رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 480894

طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی | نحوه تهیه پاپس کیک شکلاتی

کیک شکلاتی بی بی یک کیک خوشمزه و خوش رنگ است که با توجه به آسان بودن نحوه تهیه آن میتواند در انواع مناسبت ها تهیه و سرو شود در ادامه شما را با دستور پخت این کیک همراهی می کنیم.

کیک شکلاتی بی بی
html>

طرز تهیه کیک شکلاتی بی بی

مواد لازم:

آرد سفید دو پیمانه پودر شکر یک و نیم پیمانه

پودر کاکائو نصف پیمانه

تخم مرغ دو عدد

بکینگ پودر دو و نیم قاشق چایخوری شیر یک پیمانه

جوش شیرین نصف قاشق چایخوری

روغن مایع نصف پیمانه

نمک یک هشتم قاشق چایخوری وانیل نصف قاشق چایخوری

پودر نسکافه یک قاشق چایخوری

آب جوش نصف پیمانه

*پیمانه لیوان فرانسوی دسته دارمی باشد

همه شما که اهل تهران هستید حتما یکبار مزه کیک شکلاتی بی بی را چشیده اید و از سرو آن در تولد ها و مراسم ها لذت برده اید حتما دوست دارید با نحوه تهیه آن آشنا شوید و در منزل آن را سرو نموده و لذت ببرید و تمام کسانی که اهل تهران نیستند و این کیک را میل نکرده اند نگران نباشند ما برای شما آن را آموزش می دهیم امیدوارم که کیک شکلاتی بی بی را تهیه نموده و از آن لذت ببرید.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک بانتیانا

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا کاسه مناسبی را بردارید بعد مواد خشک که شامل آرد ، پودر کاکائو ، بکینگ پودر ، جوش شیرین ، نسکافه ، نمک و شکر هست را سه بار الک نموده و با هم توی کاسه به کمک هم زن مخلوط نمائید و خوب به هم بزنید تا یکدست گردد .

مرحله دوم:

بعد فر را روی حرارت 180 درجه روشن نمائید تا گرم گردد. در میان مواد خشک الک شده و مخلوط شده را با قاشق باز نموده بعد مایعات را به آن بیافزائید . یعنی شیر ، روغن مایع ، تخم مرغ ها ( اون زائده سفید رنگی که به زرده تخم مرغها چسبیده رو حتمااا جدا کنین ) و وانیل را اضافه نمائید .

مرحله سوم:

همزن رو با دور کند روشن نموده و برای مدت زمان دو دقیقه هم بزنین تا مایه یکدستی داشته باشین . هم زمان با هم زدن ، آب جوش رو هم آرام آرام به مواد بیافزائید . مایه به دست اومده ، رقیقه ، نگران نباشید . هیچ ایرادی برای کیک پیش نمیاد .

مرحله چهارم:

بعد قالب مناسبی را انتخاب نمائید بعد قالب را چرب نمائید و سپس آرد را به تمام قالب آغشته نمائید ( من از روغن جداکننده استفاده میکنم ) .مواد را داخل قالب بریزید و در آخرقالب را برای مدت زمان چهل و پنج دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزین . چون دمای فرها متفاوت می باشد بعد از نیم ساعت چک کنید . با روکش دلخواه تزیین و میل نمایید .

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه تارت کیک شکلاتی کیوی

طرز تهیه کیک شکلات بی بی

نکات تهیه کیک شکلاتی:

نکته اول:

شکر از نوع پودری انتخاب گردد بهتر است . شکر های دانه درشت ، به طور کامل جذب مواد نمی گردند و موقع پخت بوی سوختگی شکر را احساس می نمائید که اصلا حس خوبی نیست. مقدار پودر شکر رو هم می توانید کم کنید ، اما دقت کنید که ممکنه کیک تلخ بشه چون کاکائوی زیادی داره پس اون وقت باید مقدار کاکائو رو هم به نسبت کم کنید که در این صورت هم مخلوطتون رقیقتر میشه پس آب جوش رو کم می کنید . میتونین پودر قند رو جایگزین پودر شکر کنین ولی در نظر داشته باشین که پودر شکر ، شیرینی بیشتری نسبت به پودر قند داره . در کل سعی کنید نسبتها رو تغییر ندین و درست پیمونه بشه .

نکته دوم:

قالب را زیادی چرب ننمائید باعث چروک شدن کیک می گردد البته عوامل دیگری هم موجب چروک شدن کیک می گردد مانند میزان مایعات بیش از حد باشد یا با سرعت بالای هم زن مواد مخلوط گردند یا اینکه قالب بزرگتر از کیک باشد موجب فشردگی کیک می گردد.

نکته سوم:

کره یا روغن و تخم مرغ را قبلا از یخچال خارج نموده تا هم دمای محیط گردد اگر اینکار را انجام ندهید کیک پف نخواهد کرد باز هم علت های متفاوتی برای پف نکردن کیک هست مثلا اندازه نبودن درجه فر یا اندزه نبودن قالب.

نکته چهارم:

اندازه بکینگ پودر و شکر و روغن خیلی در کیفیت کیک موثر است حتما در اندازه پیمانه دقت نمائید.

نکته پنجم:

کیک را بلافاصله بعد از خارج شدن از فر از قالب خارج ننمائید صبر کنید تا خنک گردد در ضمن جلوی کولر یا پنکه هم کیک را برای خنک شدن نگذارید بهتر است روی سینی توری قرار دهید تا دمای آن پایین بیاید بعد از خنک شدن در محیط و خارج کردن از قالب روی آن را سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید تا خنک گردد.

طرز تهیه پاپس کیک شکلاتی


موادلازم:

کیک شکلاتی ۳بسته شکلات ۳یا ۴ بسته
خامه صبحانه ۱ عدد بادام به دلخواه برای تزیین
شکلات ۳بسته


طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا باید شکلات را به همراه خامه روی حرارت گذاشته تا شکلات ها نرم شود و با خامه مخلوط گردد.

مرحله دوم:

در این مرحله مقداری کیک را خرد کرده به مواد بالا اضافه میکنیم و تا به شکل خمیر دربیاید. سپس به خوبی خمیر را ورز دهید.

مرحله سوم:
۳ بسته شکلات را روی حرارت بزارید تا به شکل مایع دربیاید بادام را به آن اضافه کرده سپس خمیر ها رو به شکل توپ درآورده داخل این مواد کنید و سپس داخل فریز بزارید تا منجمد شود بعد از چند ساعت کاملا آماده سرو است.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک خیس شکلاتی موزی
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها