رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 455681

طرز تهیه خورش شوید خولی | نحوه پخت کته شوید

خورش شوید خولی یک غذای سنتی ایرانی و مناسب جهت انواع مهمونی های خانوادگی است که میتواند زینت بخش سفرهای شما باشد در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

خورش شوید خولی
html>

طرز تهیه خورش شوید خولی

مواد لازم:

پیاز دو عدد آلوچه خشک صد گرم
مرغ سه تکه روغن به مقدار لازم
شوید دویست و پنجاه گرم زرد چوبه به مقدار لازم
سبزی (گشنیز و جعفری تازه) دو قاشق سوپ خوری نمک و فلفل به مقدار لازم
تخم مرغ سه عدد

خورش شوید خولی یک غذای محلی گیلان است گیلانی های عزیز این غذا را با اردک تهیه می نمایند شما در صورت دسترسی به اردک به جای مرغ از اردک استفاده نمایید به طبع خورش خوشمزه تر می گردد . نکته این غذا این است که آلوچه خشک را بدون خیس کردن از قبل به خورش اضافه نمایید .این خورش سرشار از خاصیت به خاطر مواد به کار رفته در آن می باشد امیدوارم که آن را تهیه نموده و از طعم و مزه آن لذت ببرید .

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه این غذا ابتدا مواد لازم را تهیه نمایید سپس یک عدد پیاز را خلال خلال نموده و در ماهیتابه سرخ می نمایید بعد که طلایی شد زردچوبه را اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی پیاز گرفته شود و خورش خوش رنگ گردد.

مرحله دوم:

بعد از گذشت چند دقیقه گوشت مرغ را اضافه نموده و سرخ می کنید پس از اینکه مرغ کمی سرخ شد سبزی که از قبل خرد کردید را در ماهیتابه ریخته و هم می زنیم تا با هم قاطی شوند .

مرحله سوم:

حالا در مرحله بعد در ظرف دیگری تخم مرغ ها را با هم می زنیم تا سفیده و زرده به خوبی مخلوط شده و یک دست گردند . هنگامی که سبزی کاملا نرم شد .

مرحله چهارم:

تخم مرغ های آماده شده و یک دست شده را به مواد که در حال سرخ شدن می باشند می افزاییم زمانی که تخم مرغ ها کمی بسته شد آلوچه خشک را به مواد در حال سرخ شدن اضافه نموده و به خوبی با سایر مواد تفت می دهیم . بعد از گذشت مدت زمان پنج دقیقه دو لیوان آب جوش به موادمان اضافه می کنیم تا مرغ پخته گردد .در آخر نمک و فلفل را اضافه می نماییم.

خواص جعفری


جعفری گیاهی است که برگ، بذر و ریشه آن برای ساخت دارو استفاده می شود.

نکات مهم در مورد جعفری:

نکته اول:

آب جعفری برای عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)، سنگ کلیه (نفروتیلاسیون)، اختلالات گوارشی (GI)، یبوست، دیابت، سرفه، آسم و فشار خون بالا مفید است.

نکته دوم:

در زنان، آب جعفری موجب شروع جریان قاعدگی می شود یا موجب سقط جنین می گردد.
نکته سوم:

برخی از مردم آب جعفری را به طور مستقیم به پوست برای پوست ترک خورده یا فاسد، کبودی، تومورها، نیش حشرات و تحریک رشد مو اعمال می کنند.

نکته چهارم:

آب جعفری می تواند باعث تحریک اشتها، بهبود هضم، افزایش تولید ادرار، کاهش اسپاسم و افزایش جریان قاعدگی شود.

خواص آب جعفری

خواص آب جعفری


1. آب جعفری می تواند از زخم جلوگیری کند.
باتحقیقات از مجله The American Journal of Chinese Medicine نتیجه گرفتند که آب برگ جعفری حاوی تانن ها، فلاونوئیدها، استرول ها و تریترپن ها است.

2. آب جعفری حاوی خواص ضد باکتری باشد.
محققان مرکز بیماری های عفونی و سلامت بین المللی خواص ضد باکتری و ضد چسبندگی 25 گیاه را در مقابل باکتری Helicobacter pylori (H. pylori) بررسی کردند. آنها دریافتند که آب جعفری دارای برخی از اثرات ضد باکتری است و می تواند سوسپانسیون H. pylori را از اتصال به بخش های معده مهار کند.

3. آب جعفری دارای خواص ضد التهابی باشد.
یک تحقیق انجام شده نشان می دهد که وقتی آب جعفری با آب ریشه اسپارگ مخلوط می شود، این ترکیب دارای فعالیت ضد التهابی است و متابولیسم سلول های کلیه را افزایش می دهد.

4. آب جعفری تشکیل پلاکت را کند می کند.
بعضی از افراد ممکن است پلاکتهای پرفشاری داشته باشند، به خصوص در بیماریهایی مانند فشار خون بالا. آب جعفری می تواند زمان خونریزی طولانی مدت و جلوگیری از تجمع پلاکت ها را افزایش دهد

5. آب جعفری کبد شما را محافظت می کند.
افراد مبتلا به دیابت علائم یک کبد دژنراتیو را نشان داده اند. تغییرات دژنراتیو ممکن است به طور قابل توجهی کاهش یافته و یا در سلول های کبدی وجود داشته باشد، در صورت درمان با آب جعفری این مشکل مرتفع می گردد.

6. آب جعفری به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با سطح قند کمک کند.
افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است مزایای مصرف آب جعفری را پیدا کنند. آب جعفری سطح قابل توجهی از قند خون و سایر آنزیم هایی مانند آلانین ترانس آمیناز و آلکالین فسفاتاز را نشان می دهد.

7.آب جعفری برای مو
شستن مو با آب جعفری موجب براق شدن موهایتان می گردد. فقط آب را ابتدا جوشانده، سپس کمی برگ جعفری به آن اضافه نمایید و صبر کنید نیم‌ساعت بجوشد. وقتی زرد شد، با آب‌لیمو قاطی کنید. بگذارید خنک گردد.

8.آب جعفری برای پوست
برای داشتن پوستی صاف و درخشان به دستور زیر عمل کنید. یک دسته برگ جعفری را با چنگال فشار دهید تا آب آن را بگیرید. آن را با آب ‌مقطر در حال جوش م اضافه نمایید و صبر کنید خنک گردد. ۱ قاشق آب‌لیمو، ۳ قطره عصاره‌ی درخت چای، و ۳ قطره عصاره‌ی رزماری به آن بیافزایید. سپس در یخچال نگه‌داری نمایید. با مالش این مایع به وسیله پنبهبه صورت دایره ای برروی صورت پوست را شاداب نمایید . آب جعفری میزان PH پوست را متعادل می نماید و باکتری‌هایی را که موجب جوش صورت می‌گردد از بین می رود. هم‌چنین یک متد مفید برای پوست چرب و ملتهب می باشد.

طرز تهیه کته شوید

طرز کته شوید


موادلازم:

برنج 4/1 پیمانه نمک کمی
آب 1 پیمانه کره 2/1 قاشق چایخوری
شوید 1 قاشق غذاخوری



طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا برنج ها را با کمی نمک بخیسانید بعد از یکساعت برنج و شوید را شسته داخل قابلمه به همراه نمک و کره بریزید و اجازه دهید تا بخوبی بپزد.

مرحله دوم:

حدود یکساعت طول می کشد تا برنج به خوبی دم بکشید میتوانید برای تزئیین از زعفران دم کرده یا مقداری مرغ پخته تکه تکه شده یا حتی میگو سرخ شده استفاده کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها