رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 553824

چگونه وام خود اشتغالی با مدرک فنی حرفه ای بگیریم؟

رپورتاژ تبلیغی/وام خود اشتغالی وامی است که است که توسط صندوق کارآفرینی امید به فارغ التحصیلان دانشگاهی، دیپلمه های کاردانش و فنی، دارندگان مدرک فنی حرفه ای، دارندگان ایده های کارآفرینی و برگزیدگان مسابقات ملی پرداخت می شود.

style="text-align:justify">وام خود اشتغالی

وام خود اشتغالی وامی است که است که توسط صندوق کارآفرینی امید به فارغ التحصیلان دانشگاهی، دیپلمه های کاردانش و فنی، دارندگان مدرک فنی حرفه ای، دارندگان ایده های کارآفرینی و برگزیدگان مسابقات ملی پرداخت می شود.

اما چگونه می توان با مدرک فنی حرفه ای این وام را دریافت کرد. دریافت این وام با مدرک فنی حرفه ای مستلزم رعایت شرایطی است که در ادامه این مطلب به طور کامل به بررسی شرایط و مراحل دریافت این وام می پردازیم.

شرایط دریافت وام خود اشتغالی با مدرک فنی حرفه ای

  • داشتن کارت پایان خدمت
  • متقاضی وام باید بیکار باشد.
  • از هیچ نهادی تسهیلات خود اشتغالی دریافت نکرده باشد
  • کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشد. (الزام برای آقایان)
  • تابعیت ایرانی داشته باشد.
  • حداقل سن 18 و حداکثر سن 50 داشته باشد.
  • در یکی از رشته های فنی مدرک رسمی فنی حرفه ای داشته باشد.

چگونه وام خود اشتغالی با مدرک فنی حرفه ای بگیریم؟

چگونه مدرک رسمی فنی حرفه ای دریافت کنیم؟

دریافت مدرک رسمی فنی حرفه ای مستلزم طی کردن مراحلی است.

1.یادگیری مهارت های فنی با شرکت در دوره های آموزشی

برای دریافت این مدرک شما می بایست ابتدا با شرکت در دوره های های فنی حرفه ای، مهارت های لازم را در یکی از رشته های فنی به دست آورید.

رشته های فنی حرفه ای تنوع بسیاری داشته و در گروه های متفاوتی دسته بندی شده اند. رشته های جوشکاری، برق و الکترونیک، مکانیکی، تعمیرات و تاسیسات از پرطرفدارترین گروه ها در میان این رشته ها هستند.

برای انتخاب بهترین رشته فنی توصیه می کنیم ابتدا علایق خود را شناسایی کنید. دقت داشته باشید که اگر رشته ای که انتخاب کرده اید با علایق شما یکسو باشد احتمال موفقیت شما در آن رشته چندین برابر خواهد شد.

برخی از بهترین رشته های فنی که از بازار کار بسیار عالی برخوردار هستند عبارتند از:

رشته تعمیرات موبایل

بدون شک با افزایش روز افزون تعداد کاربران موبایل مشکلات این دستگاه هوشمند افزایش یافته و این موضوع باعث افزایش تقاضا و نیاز برای مراکز خدمات رسانی و تعمیرات موبایل می شود.

نتایج بررسی ها نشان می دهد که شغل تعمیرات موبایل یکی از بهترین مشاغل فنی در سال های اخیر بوده که انتظار می رود بازار کار آن در سال های آینده باتوجه به رشد و توسعه گوشی های هوشمند بیشتر شود.

با شرکت در یک دوره آموزش تعمیر موبایل فنی حرفه ای می توانید با صفر تا صد مباحث تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری در انواع موبایل های اندروید و آیفون آشنا شوید و پس از کسب مدرک فنی حرفه ای و دریافت این وام کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

رشته برق ساختمان

برق ساختمان از جمله رشته هایی است که همواره از بازار کار خوبی برخوردار است و در سالهای اخیر با توجه به افزایش ساخت و ساز ها و رشد و توسعه سیستم ها و دستگاه های امنیتی و رفاهی بازار کار این رشته نیز داغ تر شده است.

در دوره آموزش برق ساختمان فنی حرفه ای شما می توانید در مدت زمانی کوتاه با کلیه مباحث برق کشی ساختمان و نصب این سیستم ها آماده شوید و برای اخذ مدرک فنی حرفه ای برق و دریافت وام خود اشتغالی اقدام کنید.

علاوه بر این دوره ها، دوره هایی مانند دوره آموزش plc، دوره های آرایشگری، دوره های مکانیکی خودرو، دوره تاسیساتی مانند نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی، جوشکاری و لوله کشی نیز از بازار کار و درآمد خوبی برخوردار می باشند.

2.ثبت نام و شرکت در آزمون های فنی حرفه ای

پس از آن که با مهارتهای رشته های فنی آشنا شدید نوبت آن است که در آزمون های فنی ثبت نام کنید. این آزمون ها به دو صورت کتبی و عملی برگزار می شوند و شما بایستی در این آزمونها حداقل نمره قبولی را کسب نمایید.

پس از کسب نمره قبولی در این آزمون ها ، مدرک به صورت اینترنتی 3 تا 6 ماه پس از آزمون صادر می گردد.

حالا با در اختیار داشتن این مدرک می توانید برای دریافت وام خود اشتغالی و ورود به بازار کار اقدام کنید.

چگونه وام خود اشتغالی با مدرک فنی حرفه ای بگیریم؟

معرفی آموزشگاه برق گستران

بدون شک یکی از مهم ترین موضوعاتی که برای یادگیری مهارتهای فنی بایستی به آن توجه داشته باشید آموزشگاه است. چرا که اگر انتخاب آموزشگاه به درستی صورت نگیرد آموزش ها به درستی صورت نگرفته و نه تنها موفق به دریافت مدرک فنی حرفه ای نمی شوید بلکه به خوبی با مهارت های رشته های فنی آشنا نشده و نمی توانید به موفقیت دست یابید.

آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه های فنی در کشور است که به صورت تخصصی و کاملا عملی دوره های فنی حرفه ای را برگزار می نماید. از جمله مزیت‌های این آموزشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ارائه مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای پس از پایان هر دوره آموزشی

همکاری با اساتید حرفه‌ای و مجرب

آموزش تمام سرفصل‌های لازم و تعیین شده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای

برگزاری دوره‌های آموزشی در کارگاه های مجهز

امکان گرفتن راهنمایی و مشاوره و رفع اشکال، پس از پایان دوره آموزشی

امکان تمرین و رفع اشکال طی دوره

بازآموزیی رایگان پس از پایان دور

برگزاری دوره در ساعات منعطف

تدارک خوابگاه برای کارآموزان

علاقمندان و متقاضیان حضور در دوره‌های این مجتمع آموزشی می‌توانند به سایت baghgostaran.com مراجعه نمایند. همچنین، شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ پاسخگویی سوالات متقاضیان می‌باشد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها