رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571222

اخبار ضد و نقیض از درگیری با طالبان در مرز ایران

ساعت 24 - بعداز ظهر چهار شنبه برخی منابع از وقوع درگیری مرزی ایران با نیروهای طالبان در مرز افغانستان خبر دادند.

html>

منابع امنیتی در گفتگو با تسنیم درگیری شدید بین طالبان و نیروهای مرزی ایران در مرز «اسلام‌قلعه» را رد کردند و گفتند که براساس بررسی‌های صورت‌گرفته یکی از اعضای طالبان به‌طور اشتباهی وارد خاک ایران شده بود که نیروهای مرزبانی ضمن آگاهی بخشیدن به وی در خصوص مسائل و قوانین مرزی او را تحویل طرف مقابل دادند.
منابع تصریح کردند که هیچ موضوع خصومت‌آمیز و یا درگیری‌ای بین طالبان و نیروهای مرزبانی صورت نگرفته است.
همچنین منابع دیگری نیز در خصوص این درگیری‌ها اعلام کردند که تعدادی از افراد مسلح در ولایت نیمروز افغانستان در حوالی مرز روستای شغالک شهرستان هیرمند، اقدام به تیراندازی به سوی کشاورزان ایرانی کردند و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله در پاسخ به این تیراندازی‌ها، به سمت افراد مسلح تیراندازی کردند که این تقابل، برای دقایقی نیز با سلاح نیمه‌سنگین ادامه یافت که این درگیری کوتاه، هیچ تلفاتی در بر نداشت و هم‌اکنون آرامش در منطقه حکمفرماست و درگیری به طور کامل پایان یافته است.

گفته شده این تجاوز مرزی، در محدوده‌ای رخ داده که مرزبانان رسمی طالبان هنوز در آن مستقر نشده‌اند و گروهک‌های اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر همچنان در آن فعال هستند.
همزمان برخی خبرگزاری‌ها با بزرگنمایی، مدعی درگیری مرزی میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در ولایت مرزی نیمروز شده بودند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها