رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395821

خواص سالاک | نکات جالب سالاک برای تقویت حافظه و چشم

سالاک از میوه های محبوب است که اکثر مردم به آن علاقه دارند روشن است که پی بردن به خواص این میوه لذیذ می تواند اهمیت زیادی داشته باشد در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص بینظیر این میوه شفا بخش میخواهید بدانید

سالاک
html>

معرفی سالاک

سالاک (Salacca zalacca) گونه ای از درخت خرما می باشد که بومی مالزی و اندونزی است. این میوه به علت پوسته قهوه ای آن با نام "میوه مار" شناخته شده است چهار نوع مختلف میوه (یعنی SS1، SS2، SS3 و SS4) توسط اداره کشاورزی دولتی صباح، مالزی ایجاد شده است.
سالاک میوه ای است که به جنوب سوماترا و جنوب غربی جاوه و سایر نقاط جهان متعلق است و متعلق به خانواده Arecaceae است. این میوه در مناطق دیگر به عنوان یک محصول تهیه غذا کشت می شود و طبق گفته ها در بالی، لومبوک، تیمور، مالزی، مالوکو و سولاوسی هم رشد می کند. طعم این میوه در داخل شیرین تر از عسل مانند آناناس هستند، و فوق العاده آبدار می باشند. گوشت آن کمی اسیدی است .

میوه سالاک پنج تا هفت ماه پس از گرده افشانی دیده می شود. درخت میوه ها را در تمام طول سال تولید می کند اما معمولا در ماه های مه و دسامبر در اندونزی اوج می گیرد. برداشت می شود. سن میوه 5-7 ماه می باشد. توصیه می شود که میوه ها قبل از اینکه کاملا رسیده شوند، برداشت گردند.

خواص سالاک

خواص سالاک
به جز طعم شیرین و کمی اسیدی، سالاک منبع خوبی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است.

مصرف 100 گرم سالاک:

3.9 میلی گرم آهن 18 میلی گرم فسفر
0.2 میلی گرم ویتامین B2، 8.4 میلی گرم 0.8 گرم پروتئین
ویتامین C، 12.1 گرم کربوهیدرات 0.4 گرم کل چربی
38 میلی گرم کلسیم 0.3 g کل فیبر

میوه سالاک شامل مواد مغذی مثل پروتئین، بتا کاروتن، ویتامین C، فیبر غذایی، آهن، کلسیم، فسفر و کربوهیدرات است که برای سلامتی عمومی عالی هستند. سالاک یا مار میوه حاوی مقدار زیادی از بتا کاروتن است که آنتی اکسیدان قوی است و به خوبی برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، و حتی سرطان کار می کند. علاوه بر این میوه، حاوی 5 بار بیشتر بتا کاروتن است که در هندوانه، مانگو و 3 بار بیشتر از گواوا یافت می شود.

ارتقاء سلامت کلی بدن

همانطور که قبلا" از خواص سالاک اشاره شد، یکی از میوه های سرشار از مواد مغذی است که به بهبود کلی سلامت بدن کمک می کند. مشخصات مواد مغذی غنی آن شامل ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی برای حفظ عملکرد بدن مناسب است. آنتی اکسیدان ها در مبارزه با آسیب به سلول ها و بافت ها کمک می کنند و از آسیب زدن به سلول های سرطان زا جلوگیری می کنند. مصرف منظم بخشی از سالاک در رژیم غذایی شما موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری هموروئید می شود.

خواص سالاک برای چشم
خواص سالاک برای چشم

میوه سالاک به عنوان دارو چشم بسیار مفید است. طبق تحقیقات متخصصین سلامت، میوه سالاک شامل بتا کاروتن است که برای چشم ها مناسب است. برای هر کسی که مایل است چشم های سالم و متعادل را حفظ کند یک راه با خوردن مداوم آب هویج می باشد، اکنون گزینه دیگری وجود دارد که آن سالاک است. میوه سالاک در رژیم غذایی منظم، یکی از بهترین روش های برای دریافت مقدار مورد نیاز بتا کاروتن است.همچنین موجب درمان نزدیک بینی چشم می گردد.

خواص سالاک برای معده

سالاک یکی از مواد مغذی محسوب می شود که شامل کلسیم، تانن، ساپونین، فلاونوئید و بتا کاروتن می باشد. به دلیل این مواد مغذی، سالاک دارای مزایای سلامتی برای بدن انسان است. تانین ضد اسهال است. جدا از آن سالاک برای درمان معده مفید است با یک اپیدرم، که می تواند از یبوست جلوگیری کند.


خواص سالاک برای تقویت حافظه

به علت ارزش غذایی بالاتر آن، سالاک به عنوان "میوه حافظه" نامیده می شود. مقدار بالا پتاسیم و پکتین موجود در آن کمک می کند تا توابع شناختی بدن را بهبود بخشد و حافظه را افزایش دهد.


خواص سالاک برای دیابت


اگر با پوست میوه سالاک چای تهیه گردد، در بازسازی سلول های پانکراس مفید است که به کنترل دیابت کمک می کند. به غیر از آن،حاوی پتروستیلبن است که یک عامل کاهش دهنده قند خون است که به کنترل دیابت کمک می کند. بنابراین استفاده مکرر از میوه سالاک در رژیم غذایی شما برای کاهش سطح قند خون بسیار مفید است.

خواص سالاک برای معده

خواص سالاک برای قلب و عروق

سالاک حاوی مقدار خوبی از پتاسیم است که موجب سلامت قلب می گردد. مقدار بالای آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی عملکرد سیستم قلبی عروقی را به درستی حفظ می کند و در تنظیم آب در بدن کمک می کند.

خواص سالاک برای زنان باردار

زنان باردار باید مواد غذایی را انتخاب کنند که برای او و همچنین نوزاد آینده مناسب است، بنابراین غذای سالم باید اولویت باشد. مصرف سالاک برای زنان باردار جوان که بیماری صبحگاهی تهوع را تجربه می کنند، مناسب است.

خواص سالاک برای کاهش وزن

با توجه به محتوای فیبر و آنتی اکسیدان بالا، سالاک یک میوه مناسب برای رژیم های غذایی است. از آنجایی که سالاک شامل کلسیم و کربوهیدرات است، در هنگام رژیم غذایی، انرژی و استامین های لازم را به بدن می دهد. چای آن معجون فوق العاده ای است که در کاهش وزن مفید است.

مزایای سلامتی سالاک

جدا از پوست ، در مورد فواید غذایی نباید خود میوه را دست کم گرفت.

سالاک سرشار از آنتی اکسیدان ، پلی فنول ، اسیدهای آلی ، آهن و ویتامین C است.

در حال حاضر برخی مطالعات نشان داده اند که خواص آنتی اکسیدانی سالاک دارای اثرات بالقوه ضد سرطان ، کلسترول و دیابت است .

یکی دیگر از ویژگی های جالب توجه این میوه ، کالری بسیار کم آن است. یک وعده 100 گرم سالک فقط 82 کالری دارد.

بنابراین می توان آن را به عنوان یک اثر جانبی خوشایند این میوه عالی توصیف کرد ...

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها