رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484756

در مور د سفر به استانبول بیشتر بدانید

رپورتاژ تبلیغی / استانبول را می‌توان شهری رویایی در میان دوقاره نامید زیرا تنها شهری است که دو قاره آسیا و اروپا را با یکدیگر متصل کرده است و به دلیل نزدیکی با ایران و همچنین خدمات نسبتا ارزان به یکی از جذابترین مقاصد گردشگری برای بسیاری از شهروندان ما تبدیل شده است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر اشنا کنیم.

مسجد ایا صوفیه

به گزار ش سفر باتو ، درست است شاید اولین جاذبه ی گردشگری که برای بسیاری از گردشگران مسلمان بعد از شنیدن نام استانبول به ذهنشان خطور می‌کند مسجد ایاصوفیه باشد مسجدی که در دورانی که مورد استفاده قرار می‌گرفت به مدت چند صد سال کلیسای مسیحیان بود و بعد از آنکه قستنطنیه به وسیله مسلمانان مورد هجوم و اشغال قرار گرفت به وسیله‌ی پادشاهان عثمانی تغییر کاربری داد و به یکی از با شکوه ترین مساجد مسلمانان که دارای تاریخی بسیار پر فراز و نشیب تبدیل شد. این مسجد به مدت ۱۰ قرن در امپراطوری های پیش از عثمانی ها به عنوان کلیسا ایفای نقش می‌کرد اما بعد از آنکه سلطان احمد استانبول را فتح کرد دستور داد تا آن را به مسجد تبدیل کنند و بعد از آن و در قرن بیستم میلادی به دستور آتاتورک این مکان بسیار زیبا به موزه‌ای برای بازدید عموم تبدیل شد.

کاخ توپکاپی

شاید بتوان عظمت دوران عثمانی را در معماری ها و آثار به جاب مانده از دوران این امپراطوری تخمین زد. این کاخ بسیار زیبا و با شکوه که در محله فاتح و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه و همینطور مسجد آبی قرار دارد دارای دیواره های بلندی به طول ۵ کیلومتر است که با ۲۷ برج دیدبانی و سنگر تجهیز شده است. این کاخ به راستی که نماینگر قدرت و سلطه‌ی این قوم در زمان زمامداریشان بوده است.

کاخ دولماباهچه ( دولما باغچه)

این کاخ در تور استانبول را میتوان متعلق به زمانی دانست که امپراطوری عثمانی در حال از دست دادن قدرت خود بوده است زیرا زمانی مورد استفاده قرار گرفته است که آخرین پادشاهان استانبول در آن زندگی میکرده اند. این کاخ در نزدیکی تنگه بوسفور قرار دارد و ترکیبی از دو معماری عربی و اروپایی را می‌توان در آن مشاهده کرد. جالب است بدانید که در ساخت این کاخ بسیار با شکوه چیزی در حدود ۱۴ هزار کیلو طلا مورد استفاده قرار گرفته است که همین امر در نوع خود بسیار جالب و حائز اهمیت است. این کاخ تا سال ۱۹۲۴ مورد استفاده پادشاهان عثمانی قزرار گرفته بود و این مجموعه بسیار زیبا و فاخر شش پادشاه را در زمان حیاتش به خود دیده است. همچنین این کاخ بزرگترین چهل چراغ یا لوستر کریستالی را که هدیه ای از طرف ملکه انگلستان بوده است نیز در خود جایی داده است.

برج گالاتا

این برج ۷۰ متری نیز یکی دیگر ازجاذبه های گردشگری استانبول است که در قرن ۱۴ میلادی ساخته شد و در نزدیگی پل گالاتا و در انتهای خیابان استقلال قرار گرفته است و زمانی به عنوان محلی برای نگهبانی و دیدبانی دریایی مورد استفاده قرار میگرفته است. اطراف این برج پر شده است رستوران های و مغاره هایی که می‌توانید تمام شب را در کنار این اثر تاریخی بسیار زیبا سپری کنید و یا عکس های یادگاری زیادی را در کنار آن بگیرید. در بالای این برج نمایی ۳۶۰ درجه از شهر بزرگ استانبول را خواهید داشت که پدر نوع خود بسیار جالب و منحصر به فرد است.

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

این مسجد به دلیل کاشی ها و مصالح به کار رفته در آن به رنگ آبی دیده می‌شود و به مسجد کبود یا مسجد آبی معروف شده است. جالب است بدانید که سلطان احمد هیچوقت نتوانست اتمام کار آنرا ببیند زیرا ۲ سال قبل از تکمیل این بنای بسیار زیبا از دنیا رفت. این مسجد بسیار زیبا که برای رقابت با معماری مسجد ایاصوفیه ساخته شده است در اوایل قرن ۱۷ میلادی تکمیل شد و تاثیرات زیادی از مسجد ایاصوفیه گرفته است.

بازار بزرگ استانبول

برای بسیاری از گردشگران ایرانی زمانی که صحبت از سفر به استانبول و ترکیه می‌شود اولین جمله ای که برایشان تداعی خواهد شد خرید کردن و بازدید از کافه های استانبول است. اگر به استانبول سفر کردید و به این بازار بسیار زیبا و بزرگ سری نزنید به شما باید بگویم که در واقع به استانبول سفر نکرده اید. این بازار سر پوشیده بسیار بزرگ دارای تعداد زیادی مغاره است و شباهت زیادی به بازارچه های سنتی خودمان دارد مانند بازار بزرگ تبریز. همه اقلام مورد نیازتان را می‌توانید در این بازار سر پوشیده بسیار بزرگ پیدا کنید و جالب است بدانید که تعداد زیادی از فروشندگان اجناس در این بازار به زبان فارسی می‌توانند با شما صحبت کنند. و در آخر باید این نکته را متذکر شوم که اگر قصد خرید در این مکان پر رفت و آمد را دارید بهتر است از قدرت چانه زنی بسیار بالایی برخوردار باشید زیرا اجناسی که به فروش می‌رسند تا حد زیادی بالاتر از نرخ واقعیشان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها