رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480153

فواید بینظیر کشمش را بخوانید

ساعت24- یک محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره فواید استفاده از کشمش و دمنوش آن توضیحاتی داد.

کشمش
div>

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: کشمش دارای طبیعت سرد و خشک است و برا افراد گرم مزاج بسیار مفید است.

او تصریح کرد: برای بهبود تنگی نفس حاصل از فشار قلب و خفقان قلبی می‌توان از دمنوش کشمش استفاده کرد؛ افراد می‌توانند از دم کرده مخلوط ۱۰ عدد کشمش با مقداری گل‌گاوزبان در یک لیوان آب جوش استفاده کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: برای افزایش هوش می‌توان به مدت ۴۰ روز، روزانه ۱۰ الی ۲۰ عدد کشمش را صبح ناشتا میل کرد.

او بیان کرد: توصیه می‌شود افرادی که زخم معده دارند برای بهبود و درمان این عارضه ۲۰ عدد کشمش بدون هسته را شب در آب خیس کرده و صبح پس از صبحانه میل کنند. همچنین برای جلوگیری از فراموشی و آلزایمر می‌توانند ۳۰ عدد کشمش را با ۵ عدد کندر کوبیده و سپس با عسل مخلوط کرده و در طول روز مصرف نمایند.

دمنوش کشمش برای مقابله با تنگی نفس

او ادامه داد: برای خرد کردن سنگ مثانه می‌توان ترکیب کشمش با فلفل سیاه را به کار برد. برای تهیه این ترکیب باید ابتدا هسته کشمش را خارج کرده و بجای آن فلفل سیاه را جایگزین کنیم.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: برای درمان زخم و جوش های عفونی می‌توان مخلوط کشمش کوبیده شده و سرکه انگور قرمز را بر روی پوست ضماد کرد تا زخم و جوش بهبود پیدا کند. همچنین ترکیب کشمش و پیه به درمان درد و ورم ناحیه ناخن کمک می‌کند، برای این منظور کشمش کوبیده شده را با پیه آب شده مخلوط کرده و برروی ناخن‌ها ضماد کنید.

او در پایان توصیه کرد: افراد گرم مزاج بهتر است کشمش را در فصل تابستان مصرف نکنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها