رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 316385

خواص پسته | فواید اعجاب آور پسته برای بارداری و کاهش وزن

پسته فواید بیشماری دارد که بسیاری از آن برای ما نا شناخته است در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص اعجاب آور پسته میخواهید بدانید در این مطلب برای شما آماده کردیم.

پسته
html>

خواص پسته

پسته ماده ای مغذی است که با وجود اندازه کوچک دارای مقدار زیادی مواد مغذی و خواص بسیار زیادی است.این ماده از مهمترین اعضای آجیل است.میزان پتاسیم پسته با وجود حجم کوچکی که دارد با پرتقال برابری میکند.مراکز اصلی تولید پسته در ایران شهر های رفسنجان و کرمان هستند.پسته به دو صورت خشک شده و تازه به مصرف میرسد هم چنین برای طعم بهتر آن را با آب و نمک تفت میدهند که اصطلاحا به آن پسته شور میگویند.

از مهم ترین خواص پسته خواص دارویی آن است.استفاده از پسته باعث پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی میشود.همچنین پسته برای آرامش اعصاب و تنظیم کردن ضربان قلب نیز مفید است.

پسته به علت داشتن مقدار قابل توجهی آن ماده ای خونساز است به همین دلیل به افراد دارای کم خونی توصیه میشود.

خواص پسته برای پوست

خواص پسته برای پوست

پسته به علت داشت ویتامین های زیاد به ویژه ویتامین ای سبب سلامتی و شادابی پوست میشود.همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ازبروز عوارض نور خورشید برای پوست جلوگیری میکند و از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری میکند.به علاوه آنتی اکسیدان های موجود از پیری زود رس و به وجود آمدن چین و چروک در پوست صورت جلوگیری میکند.به طور کلی این آنتی اکسیدان ها و ویتامین ای باعث جوان تر به نظر رسیدن پوست میشود.

خواص پسته برای مو

مصرف پسته به طور مرتیب علاوه بر فواید بسیاری که برای پوست دارد برای مو نیز مفید است و سبب تحریک رشد مو میشود.خواص پسته برای مو به خاطر امگا 3 موجود در آن است که باعث استحکام مو میشود.مالیدن روغن پسته به کف سر و ماساژ دادن آن بسیار در رشد و استحکام مو موثر است.

به علاوه پسته یک مرطوب کننده کاملا طبیعی میباشد که از آن برای آبرسانی و تغذیه مو استفاده میشود.برای این منظور میتوانید از ماسک پسته برای مو استفاده کنید.از این ماسک برای درمان مو خوره و ترمیم آسیب دیدگی های موی سر نیز استفاده میشود

خواص پسته در بارداری

مصرف پسته در دوران بارداری باعث رشد بهتر ماهیچه ها و بافت های جنین میشود.زیرا پسته سرشار از پروتئین است.

پسته حاوی اسید چرب مفید است که باعث افزایش اچ دی ال در خون شده و ال دی ال که چربی مضر خون است را کاهش میدهد.به علاوه در دوران بارداری سبب افزایش لیپید میشود.

مس موجود در پسته در دوران بارداری باعث افزایش تولید گلبول های قرمز میشود.

ویتامین آ و ای موجود در پسته سبب جلوگیری از عفونت های دوران بارداری میشود.

پسته سرشاز فیبر میباشد که این فیبر از ابتلا به یبوست در دوران بارداری جلوگیری میکند

امگا3 موجود در پسته به رشد مغز جنین کمک زیادی میکند

توجه کنید که اگر دچار حساسی به آجیل هستید در دوران بارداری از پسته استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث بروز حساسیت،اسهال و یا یبوست شود.

خواص پسته برای کودکان

پسته علاوه بر خوش رنگ و خوش مزه بودن و جذابیتی که برای کودکان دارد خوراکی بسیار مقوی ای برای آن ها میباشد.یکی از پر اهمیت ترین خواص پسته برای کودکان تاثیر بر افزایش اشتهای آن ها به علت طبع گرم آن است.

پزشکان تغذیه توصیه میکنند که روزانه چند عدد پسته را باید در برنامه غذایی کودکان قرار داد تا سیستم دفاعی آن ها به وسیله آنتی اکسیدان های موجود در پسته تقویت شود.

پسته به علت دارا بودن مقدار زیادی فسفر برای مغز و هوش کودکان بسیار سودمند است.

مصرف روزانه یک قاشق از معجون پسته که ترکیب:

پسته زعفران
عسل کنجد

در بالا بردن ضریب هوشی کودکان مؤثر است.

مضرات پسته :

اگر طبیعت بدن شما گرم است از خوردن پسته خودداری نمائید طبع پسته گرم و خشک است و موجب بروز ناهنجاری در بدن شما می گردد.

اگر آلرژی دارید خوردن پسته برای شما خطر آفرین است ممکن است دچار کهیر و جوش های پوستی شوید.

اگر مشکلات کبدی دارید پسته مصرف ننمائید .

اگر مشکلات معده دارید از خوردن پسته صرف نظر نمائید زیرا بسیار دیر هضم است و ایجاد یبوست و نفخ می نماید.

اگر تری گلیسیرید دارید پسته میل نکنید زیرا چربی پسته بالاست.

اگر دیابت دارید از خوردن پسته خودداری نمائید.

اگر نقرس و مشکلات کلیوی دارید پسته برای شما مضر است.

پسته به کاهش وزن کمک می کند

این ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد ،البته درست است: آجیل ها درصد بالایی از چربی دارند. قبلاً دلیل این امر بود که بسیاری از درمانهای اندک خودداری می کنند - به این دلیل که وزن اضافه نکنند. امروزه می دانیم که آجیل حاوی بسیاری از چربی های سالم ، به اصطلاح "اسیدهای چرب اشباع نشده" است که نه تنها برای رگ های خونی و قلب مهم هستند ، بلکه باعث کاهش کلسترول می شوند و به بدن کمک می کنند تا اسیدهای چرب "اشباع" ناسالم را تجزیه کند. چربی خوب ، مانند چربی موجود در پسته ، همچنین باعث سوختن رسوبات چربی در بدن ما می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها