رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 398351

خواص سیب گلی | معجزه سیب گلی برای سرطان و سلامت قلب

نتایج علمی تحقیقات درباره خواص سیب گلی تاکنون برای ما روشن کرده است که سیب گلی برای درمان بسیاری از بیماریها از جمله سرطان مفید است در این مطلب در مورد فواید آن اطلاعات مفیدی را به شما ارائه میکنیم.

سیب گلی
html>

معرفی سیب گلی


اسم های رایج: سیب گلی (نام عمومی)، ژامبوسیر (به زبان فرانسوی) آلو گلی یا مالبار آلو (به زبان انگلیسی).

منبع: شرق هند و مالایا. همچنین در بسیاری از نقاط هند، سیلان، هندوچین سابق و جزایر اقیانوس آرام، کشت داده شده و طبیعی است.

نام علمی: Syzygium jambos

ظاهر: درخت سیب گلی ممکن است فقط یک درختچه باشد، اما به طور کلی درختی است که در ارتفاع 25 و حتی 40 فوت (7.5-12 متر) ارتفاع دارد و تاج زده شده از شاخه های باریک و گسترده دارد و اغلب عرض کلی آن بیش از ارتفاع می باشد گل

ها به صورت خامه ای سفید یا سبز مایل به سفید و 2 تا 4 عدد (5 تا 10 سانتی متر) گسترده می باشند که شامل بیشتر از 300 پرچم آشکار به 1 1/2 عدد (4 سانتیمتر)، یک کاسه ی چهار تکه ای و 4 سبز مایل به سفید، گلبرگ مقعرهستند. معمولا درخوشه ترمینال معمولا 4 یا 5 گل وجود دارد. میوه تقریبا گرد، بیضی یا کمی گلابی شکل است، 1 1/2 تا 2 در (4-5 سانتی متر) طول، با پوست صاف، نازک، رنگ پریده زرد یا سفید، گاهی صورتی مایلز، پوشش ترد، قهوه ای، خشک به لایه ای آبی از گوشت زرد، شیرین و شبیه عطر گل رز در عطر و طعم هستند.

درخت سیب گلی تقریبا در تمام طول سال میوه می دهد، هر چند در تابستان نسبت به زمان های دیگر کمتر است.

یک درخت بالغ درخت سیب 5 پوند (2 کیلوگرم) میوه در هر فصل تولید می کند. البته، میوه ها بسیار سبک وزن هستند، زیرا آنها توخالی هستند .

خواص سیب گلی

خواص سیب گلی

سیب گلی غنی از ویتامین C، فیبر غذایی، ویتامین A، کلسیم، تیامین، نیاسین، آهن، گوگرد و پتاسیم می باشد. از نظر ترکیبات ارگانیک، سیب های گلی حاوی ژامبوزین، اسید بوتولینیک و فریدلولاکتون هستند

خواص سیب گلی شامل توانایی آنها برای سم زدایی از کبد، بهبود هضم، محافظت در برابر دیابت، تقویت سیستم ایمنی، کاهش کلسترول، جلوگیری از سرطان، از بین بردن عفونت های قارچی و باکتریایی، کاهش تب و جلوگیری از تشنجهای صرعیاست

مواد معدنی موجود در سیب گلی:

پروتئین 0.5-0.7 گرم کربوهیدرات 14.2 گرم
چربی 0.2-0.3 گرم فیبر 1.1-1.9 گرم
آهن 0.45-1.2 میلی گرم کالری 56
کلسیم 29-45.2 میلیگرم

عصاره برگ برای چشم های آسیب دیده، همچنین به عنوان یک دیورتیک و دفع ادرار و درمان برای روماتیسم عمل می کند.

سیب گلی دیابت، آسم و دیسترانت را درمان می کند.

دانه ها برای اسهال، دیستروژن و نارسایی کبد استفاده می شود.

عصاره آن برای از بین بردن آسم، برونشیت و خفگی استفاده می شود.

خواص سیب گلی برای دیابت

ژامبوزین نوعی از آلکالوئید است که در سیب های گلی یافت شده است که نتایج دلخواه خود را در مسدود کردن یا تبدیل نشاسته به قند نشان داده است. این امر می تواند یک پیشرفت بسیار مهم برای بیماران دیابتی و افرادی است که در معرضخطر ابتلا به دیابت هستند. تحقیقات بیشتر در مورد تاثیر ژامبوزین بر کنترل قند خون ادامه دارد.

خواص سیب گلی برای یبوست

محتوای فیبر بالا سیب های گل رز آنها را برای تنظیم غذا از طریق دستگاه گوارش ، از بین بردن یبوست و شرایط جدی تر سلامتی بسیار مفید می سازد. همچنین در طب سنتی بذر سیب های گل رز برای جلوگیری از اسهال و بیماری اسهال استفاده می شود.

خواص سیب گلی برای سرطان

خواص سیب گلی برای سرطان

ترکیبات آلی فعال در سیب های گلی، همراه با ویتامین C و ویتامین A، به عنوان درمان موثر پیشگیری از سرطان شناخته شده اند. تحقیقات اولیه و متون پزشکی سنتی ادعا می کنند که سرطان پروستات و پستان با اضافه کردن سیب های رز به رژیم غذایی شما کاهش می یابد.

خواص سیب گلی برای کاهش سمیت

برای صدها سال، عصاره های سیب گلی به عنوان یک ماده دیورتیک مورد استفاده قرار گرفته است، که کمک می کند تا مسمومیت کبد و کلیه را از بین ببرد، در حالی که باعث افزایش کلی سلامت و کارایی متابولیسم بدن می شود.

خواص سیب گلی برای کلسترول و سلامت قلب

ترکیب فیبر و مواد مغذی در سیب های گلی اثر معنی داری بر میزان کلسترول دارد و منجر به کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز می شود و از عوارض قلبی عروقی مثل حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

خواص سیب گلی برای کاهش سمیت

خواص سیب گلی برای افزایش ایمنی

اجزای فعال و فرار در سیب گلی با اثرات ضد میکروبی و ضد قارچی ارتباط دارد. تحقیقات نشان داده است که می تواند پوست را از ایجاد عفونت های مختلف محافظت کند و قدرت سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری های عفونی افزایش دهد

نکته : ساقه، بذر و برگ سیب گلی می تواند بسیار سمی باشد و حاوی مقادیر کمی از سیانور باشد. سیب های گلی را از بازار های مورد اعتماد تهیه کنید و از مصرف بیش از حد سایر قسمت های میوه به جای گوشت و پوست جلوگیری کنید.

دیگر خواص سیب گلی

گزارش شده است که این گیاه برای انواع بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل خاصیت تب بر و ضد التهاب شناخته شده است. گزارش شده است که تمام قسمتهای گیاه دارای ارزش دارویی هستند. در هند و چین از تمام قسمتهای گیاه برای بیماریهای هضم و دندان استفاده می شود. از جوشانده برگ به عنوان ادرار آور ، داروی ضد درد چشم و روماتیسم استفاده می شود. از این دانه ها برای درمان اسهال ، اسهال خونی ، دیابت و آب مروارید استفاده می شود. برای رفع آسم و برونشیت از جوشانده پوست استفاده می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها