رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484703

احتمال نیاز قم به بیمارستان صحرایی برای مقابله با کرونا

ساعت 24- قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان قم از احتمال نیاز این شهر به برپایی بیمارستان صحرایی و ورود ارتش و سپاه به این موضوع، در صورت اوج گیری کرونا در قم خبر داد.

style="text-align:justify">دکتر علی ابرازه روز پنجشنبه در گفتگویی همچنین از ابتلای سه مدیر این دانشگاه و ۱۰ پزشک و پرستار دیگر به بیماری کرونا خبر داد.

وی گفت: پس از دکتر قدیر رییس دانشگاه، دو معاون وی ی و ۱۰ نفر از پزشکان و پرستاران قم هم گرفتار ویروس کرونا شده اند.

ابرازه با تاکید بر ضرورت رعایت توصیه ها و مراقبت های پزشکی از سوی مردم قم گفت: مردم باید مراقبت های بهداشتی را جدی تر بگیرند، ایزولیشن خانگی امر مهمی است که نباید لحظه ای فراموش شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که مسائل بهداشتی به درستی در قم رعایت نشود شاید نیاز به تخت ما به دو تا سه هزار هم برسد

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: در صورتی که این بیماری در قم به اوج خود برسد، یک بیمارستان صحرایی را آماده سازی خواهیم کرد.


وی افزود: در صورت نیاز سپاه و ارتش هم بیمارستان های خود را در قم مستقر خواهند کرد.

در قم تاکنون ۲۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته اند.

پیشتر رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده بود: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا افزود: از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی هفت نفر فوت کرده‌اند. در نتیجه در مجموع ۲۴۵ نفر ابتلای قطعی و ۲۶ نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

وی ادامه داد: از این ۱۰۶ ابتلای قطعی جدید، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، هفت نفر در قم، یک نفر در همدان، هشت نفر در اصفهان، هفت نفر در مازندران، پنج نفر در اردبیل، سه نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، سه نفر در سمنان، دو نفر در کرمانشاه، سه نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و دو نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها