رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 533816

سفری خاطره انگیز به جزیره کیش

رپورتاژ تبلیغی / جزیره کیش در میان آبهای فیروزه ای خلیج فارس قرار گرفته و با طبیعتی زیبا و امتیازات فراوان به یکی از قطب های گردشگری پر طرفدار در کشور تبدیل شده است . کیش سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست و در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا میل و رغبت برای سفر به این جزیره دو چندان شده است .

dir="RTL" style="text-align:right">کیش جزیره ای پاک با طبیعتی زیباست و آرامش و امنیت حاکم بر آن سبب توجه گردشگران شده و احتمالا شما نیز با یکبار سفر به کیش در زمره مسافران دائمی آن در خواهید آمد .

کیش دارای جاذبه های دیدنی فراوان است و اغلب گردشگران در ابتدا به سراغ اماکن تاریخی این جزیره می روند و سپس از مجموعه های تفریحی آن بازدید خواهند نمود . در میان نیابد از سواحل زیبای این جزیره غافل شد . و باید اضافه کرد جزیره کیش دارای سواحل متعددی است که هر کدام دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع هستند و میتوانید مهیج ترین تفریحات آبی را در امتداد این سواحل تجربه کنید .

در ادامه با ما همراه شوید تا گوشه و کنار کیش را بهتر بشناسیم .

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز منطقه ای باستانی است که تمدن و فرهنگ غنی گذشتگان این سرزمین را به رخ می کشاند . این منطقه باستانی حدود هزار سال قدمت داشته و توسط اجدادمان برای دسترسی به آب آشامیدنی حفر شده بود . کاریز در واقع نوعی قنات است و کاریز کیش بقدری وسیع است که نام شهر به آن اتلاق شده است .

همانطور که می دانید ایرانیان از دیر باز به دانش حفر قنات و راه های به دست آوردن و انباشت آب دست یافته بودند و کاریز کیش نمونه ای کامل و بارز از همین دانش است . کاریز کیش چیزی در حدود ده هزار مترمربع مساحت دارد و قرن ها آب آشامیدن و مورد استفاده اهالی این جزیره را تامین می نمود . این شهر زیر زمینی در عمق شانزده متری زمین حفر شده و سقف آن در حدود هشت متر ارتفاع دارد . بر روی سقف و تمامی دیوارهای آن میتوانید سنگواره هایی از صدف ها و برخی موجودات آبزنی را ببینید .

امروزه این مجموعه دارای بخش های مختلفی است و حین گشت و گذار در آن با غرفه های صنایع دستی ، رستوران سنتی ، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالری های هنری روبرو خواهید شد که همگی سبب شده این گشت و گذار جذاب تر شود .

اسکله تفریحی کیش

پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این جزیره برای تماشای مناظر زیبای دریا به اسکله تفریحی کیش بروید . به خصوص هنگام طلوع و غروب آفتاب شاهد تماشای مناظری شگفت انگیز خواهید بود . این اسکله دارای عرشه چوبی است که صد ها متر در درون آب پیشروی کرده است . اسکله تفریحی کیش شاید بهترین مکان برای پیاده روی و گردش در عصری رویایی باشد و وجود امکانات تفریحی متنوع همچون قایق سواری، جت اسکی ، پاراسل ، موج سواری و… می‌باشد .

آب انبار دوقلو

بر اساس مطلب سایت سفر باتو ، آب انبار دوقلو از دیگر آثار تاریخی زیبا و ارزشمند در این جزیره است که که پیشنهاد می کنیم برای بازدید از آن بیش از این فرصت را از دست ندهید . معماری این آب انبار بسیار شبیه به بناهای مناطق کویری در ایران بوده و از ظرافت های بسیار برخوردار است . این آب انبار دارای معماری زیبا بوده و دارای دو گنبد و پنج بادگیر است و بادگیرها دور تا دور بنا را در بر گرفته اند و هوا را تهویه نموده و به داخل ساختمان هدایت می کند . در نهایت هوای وارد شده سبب خنک شده آب درون آب انبار می شود . جالب است بدانید ساخت این بادگیر ها سبب شده آب موجود در این آب انبارها بسیار خنک باشد و گاهی به دمای انجماد نزدیک شود .

جزیره هندورابی

در اطراف کیش جزایر زیبایی وجود دارد که میتوان در مدت زمان کوتاه به این جزایر رسیده و از طبیعت زیبا و آرامش حکمفرما در آن بهره مند شد . جزیره زیبا و بکر هندورابی یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری این منطقه است که در حدود بیست و سه کیلومتر وسعت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدودا بیست و نه متر است . در قلب این جزیره روستایی زیبا به نام هندورابی وجود دارد که گشت وگذار در آن جذاب و سرگرم کننده بوده و شما را با شیوه زندگی بومیان ساکن در آن آشنا می کند . باید افزود این جزیره در طول قرن پانزدهم میلادی تحت اشغال پرتغالی ها قرار داشت و آن ها هندورابی را به پایگاه نظامی خود تبدیل کرده بودند و هنوز هم آثاری از این اشغال به جا مانده است .

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ در شرق جزیره کیش واقع شده و دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است . این پارک ساحلی با دهها تندیس زیبا تزئین شده و گشت و گذار در آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود . با ادامه گشت و گذار در این مسیر به شرقی ‌ترین نقطه جزیره کیش می رسید و شاهد چشم‌ اندازی زیبا از آبهای سواحل خلیج فارس خواهید بود .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها