رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 329016

خواص ماست چکیده | فواید جالب ماست چکیده برای پوست و چاقی

ماست چکیده برای پوست فواید شگفت انگیزی دارد ماست چکیده دارای فواید بیشماری برای سلامتی است این لبنیات در درمان بسیاری از بیماری ها تاثیر بسزایی دارد در این مطلب میخواهیم شما را با خواص آن آشنا کنیم.

html>

ماست چکیده

ماست یک فرآورده لبنی تخمیری است و در هرم غذایی در گروه لبنیات جای دارد. این ماده غذایی نیز مانند سایر هم گروه های خود منبع بسیار خوب کلسیم، فسفر، پروتیین، ریبوفلاوین و ویتامین های گروه B به خصوص B2 و B5 است.


جالب است بدانید که ماست به هضم و جذب غذا نیز کمک می‌کند زیرا اسید لاکتیک موجود در آن باعث جذب بهتر کلسیم می‌شود و محیط مناسب بیولوژیکی را برای بهبود جذب کلسیم و سایر ویتامین‌ ها فراهم می‌آورد.

یکی از انواع ماست، ماست چکیده است که از آبگیری ماست معمولی به دست می‌آید. یادتان باشد که مهم‌ترین تفاوت ماست معمولی و چکیده در میزان آب موجود در بافت آنهاست.در حقیقت، ماست چکیده جزو مواد غذایی تغلیظ‌ شده‌ای‌ است که در اثر فرآیند، آب موجود در بافتش را از دست داده است. البته هر چقدر مقدار آب موجود در بافت ماست گرفته شود در واحد وزن، کالری و ارزش غذایی آن افزایش پیدا می‌کند.

خواص ماست چکیده

یکی از انواع پرطرفدار ماست، ماست چکیده است که از آبگیری ماست معمولی به دست می‏ آید و از فراورده‏های لبنی سنتی است و در حال حاضر در کارخانه ‏ها به صورت کاملا بهداشتی تهیه می‏شود.
در حقیقت، ماست چکیده جزو مواد غذایی تغلیظ شده‏ ای است که در اثر فرایندهای اعمال شده، میزان آب موجود در آن کاهش یافته است. به همین دلیل دارای غلظت و دوام بیشتر نسبت به ماست معمولی است. البته هر چقدر مقدار آب موجود در ماست گرفته شود، کالری و تا حدودی ارزش غذایی آن افزایش پیدا می‏کند. یعنی ۱۰۰ گرم ماست چکیده در مقایسه با ۱۰۰۰گرم ماست معمولی، کالری و چربی بیشتری دارد. در نتیجه فردی که از یک رژیم غذایی کم کالری برای کاهش وزن پیروی می کند باید به این نکته دقت کند که میزان چربی این ماست بالاتر است و استفاده زیاد از آن می ‏تواند چاق‏ کننده باشد، بنابراین باید در حد متعادل مصرف شود. خوردن مداوم این ماست به دلیل کالری بالا برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند، توصیه نمی‏شود اما افرادی که کم‏ اشتها و لاغر هستند و مشکلات گوارشی از جمله عدم تحمل لاکتوز دارند، بهتر است ماست چکیده را همراه غذای خود بخورند.
از سوی دیگر ماست، منبعی غنی از پروتئین، کلسیم و ویتامین B2 یا ریبوفلاوین است که اسیدلاکتیک موجود در آن باعث جذب بهتر کلسیم می‏شود و محیط را برای بهبود جذب سایر ویتامین‏ها نیز فراهم می‏کند. مهم‏ترین تفاوت ماست چکیده و معمولی در میزان آب موجود در آن است و از نظر میزان پروتئین و کلسیم، تفاوت چندانی با ماست معمولی ندارد اما ویتامین B2 (به عنوان یک ویتامین محلول در آب) به دلیل از دست دادن آب در ماست چکیده به نسبت کمتری در ماست معمولی وجود دارد.

خواص ماست چکیده

روش تهیه ی ماست چکیده

طرز تهیه ماست چکیده :

مرحله اول:

یک آبکش فلزی را روی کاسه‎ای بزرگ قرار داده و سطح آبکش را با چهار لایه پارچه توری ریز (تنظیف) می‎پوشانیم، طوری که توری کامل داخل و اطراف لبه‎های بیرونی آبکش را بپوشاند.

مرحله دوم:

ماست را با قاشق درون آبکش ریخته و روی آبکش را با نایلون می‎پوشانیم و پس از آن حدود ۱۲ ساعت در یخچال نگه می‎داریم. ۳. سیر، ریحان، رزماری، مریم گلی و پیازچه را ریز می‎کنیم.

مرحله سوم:

پوست لیمو ترش (فقط قسمت زرد رنگ) را رنده می‎کنیم. ۵. سبزیجات خردشده را با پوست لیمو ترش، نمک، فلفل و روغن زیتون در کاسه‎ای کوچک هم زده و مخلوط می‎کنیم.

مرحله چهارم:

سبزیجات خردشده را با پوست لیمو ترش، نمک، فلفل و روغن زیتون در کاسه‎ای کوچک هم زده و مخلوط می‎کنیم. نیمی از ماست کیسه‎ای را در قالب (اگر می‌خواهید ماست قالبی داشته باشید) یا ظرف شیشه‌ای مناسب سرو ریخته و روی آن را با لایه نازکی از نیمی از مخلوط گیاهی می‌پوشانیم. دوباره این‌کار را تکرار کرده، باقی‎مانده ماست کیسه‎ای و سبزیجات را لایه‌ای اضافه می‎کنیم

مرحله پنجم:
سطح قالب را پوشانده و حداقل ۱۲ ساعت در یخچال نگه می‎داریم. ۸. پس از آماده شدن کمی در دمای اتاق نگه داشته و بعد سرو می‎کنیم.

خواص ماست چکیده برای مو

از خواص ماست میتوان به درمان موخوره اشاره کرد. استفاده از مخلوط صاف و یکدست ماست و پاپایای خورد شده در طولانی مدت تاثیر موخوره را درمان خواهد کرد.

طبق بررسی های بدست امده ویتامین ها و پروتئین های موجود در ماست برای موهای خشک و آسیب دیده رطوبت ایجاد میکند . این رطوبت موجب تغذیه و نرمی موها خواهد شد. همچنین اسید لاکتیک موجود در ماست پوسته های مرده را از موها جدا خواهد کرد و سبب درخشش مو می شود.

ماست چکیده و چاقی

اما اگر ماست چکیده را به صورت کم چرب تهیه کنند، مصرف آن منعی ندارد. برعکس افرادی که کم اشتها و لاغر هستند و مشکلات گوارشی از جمله عدم تحمل لاکتوز دارند یا معده‌شان حجم زیادی غذا قبول نمی‌کند، بهتر است ماست چکیده را به عنوان همراه غذای خود انتخاب کنند.

خواص ماست چکیده برای پوست صورت

طبق بررسی های بدست امده اسید لاکتیک موجود در ماست می تواند تولید کلاژن ( ماده ای برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست )را تحریک کند . در نتیجه شما با خوردن ماست پوستی سالم و لطیف خواهید داشت . با کمک ماسک ماست میتوانید ترک های کوچکی که روی پوست به وجود می آید را برطرف کنید . دلیل این امر خاصیت مرطوب کنندگی است که در اسید لاکتیک ماست وجود دارد . به گزارش آسان طب این اسیدلاکتیک برای درمان آفتاب سوختگی، پیر شدن پوست، جوش،آکنه، مشکلات پوست های چرب و سایر بیماری های پوستی هم مفید است.

برای از بین بردن لکه های پوستی از ماست استفاده کنید . همچنین برای درمان و بهبود آفتاب سوختگی ماسک بهترین گزینه است. جالب است بدانید ماسک با ترک خوردگی مقابله می کند. برای ازبین بردن لکه های صورت ، چند قطره آب لیمو را در ماست ریخته و به آرامی چند دقیقه ای روی قسمت مورد نظر ماساژ بدهید. همچنین اگر پوستتان آفتاب سوخته است روی آن ماست بزنید.

مضرات ماست چکیده نشده

از مضرات مضرات ماست چکیده نشده که دوستان زیاد از آن مصرف می کنند باید دانست که طبع ماست سرد و تر بوده و اسید لاکتیک زیاد تولید می کند. ماستی که چکیده نباشد در آب آن سردی زیاد است.

مضرات مصرف زیاد ماست چکیده نشده :

پوکی استخوان و سائیدگی استخوان عرق کردن زیاد
شب ادراری بچه ها آلرژی
یبوست عرق کردن زیاد (کف دست – زیر بغل – کف پا )
ناراحتی اعصاب و روان ارتروز
صرع ( برای کسانی که طبع سرد دارند ) رماتیسم

سیستم ایمنی بدن را کم می کند خار استخوانی در پاشنه پا یا در استخوان دنبالچه ایجاد می کند و نمی تواند روی صندلی بنشیند.

اگر ماست میل داشتید از ماست چکیده + نمک + پونه کوهی یا نعناع + کاکوتی + پودر موسیر به مقدار کم استفاده کنید .

ماست چکیده و ماست معمولی چه فرقی با هم دارند؟

ماست چکیده در مقابل ماست معمولی از نظر خواص متفاوت می باشد که در اینجا به بررسی این تفاوت ها می پردازیم. همانطور که می دانید ماست چکیده حاصل گرفتن آب ماست معمولی می باشد اما خواص خود را هم با این کار از دست می دهد یکی از این خواص این است که ویتامین ب آن کاهش می یابد بسیاری از ویتامین های گروه ب در آب محلول می باشند که با گرفتن آب از آن بیرون می آید یکی دیگر از اتفاقاتی که می افتد کاهش پروتئین است با گرفتن آب ماست مقداری از پروتئین های آن دفع می گردد.نکته دیگر بالا رفتن کالری و چربی آن است چون ماست غلیظ می گردد لذا کالری آن زیاد می شود لذا پزشکان توصیه می کنند افراد چاق یا بیماران فشار خونی و قلبی و کسانی که چربی خون بالایی دارند در مصرف ماست چکیده جانب احتیاط را به عمل آورند.

ماست چکیده بسیار سالم است

ماست چکیده ، به دلیل داشتن کلسیم زیاد غذایی سالم است

با این حال ، هنگام خوردن ماست چکیده نباید انتظار معجزه داشته باشید. او نمی تواند توانبخشی روده ای را در مدت کوتاهی انجام دهد. با این حال ، چندین باکتری مطلوب با خوردن ماست چیکده به روده راه می یابد - و در آنجا آنها میتوانند به بهبود هضم غذا کمک کنند.

اگر به خاطر سلامتی خود ماست چکیده می خورید ، از ماست میوه ای خودداری کنید. معمولاً اشتراکات زیادی با محصول طبیعی ندارد.

نکته: می توانید برای یک بستنی خوشمزه با فریز ماست چکیده درست کنید .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها