختران جوان نیز نارسایی های زیادی به همراه دارد.

اما استفاده از ظروف مسی و پختن غذا در آنها و همچنین استفاده از کفگیر آهنی ای که حسوم نام دارد و هنگام پخت غذا درون قابلمه قرار میگیرد موجب بروز اثرات بسیار مفیدی بر بدن میشود.

خواص ظروف مسی

در گذشته مردم برای پخت غذا از ظروف مسی استفاده میکردند.و کفگیر آهنی حسوم نیز همیشه در آشپزخانه ها وجود داشت که هنگام طبخ غذا داخل قابله قرار داده میشد.در آن زمان ها علت استفاده از این کفگیر و فواید آن ناشناخته بود و فقط برای آنکه میراثی از گذشتگان بود از آن استفاده میشد.در دوراستفاده از این ظروف کم خونی هایی که امروزه مردم درگیر آن هستند وجود نداشت چرا که حسوم با تولید یون آن از فقر آن در بدن جلوگیری میکرد.بعد ازآن که با نام بهداشت حسوم از مردم گرفته شد کم خونی و همچنین سرطان خون وارد زندگی ها شد.

امروزه میدانیم پختن غذا در این ظروف سبب تامین میزان لازم یون مس بدن برا کنترل اسید لاکتیک و کورتیزول است که این میزان شش میلیارد یون میباشد.بدن انسان به همین میزان یون مس نیز نیاز دارد که حسوم سبب تامین آن میشود.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص ظروف سفالی/ظروف سفالی
خواض ظروف مسی
فواید پخت غذا در ظروف مسی

این غذا ها در ظروف مسی طبخ نشوند

توصیه میشود غذا های دارای خاصیت اسیدی و بازی در این ظروف نباشند.مانند طبخ یا نگهداری از فرآورده های گوشتی،آلبالو و چغندر و همچنین جوشاندن سرکه،آب نارنج و آبغوره

آیا پختن غذا در ظروف مسی ضرر دارد؟

برخی مخالف استفاده از ظروف مسی هستند.به اعتقاد این افراد زود اکسید شدن این ظروف به علاوه ی ترکیب پذیری بالایی که دارند باعث به وجود آمدن مسمومیت میشود که به همین علت از آلیاژ های لعابی،قلع،نیکل و استیل به عنوان پوشش استفاده میشود تا بلکه از ورود بیش از اندازه مس به غذا جلوگیری کند.اما مشکل دیگر آن است که همین آلیا‍ژ ها سبب ورود فلز های سنگین به بدن میشوند.

از طرفی پخت و نگهداری غذاهای اسیدی در این ظروف باعث خراب شدن غذا میشود.

هم چنین دارا بودن اکسید مس در این ظروف در صورت مصرف طولانی از آن ها باعث مسمومیت های عصبی میشود.

روش تشخیص ظروف مسی اصل

پس از خواندن مطلب فوق در مورد خواص ظروف مسی ، حالا در مورد اصل بودن یا نبودن آن توضیحاتی ارائه می شود.ظروف مسی نیز مانند تمام کالا های ژر استفاده دیگر که باعث به وجود آمدن افراد سودجو میشود سودجویانی دارد که ظروف تقلبی را تولید میکنند.

ظروف اصل مسی که اکنون در شهر زنجان بیشترین میزان تولید را دارد به رنگ سرخ و شفاف هستند در مقابل ظروف تقلبی که دارای ناخالصی هستد به رنگ زرد و مات میباشند.بهتر است برای خرید ظروف مسی از افراد متبحر کمک بگیرید و از فزوشگاه های معتبر آن هارا خریداری کنید.

هر آنچه لازم است درباره خرید ظروف مسی بدانید

اگر ظروف مسی را در بازار دیده باشید از لحاظ ساخت به سه روش تهیه می گردند اولین نوع آن به طور کل با دستگاه صورت می پذیرد روی این نوع از ظروف مسی خطوط موازی دیده می گردد همچنین از قیمت کم آن نسبت به دو نوع دیگر قابل تشخیص است .نوع دوم به نام نیمه چکش کاری می باشد یعنی ابتدا توسط دستگاه خم می گردد سپس به دست مس گرهای عزیز چکش کاری می گردد روی بدنه این نوع از ظروف مسی جای ضربات چکش قابل دیدن می باشد و نوع سوم به طور کل توسط مس گرها تهیه می گردد و در روی آن مملو از جای چکش می باشد اصولا در کناره های این نوع لحیم کاری برنج را می بینید این دسته قیمت بسیار گرانی دارد اما از نوع بهترین آن می باشد چون یون بیشتری ازاد می نماید و وزن کمتری دارد یعنی به راحتی قابل حمل است به علاوه یک فابلمه دست ساز به حساب می آید.قیمت مس در بازار به علت نوع ساخت و قلع به کار رفته در آن که آن هم گران است کذاشته می شود.

دانستنی های مهم در مورد ظروف مسی

مس خالص در صورت بلعیدن صدمه ای نمی زند ، جمع نمی شود و سریع دفع می شود. استفاده از ظروف مسی با آزمایشات زیادی ثابت شده است. خواص ضد بادی کارد و چنگال مس می تواند انواع مختلف آنفولانزا و عامل ایجاد کننده بسیاری از بیماری ها - استافیلوکوکوس اورئوس را از بین ببرد. فقدان این ماده در بدن می تواند به طور قابل توجهی بر وضعیت سلامتی تأثیر بگذارد.

همچنین ، به توصیه های مربوط به آسیب احتمالی استفاده از مس و برنج برای پخت و پز مراجعه کنید. مس یا برنج خالص می تواند باعث اکسیداسیون در تماس با برخی از محصولات شود. علی رغم اینکه هند در استفاده از ظروف مسی پیشرو است ، ثابت شده است که تهیه غذا در صفحات مسی باعث سیروز کبدی برای بیشتر نوزادان می شود. دلیل این امر آنست که کبد یک نوزاد تازه متولد شده نمی تواند مواد مضر وارد شده به جریان خون را کاملاً فیلتر کرده و مقدار زیادی از مواد مفید را کنترل کند. وقتی وارد بدن کودک می شود ، جمع می شود و باعث مسمومیت می شود.

امیدواریم مطلب خواص ظروف مسی برایتان مفید باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها