رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363361

جریان زندگی در پشت بام های هنگ کنگ

ساعت 24-رومن جاکت لاگرز،عکاسی که به مدت چهار سال دوربین های خود را بر پشت بام های آسمان خراش های قدیمی مرکز شهر هنگ کنک قرار داد . پشت بام های این ساختمان ها برعکس پشت بام های برج های مدرن قفل نمی شود و در دسترس همه ساکنین است. با توجه به کمبود فضا در شهر 7 میلیونی ، پشت بام های مشترک مانند حیاط است اما در هوا است

هنگ کنگ

هنگ کنگ بیشتر از شهرهای دیگر دنیا آسمان خراش دارد 7/44 ساختمان با بیش از 12 طبقه . یعنی به جز چند مورد اگر شما در بالای پشت بام بایستید خواهید دید شخصی به شما خیره شده است .

از دیرباز پشت بام های هنگ کنگ مکان خاصی در پیشینه آن به حساب می آید . بعد از جنگ جهانی دوم که انبوه جمعیت بیشتر شد پشت بام ها ،تبدیل به محل هایی شد و چیزهایی که آنها نمی توانستند در داخل خانه ها قراردهند در بام ها قرار گرفت . کلاس مدارس در بام ها برگزار شد ، خانواده ها خانه های موقتی در بام ها ساختند و سبزیجات را در باغچه ها پرورش دادند . بام ها محلی برای مهمانی ها و نمایش فیلم روی پرده شد بام ها محلی برا ی میلیونها ساکنان غیر قانونی بود که توانایی داشتن خانه را داشتند.برخی از این روستاها در آسمان ،همه شهر را اشغال کرده بود .

امروزه این ساختمان ها با سرعت تخریب شده و به ساختمان های بلندتر و مدرن تبدیل شده است . پشت بام های مدرن اغلب برای استفاده آپارتمان های طبقات آخر حفظ شده و بقیه ساکنین دسترسی به پشت بام ها ندارند .

عکس هایی که توسط رومن جاکت لاکرز در کتابش Concreate Stories منتشر شده تا هفتم تیر ماه 1397 در گالری بلو لوتوس Blue Lotus برگزار می باشد .


نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها