رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 320179

خواص خیار | خیار و فواید آن برای پوست و سرطان

خیار فواید زیادی دارد اگر میخواهید با تازه ترین یافته های دانشمندان و محققان در زمینه خواص خیار آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

خیار.jpg
html>

خیار از نظر علمی به عنوان Cucumis sativus شناخته شده است و به همان خانواده گیاه شناسی مانند خربزه (از جمله هندوانه و طالبی) و کدوها (شامل کدو تابستانی ، کدو زمستانی ، کدو تنبل و کدو تنبل) تعلق دارد. تولید تجاری خیار معمولاً به دو نوع تقسیم می شود. "خیارهای برش خورده" برای مصرف تازه تولید می شوند. "خیار شور" برای استفاده در ترشی تولید می شود. خیارهای برش خورده معمولاً بزرگتر و دارای پوستی ضخیم تر هستند ، در حالی که خیار ترشی معمولاً کوچکتر و دارای پوستی نازک تر است.

مطالب مفید از خیار

خیار تازه دارای تخم است از آنجایی که عادت کرده ایم بدون از بین بردن دانه های خیار آنها را سرو کنیم ، این یک کارمفید است. این رسم از نظر مزایای سلامتی آن بسیار برجسته است! تخم خیار حاوی طیف گسترده ای از گیاهان دارویی ، از جمله کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است. در یک مطالعه اخیر ، گروه کوچکی از شرکت کنندگان با چربی خون خفیف خون ، عصاره تخم خیار خشک شده را به طور روزانه طی یک دوره شش هفته مصرف می کنند. نتایج حاصل از این مطالعه شامل نتایج مثبت زیادی است. شرکت کنندگان با کاهش کلسترول تام ، کاهش کلسترول LDL ، کاهش تری گلیسیرید و افزایش کلسترول HDL مواجه شدند.

در حالی که هنوز در مراحل اولیه خود (و بیشتر مبتنی بر مطالعات حیوانات) است ، تحقیقات در مورد خیار بیشتر و بیشتر بر روی رفع مشکلات مربوط به تنظیم قند خون متمرکز شده است. محققان بر این باورند که طیف گسترده ای از ترکیبات فنلی موجود در خیار احتمالاً در این مزایای سلامتی بالقوه دخیل هستند ، از جمله بسیاری از فلاونوئیدها و تری تروپن های آن.
غذاهای تخمیر شده - اصلی در غذاهای انسان از زمان تمدن های اولیه - به طور فزاینده ای در بازار رواج یافته و در بین بسیاری از گزینه های به دنبال ، خیارهای تخمیر شده قرار دارند. گرچه

در حالی که خیارها در دنیای سلامتی به اندازه برخی از سبزیجات همراه خود مشهور نیستند ، دست کم گرفتن خواص و خصوصاً محتوای فیتون مغذی آنها اشتباه است. در حالی که بهترین مورد مطالعه در سبزیجات مثل فلفل قرمز ، مطالعات اخیر وجود چندین لیگین کلیدی در خیارهایی را نشان داده است که برجسته تر با سبزیجات گلبرگی (مانند کلم بروکلی) یا سبزیجات آلیوم (مانند پیاز یا سیر) همراه بوده اند. اکنون می دانیم که لیگنین خیار شامل لاریسیرسینول ، پینرسینول و سویسوازولاریرسیرینول است. به طور مشابه ، اکنون خیارها حاوی فیتون غذایی هستند که عضو خانواده ترپنوئید از جمله cucurbitacins A ، B ، C ، D و E. هستند. این ویژگی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن متعدد و به ویژه خطر ابتلا به برخی بیماریهای قلبی عروقی و برخی سرطانها همراه می باشد.

محققان هم اکنون 73 ترکیب مختلف فنلی را در خیارها شناسایی کرده اند که احتمالاً فواید آنتی اکسیدانی و ضد التهابی را برای ما فراهم می کنند!

بخش عمده تحقیق در مورد گیاهان دارویی خیار در سه دسته خاص متمرکز شده است:

فلاونوئیدها کوئرستین
لیگنان ها لوتولین نارنگین
رپنوئیدها ویسینین لیگن ها
فلاونوئیدها لاریسیرسینول
آپیژنین تریترپنس
دیوسمتین cucurbitacin D
فیستین cucurbitacin C
لوئولین cucurbitacin B

خواص خیار

خیار یکی از میوه هایی است که مصرف زیادی در ایران دارد.خیار را هم میتوان به عنوان سبزیجات در انواع سالاد ها استفاده کرد و هم به عنوان میوه میتوان مصرف کرد.این میوه دارای خاصیت های آنتی اکسیدانی،ضد التهابی و ضد سرطانی است.در این مقاله همرا ما باشید تا شما را با خواص خیار آشنا نمائیم.

خواص خیار برای دیابت

خواص خیار برای دیابت

آب خیار دارای هورمون هایی است که پانکراس ها برای تولید انسولین به آن احتیاج دارند.انسولین هم از جمله موادی است که دیابتی ها به آن نیاز دارند.هم چنین استرول موجود در خیار به کاهش کلسترول خون کمک به سزایی می نماید و فیبر و پتاسیم موجود در آن باعث تنظیم فشار خون می گردد.

خواص خیار برای پوست و مو

خیار دارای مقدار زیادی آب می باشد بنابر این مصرف آن باعث سلامتی پوست می گردد.پوست خیار نیز دارای فواید بسیاری برای پوست است و استفاده از آن باعث بهبود خارش های پوستی و همینطور آفتاب سوختگی می شود.اگر دارای زیر چشم هایی فرو رفته یا سیاه هستید از مصرف خیار غافل نشوید چرا که دارای خواص ضد التهابی ای است که در درمان چنین مشکلاتی شمارا کمک خواهد نمود.

سیلسیوم و گوگردی که در خیار وجود دارد باعث رشد سریع تر مو ها می گردد.

اثر مفید خیار بر روی پوست هم در داخل و هم از بیرون گسترش می یابد. مصرف آن ترکیبات ضد التهابی را برای شما فراهم می کند که تحریکات پوستی را تسکین می دهد. خاصیت مرطوب کنندگی، التیام بخش، پاک کنندگی و قابض آن نیز برای داشتن پوستی درخشان بسیار جالب است. همچنین از خیار می توان به عنوان ماسک برای روشن کردن پوست استفاده کرد. برای این کار، تکه های کوچک خیار را با خامه تازه و یک قاشق عسل مخلوط کنید. مخلوط کن و بگذارید چند دقیقه روی صورتتان بماند. خوب آبکشی کنید.

یک خیار را از یخچال بیرون بیاورید، آن را به صورت نوارهای نازک برش دهید، آنها را روی صورت خود بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند. اگر این ژست زیبایی به شما این تصور را می دهد که کیسه های زیر چشم کاهش یافته یا پوست شما بهتر هیدراته می شود و کمتر تحریک می شود، خیار لزوماً اینطور نیست. آنها مطمئناً حاوی پلی فنول های مفید برای پوست هستند. اثربخشی آن در حالت خام عمدتا به دلیل سرد بودن خیار و بسیار غنی از آب است که به آن خاصیت سفت کنندگی و مرطوب کنندگی می بخشد که شما را 10 سال جوان تر نشان نمی دهد.

خواص خیار برای لاغری

خواص خیار برای لاغری

خیار میوه ای است که کالری بسیار کمی دارد و در همین حال دارای مقادیر زیادی آب است.بنابراین به افرادی که قصد لاغری دارند توصیه می گردد.فیبر بالا و آب خیار باعث از بین رفتن سموم گوارشی و همینطور هضم راحت تر غذا می شود.اگر دچار یبوست هستید هم مصرف روزانه خیار را به شما توصیه می نمایم.

خواص ضد سرطانی خیار

پژوهشگرا برای ساخت دارو های ضد سرطانی از کوکوربیتاسین های موجود در خیار ابراز امید واری کرده اند.این ترکیبات قابلیت کنترل رشد سلول های سرطانی را دارند.اگر میخواهید از ابتلا به سرطان جلوگیری کنید مصرف خیار را فراموش ننمایید.

خیار برای بوی بد دهان

از دیگر خواص خیار خاصیت آن برای بوی بد دهان است.به این منظور یک عدد خیار را به سقف دهان خود چسبانده و به مدت زمان 30 ثانیه آن را در دهان خود نگه دارید.ترکیبات موجود در این میوه بوی بد دهان شما را خنثی خواهند کرد.آب این سبزی برای افرادی که به بیماری های دهان و دندان مبتلا هستند توصیه می شود.خیار سرشار فیبر هایی است که برای دهان و دندان مفید می باشند.

خواص خیار برای ناخن ها

اگر ناخن های شکننده ای دارید که به زودی می شکنند خیار را به شما توصیه می نمایم.سیلیس های موجود در خیار سستی و شکنندگی ناخنها را درمان خواهند نمود.

خیار هضم غذا را تسهیل می کند

خوردن خیار می تواند به تقویت حرکات منظم روده کمک کند. ترپن ها (مواد تلخ) موجود در خیار ، آب و هضم های گوارشی موجود در کبد ، مثانه صفرا و لوزالمعده را فعال می کند.

هر کسی که در حرکات روده ای خود مشکل دارد ، باید بیشتر خیار بخورد ، زیرا به لطف فیبر و آب موجود در آن ، گفته می شود که برای هضم غذا مفید است و مواد زائد منفی را با سرعت بیشتری از بدن خارج می کند .

به طور خاص پکتین ، نوع فیبر محلول موجود در خیار ، می تواند به افزایش دفعات حرکات روده کمک کند.

خواص خیار  |  خیار و فواید آن  برای پوست و سرطان

ارزش غذایی و کالری خیار

خیار به دلیل داشتن آب زیاد معروف است که باعث طراوت و کم کالری آن می شود. در واقع با تنها 13 کیلوکالری در 100 گرم، یکی از سبک ترین غذاهای موجود است. با وجود این چگالی کم انرژی، خیار حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای سلامتی ما است: ویتامین C، پتاسیم، سدیم، فسفر و غیره. بنابراین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل جایگاه خود را دارد. خیار منبع آنتی اکسیدان هایی است که ما به طور منظم مصرف می کنیم، به بدن ما در برابر رادیکال های آزاد و عوامل اکسید کننده مسئول بسیاری از سرطان ها، برخی بیماری های قلبی عروقی و پیری پوست کمک می کند. مس و ویتامین K این ترکیب از فواید را کامل می کنند: اولی برای تولید کلاژن و دومی برای تشکیل استخوان ضروری است.

همچنین در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد. در واقع، به مبارزه با خارش و قرمزی پوست کمک می کند. خواص نرم کنندگی آن، همراه با خواص ضد التهابی آن، به رفع احتقان پوست و کاهش سیاهی و پف آن کمک می کند. علاوه بر این، سیلیکون و گوگرد موجود در آن رشد مو را تحریک می کند.

قدرت آنتی اکسیدانی خیار

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. دومی مولکول های بسیار واکنش پذیر هستند که در بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص و سایر بیماری های مرتبط با پیری نقش دارند. مطالعات وجود ترکیبات فنلی با فعالیت آنتی اکسیدانی خفیف را در خیار نشان داده است.

خیار و ثروت عظیم آب

بیش از 95 درصد وزن خیار خام را آب تشکیل می دهد. این ویژگی آن را به یک سبزی با طراوت تبدیل می کند در حالی که ارزش کالری بسیار کمی دارد، که می تواند برای افرادی که وزن خود را تماشا می کنند، دارایی باشد.

خیار منبع مس

خیار خام (بدون پوست) منبع مس است. مس به عنوان ترکیبی از چندین آنزیم، برای تشکیل هموگلوبین و کلاژن (پروتئینی که در ساختار و ترمیم بافت استفاده می شود) در بدن ضروری است. چندین آنزیم حاوی مس نیز به دفاع از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند.

خیار و ویتامین K

خیار خام (با پوست) منبع ویتامین K است. این ویتامین برای سنتز (ساخت) پروتئین های مرتبط با لخته شدن خون (هم تحریک کننده و هم مهار لخته شدن خون) ضروری است. همچنین در تشکیل استخوان نقش دارد. ویتامین K علاوه بر اینکه در غذا یافت می شود توسط باکتری های روده تولید می شود، بنابراین کمبود ویتامین K نادر است.

خیار یک متحد ضروری برای لاغری

خیار که از 96 درصد آب تشکیل شده است، یکی از کم کالری ترین مواد غذایی است: 10 کالری در هر 100 گرم. خیار جوان کننده، آبرسان و کم کالری است و برای رژیم غذایی مناسب است و شروع یک وعده غذایی را سنگین نمی کند.

خیار برای قلب و عروق مفید است

پوست خیار حاوی پروتئینی به نام پراکسیداز است که در سبزیجات دیگری مانند تربچه نیز وجود دارد. با این حال، این پراکسیداز می تواند کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهد و در نتیجه خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد. همچنین با کاهش قند خون دارای خواص ضد دیابتی است و ممکن است از بافت های خاصی در برابر اکسیداسیون محافظت کند.

موارد منع مصرف خیار و آلرژی

اگرچه خیار برای سلامتی بسیار عالی است، اما می تواند باعث واکنش آلرژیک در این افراد حساس شود. بنابراین توصیه می شود در صورت مشاهده کوچکترین علامت هشدار، احتیاط کنید و با پزشک متخصص مشورت کنید.

سندرم آلرژی دهان

خیار یکی از غذاهایی است که می تواند در سندرم آلرژی خوراکی گنجانده شود. این سندرم یک واکنش آلرژیک به پروتئین های خاصی از طیف وسیعی از میوه ها، سبزیجات و آجیل است. برخی از افراد حساس به گرده های محیطی را تحت تاثیر قرار می دهد. این سندرم تقریباً همیشه مقدم بر تب یونجه است. علائم موضعی محدود به دهان، لب‌ها و گلو، مانند خارش و سوزش، ممکن است رخ دهد، سپس معمولاً در عرض چند دقیقه پس از خوردن یا لمس غذای مزاحم ناپدید می‌شوند.

در صورت عدم وجود علائم دیگر، این واکنش جدی نیست و وجود دارد اجتناب سیستماتیک از مصرف خیار ضروری نیست. با این حال توصیه می شود برای تعیین علت واکنش به غذاهای گیاهی با متخصص آلرژی مشورت کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید : 16 دلیل برای مصرف روزانه نوشیدنی خیار
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها